*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

يكي از جوانان روستا در اردوي تيم ملي كانوپولوي بانوان

 

 بر اساس آخرين خبرها، سركار خانم سیده کوثر هاشمي کرویی فرزند سيدتقي و سیده عالمه هاشمي كه سال هاست در عرصه ورزش بويژه ژيمناستيك فعاليت مي كند، در کمتر از یکسال که به ورزش کانوپولو روی آورده است، با درخشش در این رشته، مورد توجه سرمربی تیم ملی کانوپولوی بانوان کشورمان قرار گرفت و به اردوی تیم ملی دعوت شد.

 

 

 

سیده کوثر هاشمی متولد سال 1375 است و از سن 8 سالگی به ورزش ژیمناستیک  روی مي آورد و در باشگاه خدامی بابل فعالیت ورزشی اش را آغاز می کند. با تلاش فراوان دوره ها را با موفقیت پشت سر می گذارد و با گذشت 7 سال تمرين در اين رشته، در 16 سالگي به عنوان کمک مربی و از سن 17 سالگي تا به حال به عنوان مربی ژیمناستیک، به آموزش نونهالان و نوجوانان می پردازد.

 

ایشان از سن 9 سالگی در رشته کونگفو، نزد پدرش آموزش می بیند و با کسب یک عنوان دومی در مسابقات شهرستانی و سپس استانی، و در ادامه، دو مقام قهرمانی در مسابقات کشوری کونگفوی بانوان، به کارش خاتمه می دهد.

 

چون ورزش کونگفو، بویژه برای بانوان، قوانین نظام مندی در کشور ندارد، این ورزش را کنار می گذارد و با توجه به علاقه ی فراوانش به مربی گری ورزش ژیمناستیک، همچنان به مربی گری در این ورزش می پردازد.

 

سیده کوثر هاشمی در مردادماه 1393، به سفارش یکی از دوستانش در باشگاه راهبران بندر فریدونکنار برای فراگیری دوره های آموزشی ورزش کانوپولو، عضو این باشگاه می شود و به دلیل توانمندی بالایش پس از دو ماه آموزش و تمرین مداوم مربی این باشگاه، به عضویت تیم کانوپولوی باشگاهش در می آید.

 

 تیم باشگاه راهبران بندر فریدونکنار در مسابقات لیگ برتر کانوپولوی بانوان کشور در سال 1393، شرکت می کند و با حضور 12 تیم که با انصراف چند تیم نیز در ادامه ي ليگ همراه بوده است، با برگزاری 12مسابقه در شهرهای ساری، اصفهان و نوشهر مقام سوم کشوری را پس از تیم سپاهان اصفهان الف و ب ، کسب می کنند.

 

 

 

خانم هاشمي از میان حدود 80 نفر كه عضو تيم هاي مختلف باشگاهي ليگ برتر كانوپولوي كشور هستند، به همراه خانم فاطمه اسماعیل پور از فريدونكنار، دو مازندراني هستند كه به اردوي 15 نفره ي تيم ملي دعوت شده اند.

 

 

 تاريخ شروع اردوي تيم ملي كانوپولوي بانوان ايران از 5 تيرماه آغاز مي شود و به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت. پس از اتمام اردوي مورد نظر سركار خانم جميله طهماسبي(صاحب عکس)، سرمربي تيم ملي كانوپولوي بانوان كشور، 8 نفر را به عنوان اعضاي تيم ملي كشورمان، انتخاب خواهد نمود.

 

 خانم سيده کوثر هاشمي به انتخابش به عنوان يكي از 8 عضو تيم ملي، بسيار اميدوار است.

 

در پايان، خانم هاشمي ضمن سپاس و قدرداني فراوان از پدر و مادرش كه تلاش زيادي را در روند رو به رشدش در فعاليت هاي علمي و ورزشي داشته اند، از خانم طهماسبي نيز از دعوت ايشان به اردوي تيم ملي قدرداني نمودند.

 

لازم به يادآوري اينكه خانم کوثر هاشمي كرويي در حال حاضر به عنوان دانشجوي كارداني رشته تربيت بدني در حال تحصيل مي باشند و براي كسب گواهي نامه دكترا در همين رشته، برنامه ريزي نموده اند.

 

 

  

 

آشنایی با ورزش کانوپولو

 

برگرفته از: فدراسيون قايقراني جمهوري اسلامي ايران

 

ریشه رشته ورزشی كانوپولو را می توان در سایر رشته های قایقرانی یافت. در اوایل دهه 30، كشورهای اروپایی نشستن در قایق كایاك و پرتاب توپ به یكدیگر را آغاز كردند. در واقع یك بازی جدید شروع شده بود. اما این ورزش در كشورهای مختلف ریشه خودش را داشت، این بدان معنی است كه این رشته ورزشی از جهات مختلف بسط و توسعه یافته بود.


در سال 1986 كمیته ای به نام ً كمیته كانوپولو ً روی كار آمد و در سال 1994 كشور انگلستان این افتخار را داشت كه میزبانی اولین دوره مسابقات كانوپولوی قهرمانی جهان را برعهده داشته باشد. از آن زمان به بعد، مسابقات قهرمانی جهان این رشته به طور منظم هردوسال یكبار برگزار شده بود. قوانین بین المللی كانوپولو در سال 1990، معرفی گردید.


کانوپولو یک ورزش گروهی با توپ است که روی آب و توسط دو تیم با ۵ بازیکن (هریک روی یک قایق کانو) انجام می‌شود.

هر تیم تلاش می‌کند تا توپ را وارد دروازه حریف کند، در پایان تیمی که تعداد گل بیشتری به ثمر رسانده است برنده خواهد بود.


ورزش کانوپولو در بسیاری از نقاط دنیا قرن‌ها بازی می‌شده‌است، چه به منظور تفریح و چه به شکل مسابقه. نهاد نمایندگی کننده این ورزش کمیته کانوپولو فدراسیون بین‌المللی قایقرانی است که هر دو سال مسابقات جهانی این رشته را برگزار می‌کند.

 

کانوپولو ترکیبی از واترپولو و قایقرانی است، از نظر تاکتیکی به بسکتبال و واترپولو شباهت دارد. ورزشکاران این رشته باید مهارت زیادی در قایقرانی و کنترل قایق داشته و از سرعت عمل و قدرت بدنی بالایی (به ویژه دست‌ها) برخوردار باشند.

 

از توپ واترپولو برای مسابقه استفاده می‌شود و هر بازیکنی تنها تا ۵ ثانیه پس از تصاحب توپ حق مالکیت آن را دارد. دریبل زدن با انداختن توپ به سمتی دیگر و پشت سر گذاشتن بازیکن مدافع انجام می‌شود.

تکل بازیکن صاحب توپ با تنه زدن به شانه‌ها و پشت او انجام می‌شود.

داور برای جریمه شخصی بازیکنان خطا کار از سه کارت سبز، زرد و سرخ استفاده می‌کند.

تعداد تعویض‌ها محدودیتی ندارد و اطلاع داور نیز لازم نیست، اما باید ابتدا بازیکن تعویض شده از محوطه خارج شود، سپس یار جایگزین وارد بازی شود.


محوطه بازی ۳۵ در ۲۳ متر مساحت دارد و محدوده آن معمولا به وسیله طناب‌های معلق مشخص می‌شود (مانند مسابقات شنا). هر مسابقه دو داور دارد که هر کدام یک نیمه را کنترل می‌کنند و دو خط نگهدار هم دروازه را زیر نظر دارند.


دروازه يك متر عرض و یک و نیم متر طول دارد و در ارتفاع دو متری معلق است.

 دروازه‌بان با نگهداشتن پاروی خود به شکل عمودی از دروازه دفاع می‌کند.

زمان بازی دو نیمه ۱۰ دقیقه‌ای است و هر نیمه همانند واترپولو با قرار گرفتن همه بازیکنان رو به روی دروازه خودی و انداختن توپ به مرکز زمین توسط داور آغاز می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و تنظيم خبر: مهدي قاسمي ايمني

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+4 # ایمنی در تاریخ: یکشنبه 24 خرداد 1394 ، ساعت 01:03 ب ظ
سلام و تبریک به خانم هاشمی و پدر و مادر و برادرش و در مجموع به خانواده ورزشکار و ورزش دوست هاشمی که مایه افتخار اهالی روستا، مردم بابل و استان مازندران و کشورمان ایران هستند.

انشا اله همواره موفق و پیروز باشید.خیلی خوشحال هستم.
نقل قول
 
 
+4 # ایمن آباد شمالی در تاریخ: دوشنبه 25 خرداد 1394 ، ساعت 01:03 ق ظ
آفرین بر غیرت و جرات این بانوی محترمه روستایمان.
آفرين بر پدر و مادری که جوانی به این شایستگی تربیت نمودند.
همیشه موفق و پیروز و سربلند باشی.
نقل قول
 
 
+5 # فاطمه زهرا صالحی ایمنی در تاریخ: سه شنبه 26 خرداد 1394 ، ساعت 08:03 ق ظ
سلام ،خانم مربی موفق باشی ان شاءالله ،دوستت دارم
نقل قول
 
 
+5 # افشین لاسمی ایمنی در تاریخ: سه شنبه 26 خرداد 1394 ، ساعت 12:03 ب ظ
هنر نزد ایرانیان است و بس .
باسلام و تبریک خدمت سرکار خانم هاشمی و خانواده محترم و ورزش کار و ورزش دوست ایشان.
جای بسی خوشحالی و غرور است که افتخار و شایستگی به افتخارات روستایمان واستانمان و کشور عزیزمان افزون شده است.
سرکارخانم هاشمی و ملی پوشان و نام آوران امیدواریم در پناه لطف حق و تلاش وعزت شما شاهد موفقیت و سربلندی شما در مسابقات بین المللی باشیم و نام ایران وایرانی رادر بالاترین جایگاه جهانی شاهد باشیم.
همواره در تمامی مراحل زندگیتان پیروز وسربلند باشید.
نقل قول
 
 
+5 # سيده عالمه هاشمي در تاریخ: چهارشنبه 27 خرداد 1394 ، ساعت 04:03 ب ظ
دخترعزيزم
از اينكه به اردوي تيم ملي راه پيدا كردي بسيار خوشحالم و برايت موفقيت و سربلندي را آرزومندم.

اميدوارم بهترين باشي در تمامي عرصه ها و هميشه بدرخشي و نام ايران و ايراني را زنده نگهداري.

من و تمام خانواده خوشحاليم كه دختري همانند تو داريم.
نقل قول
 
 
+5 # سيدتقي هاشمي در تاریخ: چهارشنبه 27 خرداد 1394 ، ساعت 04:03 ب ظ
من به عنوان يك پدر ميتونم بگم بدرخش و باايمان بخدا و توكل بر او تمام مراحل سخت زندگيت را پشت سر بگذار.

اميدوارم من و خانواده و ملت غيور ايراني را سربلند كني

از خداوند متعال برايت بهترين هارو ميخوام.

موفق باشي
نقل قول
 
 
+3 # شیدا قاسمی در تاریخ: دوشنبه 01 تیر 1394 ، ساعت 02:04 ب ظ
با عرض سلام و تبریک
به دوست خوبم و خانواده عزیزشان این شکوفایی رو تبریک میگم.
با آرزوی موفقیت هرچه بیشتر در آینده.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20