*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مشکل خاصی در کمبود آب کشاورزی در مازندران نداریم

 

دلاور حیدرپور امروز يكشنبه 17 خردادماه 1394، با اشاره به اینکه به روزهای پایانی نشاکاری در سطح مازندران نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: بالغ بر 95 درصد شالیزارهای مازندران نشاکاری شده و برخی برنج‌کاران در حال وجین هستند.

 

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی ما این است 210 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به کشت برنج اختصاص یابد، افزود: توصیه ما به شالی‌کاران این است که با استفاده بهینه از آب به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه با گرم‌تر شدن هوا نگرانی ما بیشتر می‌شود که با کمبود آب مواجه نشویم، خاطرنشان کرد: باید با کمک همکاران شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و برنج‌کاران در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و نکات فنی را رعایت کنند تا با کمبود آب مواجه نشوند؛ تاکنون هم مشکل خاصی در بحث کمبود آب نداشتیم.

 

این مسئول با بیان اینکه آب برای محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج عنصری حیاتی است، بیان کرد: افراد به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی توجه کنند و با استفاده از روش آبیاری دوره‌ای مصرف آب در شالیزارها را کنترل کرده و کاهش دهند.

 

حیدرپور در مورد بحث سموم، یادآور شد: مشکلی در این‌باره وجود ندارد، کشاورزان در مصرف سم دقت کنند و با مشورت کارشناسان این موضوع انجام شود تا صدمات جبران‌ناپذیری به همراه نداشته باشد.

 

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما باید این باشد که محصولات سالم‌تر به‌دست مصرف‌کننده برسد البته مشکلی از این لحاظ نیست هرچه میزان محصول ارگانیک افزایش یابد در بازار مصرف استقبال بیشتری می‌شود. با توجه به اینکه سم و کود به میزان کافی موجود است، شالی‌کاران از نظرهای کارشناسان استفاده کنند تا بتوانیم سال زراعی خوبی را پشت سر بگذرانیم.

 

 

 

بر اساس آخرين خبرها از روستاي ايمن آباد و كروكلا مشكل آب كشاورزي در روستا وجود ندارد و كشاورزان پرتلاش و زحمتكش روستا تا به امروز مشكل كم آبي ندارند و از اين بابت روزهاي خوبي را پشت سر مي گذارند.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاري فارس

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20