*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

روح اله رسولی یکی از قهرمانان کشتی لوچوی مازندران

 

 روح اله رسولی ایمن آبادی فرزند مرحوم ناصر، متولد اول مرداد 1368 از روستای ایمن آباد است. سه خواهر و یک برادر دارد و با مادرشان زندگی می کنند.

 

روح اله دوره ابتدایی و راهنمایی را در مدارس روستا پشت سر می گذارد و دوره دبیرستان را در دبیرستان عباسعلی آبادیان در روستای علی آباد و سپس در دبیرستان کارو دانش دکتر حسابی بابل در  رشته چاپ سیلک پشت سر می گذارد.

 

او پس از کسب گواهی نامه دیپلم در سال 1385، به شاگردی و کار در سفید کاری ساختمان می پردازد و سپس در بازار کار به شغل خرید و فروش لاستیک خودرو می پردازد. او در همین جهت با تلاش شبانه روزی مغازه ای را در همین جهت در بابل خریداری می کند و در حال حاضر نیز در همین شغل امرار معاش می کند.

 

 

 

پدرش ناصر رسولی (فرزند حاج رحمان) مرد زحمتکشی بوده است و علاوه بر کشاورزی در زمین شالیزاری، راننده خودروی نیسان بود و با جابجایی کالا بویژه برنج به مناطق مختلف کشور، گذران زندگی می کرد. ناصر در سال 1376 و در سن 45 سالگی، در حالی که روح اله تنها هشت سال داشت، بر اثر بیماری سرطان حنجره، جانش را از دست می دهد.

 

 

 

 

پس از مرگ پدر، مادرش خانم منصوره حسینی زاده (فرزند روح اله)، چادر بر کمر می بندد و با تلاش و زحمت فراوان و کارگری در  زمین های شالیزاری، به بحران اقتصادی خانواده سرو سامان می دهد. به گونه ای که خود و فرزندانش چندان محتاج بستگان نشوند و روح اله در این شرایط خاص دوران زندگی، به بالندگی اش ادامه می دهد. خواهران باهوشی دارد و یکی از آنان با کسب رتبه دو رقمی در کنکور سراسری، در زمینه های علمی نیز افتخاراتی را کسب نموده است.

 

استعداد سید روح اله رسولی ایمن آبادی از دوران کودکی اش آشکار می شود. مادربزرگش حاجی باجی حسینی ایمنی(همسر حاج رحمان رسولی) دختر پهلوان میران است.

 

پهلوان میران از بزرگان، پهلوانان و بانیان کشتی لوچو در بخش لاله آباد بوده است. از این جهت کشتی در خون روح اله جریان داشت و از دوران کودکی به ورزش کشتی علاقه مند بود و همواره در بازی های کودکانه در قدرت نمایی هایش به این مهم می پرداخت.

 

 

 

 

روح اله در سال 1383،  مبلغ 13000 تومان از خواهر بزرگترش قرض می کند و در 15 سالگی به باشگاه کشتی می رود.

 

اکبر خجسته مربی باشگاه کشتی شفق بابل، حیران از قدرت بدنی و کشتی های فنی او می شود که که این جوان گمنام تا به حال کجا بوده و کجا تمرین می کرده است.

استعداد روح له رسولی آنگونه بود که پس از 4 سال تمرین، در سال 1388 یعنی در سن 19 سالگی با کسب عنوان نایب قهرمانی استان مازندران در رده سنی جوانان در مسابقات کشتی آزاد، و کسب عنوان سومی در رده بزرگسالان با وجود قدرت کشتی مازندران و ایران در جهان و وجود قدرتمندان کشتی ایران، به اردوی تیم ملی دعوت می شود.

 

او که در مسابقات بزرگسالان با قدرتمندان کشتی ایران کشتی های خوبی را به نمایش می گذارد، با کشتی های متفاوتش، سهمیه ای در اردوی تیم ملی کسب می کند. او حتی محمدباقر عالی(قهرمان کشتی کشور) را نیز در مسابقات، ضربه فنی می کند.

 

 

کشتی های خیره کننده روح اله رسولی، نظر حامد میر عبادیان، مسئول مسابقات آنزمان را به خودش جلب می کند. از او درباره شرایط تمرینش جویا می شود. وقتی از روح اله می شنود فقط 4 سال است به تمرین می پردازد، برایش باور کردنی نبود. او باور داشت یک جوان با این سطح کشتی حداقل باید 8 سال تمرین کرده باشد. اما طی تماس تلفنی با مربی روح اله، به این باور تن می دهد.

 

او در کنار بزرگان کشتی مازندران از جمله: اصغر بذری(نایب قهرمان جهان)، امید حسن تبار( قهرمان آسیا)، عباس تهام (قهرمان ایران)، ابوذر اسلامی (قهرمان ایران و ذخیره رضا یزدانی) به تمرین و مسابقه کشتی پرداخته است و چه بسا با وزنی کمتر از آنان، در تمرینات، آنان را مغلوب قدرت و فنون کشتی اش می ساخت.

 

البته شاید برای خوانند گان نام ها آشنا نباشند، اما یادما ن نرود مازندران پایتخت کشتی جهان است. یعنی قدرت کشتی جهان در مازندران است. لذا عزیزانی را که نام برده ایم چون دارنده رتبه های اول تا سوم کشوری هستند، به تیم ملی راه یافته اند، اما در اردو قهرمانان به عضویت تیم ملی در می آیند. در صورتی که تمامی کشتی گیران دعوت شده در اردوی تیم ملی(رده های دوم تا چهارم)، اگر تیم دوم ایران باشند می توانند در جهان یکی از سه عنوان جهانی را از آن خود کنند.

 

 

روح اله پس از موفقیتش مورد توجه تیم های لیگ برتری کشتی می شود و به عضویت تیم لیگ برتری  آسانسور مازند در می آید و متاسفانه، بر اثر شکستگی کتف در تمرینات، از ادامه کشتی و از اردوی تیم ملی کشتی کشورمان کنار گذاشته می شود و بخت حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را برای نخستین بار از دست می دهد. از دست دادنی که شاید تکرار ناپذیر باشد.

 

او پس از این اتفاق به حاشیه کشیده می شود و کشتی را رها می کند. البته همچنان کشتی لوچو را که به نوعی کشتی سنتی و بومی مردم مازندران است، ادامه می دهد و در بسیاری از مسابقات پهلوان می شود.

 

او در 12 مسابقه کشتی لوچو  در وزن های 80- و 90- ، که در روستاهای بانصر کلا، ورمتون، انارمرز، اسب شور پی، خشرود پی و دیگر مناطق بابل و مازندران برگزار می شود، 12 بارش را قهرمان و پهلوان می شود.

 

 

روح اله رسولی پس از گذراندن دوره های آموزشی و تغذیه ای کشتی آزاد در شهرداری زرگر شهر  بابل کلاس مربی گری را پشت سر می گذارد و با کسب احکام دوره های آموزشی، در باشگاه آرمان متعلق به سید تقی هاشمی کرویی به آموزش کشتی گیران این باشگاه می پردازد.

 

او سپس در مردادماه سال 1393 تصمیم به ساخت و افتتاح باشگاه در حیاط منزلش در روستای ایمن آباد می نماید و در مهرماه همان سال باشگاهش را به نام باشگاه کشتی لاله آباد افتتاح می کند.

 

غیر استاندارد بودن باشگاهش انتقاد بعضی ها را بر می انگیزاند که منطقی به نظر می رسید. او در پاسخ می گوید: " خوب درست است که باشگاه استاندارد نیست، اما چون بضاعت مالی نداشتم و از طرفی خودم دستی در ساخت و ساز داشته و دارم، آنگونه ساخته شده است که خدای نکرده مشکل خاصی رخ ندهد و امنیت شاگردان و افرادی که آموزش می بینند حفظ شود.

 

البته هدفم کسب درآمد نبوده و نیست. چون واقعا" باید چیزی روی آن بگذاری تا باشگاهی را در روستا اداره کنی و سر پا نگهداری. باشگاه های بزرگ کشتی در مازندران تعطیل شده اند چه برسد به باشگاه های کوچک روستایی آنهم با اعضای اندکش.

 

احمد خجسته و امید حسن تبار، محمد یوسفی رضا عطری که از کشتی گیران به نام مازندران و ایران هستند به باشگاهش در ایمن آباد سر می زنند و روح اله از آنان راهنمایی می گیرد.

 

باشگاه کشتی لاله آباد، حدود 30 عضو دارد و از رده سنی 4 تا 40 ساله حضور دارند. نونهالان، نوجوانان جوانان و بزرگسالان.

 

از تمرین به شاگردانش لذت می برد. او اعتقاد دارد که استعداد های فراوانی در روستای ایمن آباد و کروکلا و روستاهای بخش لاله آباد و حومه بابل وجود دارد که باید کشف و تربیت شوند.

 

روح اله گلایه ی کوچکی از مردم دارد و اینکه چرا پدران و مادران روستای ایمن آباد و کروکلا و سایر روستاهای بخش لاله آباد، بچه های خود را در باشگاه های بابل ثبت نام می کنند و با پرداخت هزینه های سنگین تر، از جمله هزینه ثبت نام و ایاب و ذهاب متحمل خسارت اقتصادی می شوند و در ادامه خطر رفت و آمد را برای کودکانشان به جان می خرند.

 

او که 11 سال به کشتی حرفه ای می پردازد توان باشگاه های روستایی را از نظر فنی، دست کمی از باشگاه های بابل نمی داند و بر این باور است که اگر بالاتر نباشد، برابری می کند. او در این زمینه می گوید: " ما 30 نفر را در سه شیفت آموزش می دهیم، اما در بابل 50 نفر را در یک شیفت تمرین می دهند و خروجی آن هم برای هر اهل فنی مشخص است."

 

ثبت نام در باشگاهش برای تمامی سنین آزاد است و پیش پرداخت ندارد. در صورتی که در بابل 50 هزار تومان به عنوان پیش پرداخت دریافت می شود. او در ادامه می گوید:

"  30 هزار تومان شهریه ماهانه ی تمرین و آموزش در باشگاه است، اما در باشگاه کشتی   مبلغ آنرا 20 هزار تومان قرار دادیم. کسانی که توان مالی هم ندارند می توانند رایگان به باشگاه بیایند و آموزش ببینند. چه بسا نمونه هایی را نیز شاهد بودیم که کسی از اسامی آنان آگاه نیست و البته ضرورتی به بیان آن نیست. فقط جهت اطلاع گفتم که خانواده ها نگران مسائل مالی نباشند."

 

روح اله رسولی ایمن آبادی می گوید: " هدف من از تاسیس باشاه کشتی، کسب درآمد نیست. همینکه فقط هزینه باشگاه تامین شود، کفایت می کند.

 

روح اله رسولی بسیار امیدوار است که به اردوی تیم ملی راه یابد. و  باشگاه داری و آموزش به 30 نوآموز را، از عوامل مهم موفقیت و روی فرم آمدن خودش می داند.

 

سید روح اله رسولی ایمن آبادی و قهرمان کشتی لوچو، به مردم روستایش قول داد که در کمتر از یکسال دیگر، در مسابقات معتبر کشتی کشور حاضر شود و حایز رتبه های ارزشمندی شود. روح اله رسولی به خودش باور دارد و می داند که توانایی و استعدادش کمتر از دیگر کشتی گیران کشورش نیست.

 

روح اله رسولی در پایان ضمن قدردانی فراوان از زحمات مادرش و حمایت خواهرانش، از کسانی که طی این مدت با او مهربان بودند تشکر و قدردانی می کند.

 

او از افرادی همچون اکبر خجسته و محمود حسن نیا به عنوان مربیانش فراوان به نیکی یاد می کند و از حمایت عمویش منصور رسولی قدردانی نمود.

 

 

 

 

باشگاه کشتی لاله آباد

ثبت نام همه روزه

تلفن تماس:    09359941847

روز های تمرین: دوشنبه، دوشنبه و چهارشنبه ی هر هفته

از ساعت 18 تا ساعت 21 در سه شیفت

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظمیم: عسکری امینی ایمن آبادی

30 مردادماه 1395

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+2 # سيدماهان حسينى در تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394 ، ساعت 03:05 ب ظ
اقامربى ايشالاه هميشه موفق وقهرمان باشى.
نقل قول
 
 
+1 # قاضی ٠١١١ در تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394 ، ساعت 05:05 ب ظ
خدا قوت پهلوان
به امید قهرمانی در رده های بالاتر
نقل قول
 
 
+2 # منوچهر قلی نیا ایمنی در تاریخ: شنبه 31 مرداد 1394 ، ساعت 12:05 ب ظ
به امید موفقیتهای بیشتر و روز افزون برای آقای رسولی و تمامی شاگردانش.
امیدوارم مسئولین هم گوشه چشمی به این ورزشکار قهرمانو پهلوان داشته باشند تا در امر باشگاهداری حرفه ایی موفق باشه.
خداوند آقا ناصر رو هم با اون صدای منحصر بفرد یا علی گفتنش در ایام محرم ببخشد و بیامرزد.
جا داره همینجا از زحماتی که که اقای منصور رسولی در زمان دانشجویی برای بنده کشیدند تشکر و قدردانی بعمل آورم.
نقل قول
 
 
+2 # سیده زینب رسولی در تاریخ: شنبه 31 مرداد 1394 ، ساعت 01:05 ب ظ
خدا قوت پهلوان.انشااله موفقیت های بیشتری کسب کنی
نقل قول
 
 
+2 # Amoli kija در تاریخ: شنبه 31 مرداد 1394 ، ساعت 03:05 ب ظ
موفق باشی پهلووون..!!
نقل قول
 
 
+2 # 0098113211 در تاریخ: سه شنبه 03 شهریور 1394 ، ساعت 02:06 ب ظ
دمت گرم دادا... مه دادا روح اله پهلوونه,,,
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20