*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

زيرگذر،مهمترین نیاز اهالی

 

 روستای ایمن آباد بابل با مساحتی معادل 180 هکتار و جمعیتی معادل 2020 نفر، بزرگترین و پر جمعیت ترین روستای بخش لاله آباد بابل به شمار می آید که با توجه به عبور و مرور اهالی روستای پایین کروکلا و بالاکروکلا، جمعیتی معادل سه هزار نفر از ورودی روستا تردد می کنند.

 

از آنجایی که روستای ایمن آباد با عبور جاده بین المللی(معروف به جاده جدید بابل به آمل) به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، عبور و مرور از این جاده ی ترانزیتی توسط اهالی، با استفاده از تیلر کشاورزی، تراکتور، دوچرخه، موتور سیکلت، خودرو و یا بصورت عابر پیاده، خسارات جانی و مالی زیادی را طی سال های 1350 تا به امروز برای مردم سه روستا به همراه داشته است.

البته آمار دقیقی در این مورد در دست نیست اما آمار تصادف قابل توجه و آمار نقص عضو و حتا فوتی قابل تاملی را بر اساس تجربه و شنیده ها به همراه داشته و دارد.

 

 

 

با کمی دقت می توان متوجه شد که احداث دوربرگردان شاید در نگاه اول از تصادفات پیشگیری نماید، اما به راستی برای تردد اهالی چه باید کرد؟! با احداث دوربرگردان تردد با تیلر کشاورزی، دوچرخه، تراکتور و .... با توجه به سرعت پایین آن و سرعت استاندارد 110 کیلومتر در ساعت خودروها در جاده بین المللی، غیر ممکن می باشد.

 

 

 

از طرفی وجود پل عابر پیاده ی هوایی که غیر استاندارد طراحی و نصب شده است( نداشتن پله ی برقی، شیب تند پله ها در ضلع جنوبی آن، استفاده از ورقه های ضعیف در کف اصلی آن و ...) استفاده آنرا برای عابرین و اهالی بسیار سخت و برای افراد مسن، غیر ممکن نموده است.

 

اما اجازه دهید مروری داشته باشیم بر علل رفت و آمد و تردد بالای اهالی از جاده بین المللی.

 

مهمترین دلایل تردد بیش از پیش اهالی از عرض جاده بین المللی را می توان در 10 مورد زیر برشمرد که در ایمن آباد شمالی وجود دارد:

 

1_ وجود 60 درصد از زمین های کشاورزی اهالی روستا

2_ محل زندگی 450 نفر از اهالی روستا

3_ وجود خانه بهداشت و مرکز بهداشتی درمانی شهدای امین آباد و اورژانس115

4_ وجود 4کارخانه شالیکوبی

5_ وجود 4 مرکز بوجاری برنج

6_ دو دهنه مغازه نانوایی

7_ دو تالار پذیرایی

8_ مراکز ورزشی(فوتسال، کشتی و بدنسازی)

9_ مراکز مختلف خدماتی با مغازه های فراوان

10_ محل استقرار پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای از سوی هلال احمر مازندران

 

لذا به دلایل عنوان شده و بررسی های انجام شده از سوی دهیاری، اعضای شورای اسلامی، صاحبنظران و اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا بهترین راه برای حل مشکل عنوان شده و پیشگیری از خسارت های مالی و جانی اهالی، احداث زیرگذر در روستا می باشد.

 

با احداث زیرگذر در روستا می توان تمامی این مشکلات را در طول سال برطرف نمود و حتا شاهد یک مورد تصادف هم نبود. البته اگر بعضی از اهالی با عبور از جاده ی اصلی برای زودتر رسیدن به مقصد، قانون را زیر پا نگذارند.

 

البته احداث زیرگذر در روستای ایمن آباد نیاز به کار کارشناسی دارد و قطعا" موانعی مثل بالا بودن سطح آب منطقه و از طرفی اختصاص مساحت قابل توجهی از زمین در ایمن آباد شمالی و جنوبی را می طلبد که با توجه به وجود مراکز تجاری و قیمت بالای زمین های کنار جاده ی اصلی، شرایط را کمی دشوار می کند.

 

طی گفتگو با سيد نقی حسینی ایمنی دهيار روستاي ايمن آباد، ایشان با پذیرش موارد اشاره شده،  قول مساعد دادند ضمن نشست با اعضای شورای اسلامی روستا، با پيگيري هاي لازم در خصوص اين مهم، از طريق ارگانهاي مربوطه، برای حل این مشکل و احداث زیرگذر که موانع زیادی را هم به همراه خواهد داشت تمام تلاش خود را انجام دهند.

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم: عسکری امینی ایمن آبادی / 20شهریور 1394

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20