*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آخرین خبرها از ساخت حسينيه روستاي پايين كروكلا

  با گذشت حدود 17 ماه از مراسم کلنگ زنی ساختمان حسینیه روستای پایین کروکلا که با حضور جمعی از بزرگان این روستا و اهالی محترم آن برگزار شد بر آن شدیم تا اطلاعات کاملتری را از وضعیت ساخت و ساز و پیشرفت فیزیکی آن به آگاهی شما اهالی محترم برسانیم.

 

عصر روز يكشنبه 31 فروردين ماه 1393، مراسم ويژه اي با حضور اهالي روستاي پايين كروكلا براي احداث حسينيه ي اين روستا انجام شد. در اين مراسم كه با حضور امام جماعت مسجد روستاي پايين كروكلا، بزرگان روستا و ساير اهالي برگزار شد، كلنگ احداث اين حسينيه به زمين زده شد.

 

 مراسم كلنگ زني احداث حسينيه روستاي پايين كروكلا به روايت تصوير

 

حسينيه روستاي پايين كروكلا در زميني به مساحت 600 متر مربع كه از سوي سيد ذبيح اله هاشمي كرويي فرزند خيّر بزرگوار زنده ياد حاج سيد مسيح هاشمي كرويي(ره) با تعويض زمين خود با زمين ابوالقاسم هاشمي (ميرزا)، اهدا شد، ساخت و سازش را آغاز نمود.

در اين روز، زنان و مردان روستا هديه هاي نقدي و غير نقدي خود را اعلام نمودند.

 

نكته قابل توجه اهداء انگشتر، گوشواره و النگوي طلا، توسط زنان روستاي پايين كروكلا بود كه در كنار اهدای وجه نقدهايي همچون يك ميليون توماني تا 6 ميليون توماني و سفارش 20 ميليون توماني زنده ياد حاج سيد رجب حسين نيا، به امر ساخت حسينيه از اموال ايشان قبل از وفاتش، بسیار قابل توجه بوده است.

 

حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) روستای پایین کروکلا در اردیبهشت 1393 بلافاصله پس از مراسم کلنگ زنی، مرحله گودبرداری آن برای احداث این بنا آغاز شد و در ادامه بتن ریزی زیربنا و پایه های آن تکمیل و به اتمام رسید.

 

  حجت الاسلام حاج محسن شیخی موسس این بنا در این روز با بیان این مطالب افزودند: این حسینیه در زمینی به مساحت تقریبی 600 مترمربع، با زیربنای 400 مترمربع می باشد که با حضور و همت اهالی محترم روستا آغاز به ساخت شد.  پروژه فوق دارای دو طبقه که یک طبقه کامل برای آقایان و طبقه دوم با مساحت 50متر کمتر از طبقه اول برای خانم ها اختصاص یافته است که با تلاش و پیگیری حاج محسن شیخی و با همت اهالی این روستا و کمک های مردمی شروع شد و با امید و یاری خداوند در آینده ای نزدیک سقف اول آن زده خواهد شد.

 

از طرفی در طبقه همکف حسینیه، آشپزخانه و سرویس بهداشتی به طور جداگانه طراحی و ساخته خواهد شد و یک دستگاه آسانسور نیز در ساختمان در نظرگرفته شده است.

 

زنان و مردان با ایمان و خیرین روستا با تمام وجود از هیچ کمکی دریغ نکرده و تا این لحظه در مراحل ساخت حسینیه نقش پررنگ و مفیدی داشتند، إن شاءالله که تا اتمام این حسینیه این همکاری و همدلی ادامه داشته باشد.

 

از طرفی در 14 خردادماه 134 نیز، حجت الاسلام حاج محسن عزیزی شیخی، با حضور اهالی ای روستا به تشریح عملکرد 14ماهه ی ساخت حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت. ایشان در این مراسم افزودند: تا کنون(14خرداد1394) بیش از هشتاد میلیون تومان از کمک های مردمی و خیرین، برای احداث این حسینیه هزینه در برداشته است و برای اتمام کار نیاز به کمک های مردمی بیشتری می باشد و این کار جز با ادامه کمک های خیرخواهانه مردمی و مومنین انجام نخواهد شد.

 

کلیک کنید

 

در ادامه ی روند ساخت حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) روستای پایین کروکلا در تاریخ 13 شهریورماه 1394 و با گذشت 17 ماه از آغاز به کار ساخت بنای حسینیه، بتون ریزی سقف اول حسینیه به مساحت 490 متر مربع با همکاری اهالی و با صرفه جویی حدود 5 میلیون تومانی به اتمام رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 با تکمیل ستون های سقف دوم از 17 مهرماه 1394، داربست گذاری برای آرماتور بندی سقف دوم آغاز شد تا به خواست خداوند در دهه اول محرم سال جاری، بتن ریزی سقف دوم هم انجام پذیرد.

 

 

ضمن تشکر از اهالی محترم روستا و تمامی خیرین به اطلاع می رساند، از کلیه کسانی که مایل به همیاری در این پروژه می باشند دعوت به عمل می آید که کمک های مالی خود را به:

 

شماره حساب 8053 شعبه امام خمینی(ره) گله محله بابل و قابل واریز در کلیه شعبات صندوق توسعه عصر شمال بابل

 

 

و شماره حساب 50620 صندوق حضرت ولی عصرعج ایمن آباد و کروکلا

 

 

و شماره کارت 6237811061444292 بانک انصار بنام محسن شیخی عزیزی واریز نمایند.

 

 

 

 

در ضمن اهالی محترم با مراجعه به هیات امنا و شورای روستا می توانند در جریان پیشرفت مراحل کار ساخت حسینیه قرار بگیرند. مبلغ دریافتی در غالب: ثلث، هدایا، نذورات و ... از ابتدای احداث حسینیه تا کنون به شرح ذیل می باشد:

 

کل مبلغ دریافتی 87150000 تومان (هشتاد و هفت میلیون و صدو پنجاه هزار تومان)

این مبلغ به انضمام فروش طلاجات اهدایی از سوی بانوان محترمه محاسبه شده است که شامل 1رشته زنجیر، 11حلقه انگشتری، 3جفت گوشواره و1  دستبند می باشد.

 

همچنین تعداد 16 ماشین شن و ماسه و تعداد 400 پاکت سیمان نیز از سوی اهالی روستا اهدا شده است.

 

هزینه انجام شده تا این لحظه 86000000 میلیون تومان می باشد.

 

 

إن شاءالله خداوند به همه کسانی که در ساخت این بنابه هر شکلی نقش داشته و دارند خیر دنیا و آخرت عنایت بفرماید.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

  تهيه، تنظیم و ارسال خبر: ميثم صالحي ايمني

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+5 # ناشناس در تاریخ: چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 ، ساعت 03:02 ب ظ
کاش مردمی داشتیم که میشد در میان شون آزادانه حرف زد و قضاوت نشد تا مجبور نباشم با اسم مستعار کامنت بذارم!!!
واقعا چرا؟ به نظرتون مسجدهایی که هست کفایت نمی کنه؟ هزینه این چنینی برای ساختن مسجد! یکی نیست بگه بابا خدا اینهمه مسجد نمی خواد، مسجدهایی که فقط تو دو ماه از سال رونقشون زیاده، کافیه یکم به چیزایی که خودش آفریده فکر کنید.
تو محله، چه تو امین آبادش چه تو کروکلا کسایی هستند که شبا گرسنه می خوابند، بیمارهایی هستند که از پس هزینه های سنگین درمان برنمیان، مهمتر از همه بچه هایی که نمی تونن خرج تحصیل شون رو فراهم کنند و توی رقابت سنگین درس و دانشگاه جا می مونن.
86 میلیون واسه خاطر مسجد، اونم تو شرایطی که واقعا نیاز شدید بهش نیست.
آقای امینی شاید شما اصلا حواستون نبوده باشه ولی من از شما یاد گرفتم چطوری باید خیر بود و کمک کرد...
کمک بابت مسجد بمونه واسه وقتی که هیچ نیازمندی تو محله مون نباشه.
به امید اون روز
نقل قول
 
 
0 # سید یوسف هاشمی در تاریخ: چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 ، ساعت 04:02 ب ظ
باسلام با تشکر فراوان از حاج آقا شیخی بابت تلاش بی وقفه شان در ساخت و تکمیل حسینیه روستا.در جواب کامنت بالا باید اشاره شود که ایشان به 'مانم اصلا در هیچ مراسمی در روستا که در مسجد برگزار می شود شرکت نمی کنند تا از خجالت کمبود جا سرخ شوند وانگهی اگر آب و نان و تحصیلات مردم کار خیر محسوب می شود چه احتیاجی به ساخت و تکمیل کتابخانه _ورزشگاه و دیگر اماکن رفاهی روستا می باشد.
پس می شود برای هر کاری در روستا هزینه مناسب را انجام دهیم.و از همه اهالی روستا جهت تکمیل حسینیه و ورزشگاه و کتابخانه تقاضای کمک بیشتری دارم و بهتر است اگر کمکی نمی کنیم سنگ جلوی کارهای عمرانی موجود در روستا نیندازیم .
نقل قول
 
 
+6 # ایمنی در تاریخ: چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 ، ساعت 06:02 ب ظ
جانا سخن از زبان ما می گویی...
بااحترام به باورها و اعتقادات مردم روستام،من هم با ناشناس هم عقیده هستم. البته مسجد بود باز قابل تحمل هستش،دارن حسینیه می سازن.یعنی خانه خدا نیست و واسه عبادت نیست. هرچند تو مسجدهای ما،یا دارن غذا می خورن یا دارن غیر خدارو حمدوستایش می کنن.بحث های سیاسی می کنن،نماینده های مجلس میان دروغ تحویل مردم می دن،تو مراسم ختم ایمنی ها میان اونو ستایش می کنند،به مردم غیر شیعه ناسزا می گن(تو مسجدی تو بابل سر نماز می گفتن مرگ بر عربستان) و...مسجد یعنی محل سجده و نماز.
خلاصه ساختن حسینیه با توجه به اینکه پایین کروکلا یه مسجد کوچولو داره اونهم سر راه جاده اصلی،می تونن نام مسجد رو روش بزارن و اونو خراب بکنن.به این شکل این هزینه رو هدفمند بکنن.مسجد یک وجهه جهانی داره اما حسینیه مخصوص شیعه هاست که واسه عزاداری اهل بیت ع و تعریف از امامان شیعه بویژه امام حسین صورت می گیره.
خواهی نخواهی اثبات هم بکنیم که ضرورتش واسه روستا تو شرایط کنونی از اهمیت خیلی پایینی برخورداره اما ساخته میشه.
امیدواریم ساخت حسینیه با این هزینه گزاف تاثیر گذار باشه تو آگاهی و برداشت صحیح همه ما از دین و تو زندگیمون یه قدم جلو بریم.
البته محل کسب درآمد بعضی ها نشه.
سلام به مردم روستام.
نقل قول
 
 
+2 # یکی از اهالی در تاریخ: پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394 ، ساعت 06:02 ق ظ
با تشکر از اهالی روستا و آقای شیخی که پیگیر ساخت حسینیه هستند.
با توجه به نظر دوستان که از جهاتی درست هم به نظر می رسد و درد این مسائل رو حس می کنند اما یادمان نره همین مردمی که برای مثلا" حمل زباله های خانه های خود، مدرسه بچه های خود، عمران و آبادی محله و کوچه خود، کتابخانه محل،زمین ورزشی روستای خود و ... هزینه نمی کنند، اگر اینجا هزینه نکنند آنجا هم هزینه نمی کنند چون باور و اعتقادشان بر این است. مثل عزیزانی که هیچگاه برای حسینیه و مسجد هزینه نمی کنند. برای همین بگذاریم هر کسی کار خودش را انجام دهد. حداقل روستای ما یک حسینیه خوب خواهد داشت.
امیدواریم خداوند به همه آنها خیر دهد و بویژه آقای شیخی برنامه های فرهنگی خوبی را پیاده کنند تا بتوان در این محیط مذهبی اثرات خوبی را برای ارتقای فرهنگ و آگاهی مردم انجام دهند.
اگر فضا داشته باشند محوطه را صندلی بگذارند و به عنوان فضای سبز پارکی هم درست شود خوب است.
کتابخانه سابق دهیاری شود و کتابخانه ای هم در نظر گرفته شود خوب است.
و من الله توفیق.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20