*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

سرریز آب رودخانه ها در روستا خسارتی در بر نداشت

صبح امروز یکشنبه سی ام فروردین ماه 1394، به علت پر آب شدن رودخانه کهرود و سر ریز آن در محل پُل اصلی، کنار جاده بين المللي بابل به آمل در روستاي ایمن آباد، آب رودخانه به طرفین این رودخانه در ورودی روستا سرریز شده است و علاوه بر چهره نازيبايي كه همچون دفعات گذشته به ورودي روستا داده است عبور و مرور مردم روستا را مختل و با مشکلاتی مواجه نموده است.

 

از طرفی شاهد سرزیز آب رودخانه کهرود در خیابان شهید عباس امینی در غرب ایمن آباد نیز بوده ایم. سر ریز آب رودخانه حتی باعث ورود آب به حیاط خانه چند تن از اهالی روستا در این خیابان شده است اما خسارتی را به همراه نداشت.

 

رفت و آمدها تا حدودی مختل شد، تا آنجا که برخی از خانواده ها حتی بدون چکمه نمی توانستند از خانه خود خارج و یا از خیابان عبور کنند.

 

لازم به یادآوری می باشد خزانه های برنج در مزارع روستا نیز از خسارت های احتمالی در امان ماندند و در این خصوص موردی گزارش نشده است.

 

 

 

  سید هادی حسینی ایمنی یکی از اعضای شورای اسلامی ایمن آباد علت این مشکل را در روستا تشریح نمودند:

 

طی جلسه ای که حدود دو هفته پیش با حضور دهیاران و اعضای شوراهای بخش لاله آباد، بخشدار لاله آباد و نمایندگان اداره آبیاری شهرستان بابل در مسجد روستای احمدچاله پی صورت پذیرفت، مسائلی در خصوص کم آبی و چگونه آبیاری و مشروب نمودن زمین های زراعی برای استفاده در فصل کشاورزی در بخش لاله آباد مطرح شد و تصمیماتی گرفته شد که به یاری خداوند متعال امسال از کمبود آب رنج نبریم.

 

با توجه به بارندگی های چند روز اخیر و افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه هراز و تمامی رودخانه های بزرگ در بالادست،  بیشتر رودخانه های روستاهای همجوار در بخش لاله آباد و دهستان کاری پی، که از این رودخانه سرچشمه می گیرند با سرریزی آب مواجه شدند.

دهیار روستا نیز طی تماس های پی در پی با اداره آبیاری شهرستان بابل این مهم را مورد پیگیری قرار دادند که اداره مربوطه ضمن عذرخواهی قول دادند از این پس دقت بیشتری در مهار و رها سازی آب صورت پذیرد تا شاهد خسارت های مالی به واحدهای مسکونی روستایی، کشاورزی و یا خسارت های جانی نباشیم.

امیدواریم روند منطقی رها سازی آب در رودخانه های روستا، در هفته های آتی یعنی بعد از نشاکاری زمین ها قبل و بعد از وجین ادامه داشته باشد تا کشاورزان با کمبود آب زراعی مواجه نشوند.

 

در حال حاضر نیز آبهای جاری شده در سطح خیابانها و معابر با فروکش کردن آب رودخانه ها در حال کم شدن می باشد.

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم خبر: مهدی قاسمی ايمني

با سپاس از سید هادی حسینی ایمنی بابت تشریح علت آب گرفتگی و تهیه عکس

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20