*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مستند تلویزیونی شهید زنده ی روستا ساخته می شود


 با توجه به نقش و جایگاه والای شهدا، جانبازان و رزمندگان در حفظ و برقراری امنیت و آرامش مردم کشورمان ایران و روستای مان ایمن آباد و کروکلا، مستند تلویزیونی پانزدهیمن شهید روستا ساخته می شود.

 

پانزدهمین شهید یک فیلم مستند روایی می باشد که داستان واقعی شهید زنده ی روستای بالاکروکلا یعنی سید رضا هاشمی کرویی را به تصویر می کشد.

 

داستان از این قرار است که در پنجم مردادماه سال 1367 سید مجید موسوی از کرج به شهادت می رسد و به دلیل نداشتن پلاک و شباهتی که به سیدرضا هاشمی کرویی از بابل داشته است توسط پسرخاله اش در معراج الشهدای اهواز شناسایی اشتباه می شود و جنازه شهید به بابل و روستای بالاکروکلا منتقل می شود. 9 ورز پس از تشییع با شکوه و به خاک سپاری اش، سیدرضا به روستا بر می گردد و غوغایی در روستا به پا می شود که شهید زنده شده است.بعضی ها فکر می کنند که شهید از قبر خارج شده است و....

 

در مجموع داستان جذابی که واقعی است، شکل می گیرد. داستانی که در کشور  نمونه ای اینچنینی را کسی به یاد ندارد یا به گوش کسی نرسیده است. به همین دلیل پس از تهیه و پخش مستند رادیویی شهید زنده در شهریورماه سال 1392 (که فایل صوتی آن در زندگی نامه شهید موسوی در وبسایت روستا نیز موجود است)، شبکه استانی سیمای مازندران را مجاب به تهیه این مستند تلویزیونی نمود.

 

 

 

پس از ارائه طرح اولیه شهید زنده روستا از سوی وبسایت روستا به معاونت سیمای مرکز مازندران و موافقت اولیه آقای نقی نائیجی(معاون سابق سیمای مرکز مازندران) و ارجاع به آقای محمدی مدیر تولید سیما، این طرح مورد توجه یکی از تهیه کنندگان سیما به نام آقای علیرضا فلاح قرار گرفت که پس از مطالعه و بررسی این داستان واقعی، طرح کامل آنرا تنظیم و به شورای طرح و برنامه ارائه نمود که مورد موافقت مدیر کل سابق صدا و سیمای مرکز مازندران قرار نگرفت اما پس از تغییر مدیریت مجددا" این طرح ارائه شد که مورد توجه قرار گفت و طرح آن برای تهیه و تولید تصویب شد.

 

 

 

علیرضا فلاح که خود جانباز و برادر شهید می باشد به همراه تصویر بردار مستند پانزدهمین شهید، عصر روز پنجشنبه27 فروردین، طی بازدید از روستای بالا کروکلا و نشستی دو ساعته با سیدرضا هاشمی، فرزندش مجید و خانواده ایشان و بازدید از مزار شهدا و چشم انداز آن، نمایی کلی از تهیه این مستند را مورد ارزیابی قرار دادند.

 

 

 

 

بنابر گفته تهیه کننده مستند تلویزیونی پانزدهمین شهید، بخش مهم و زیادی از فیلم در روستا تصویر برداری می شود و بخشی نیز در کرج و محل زندگی شهید سید مجید موسوی.

 

ایشان اذعان داشتند تصویر برداری از اواخر اردیبهشت 1394، پس از نشاکاری زمین های کشاورزی آغاز می شود تا چشم انداز زیباتری از روستا را بتوان به نمایش گذاشت. از طرفی سعی می شود تا پایان خردادماه کار تصویربرداری آن به اتمام برسد.

 

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده روز یکشنبه ششم اردیبهشت 1394، عوامل تهیه و تولید این فیلم، سفری به کرج خواهند داشت تا طی گفتگوی چند ساعته با خانواده شهید سیدمجید موسوی که آمادگی و همکاری کامل خود را جهت تهیه و تولید این مستند تلویزیونی اعلام نموده اند، شرایط محیطی و محتوایی تولید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # امیرضا در تاریخ: چهارشنبه 02 ارديبهشت 1394 ، ساعت 07:02 ب ظ
سلام و درود بر همه شهیدان که میانگین سنی شان اکثرا زیر 20 سال بوده و بدون هیچ ادعایی فقط به عشق وطن جان به جان آفرین تسلیم کردن تا ما با خیالی راحت و امنیت و آسایش کامل زندگی کنیم و نفس بکشیم.
میگم عاشقم اما خودم بهتر میدونم نا لایقم.
میگم مدیونم اما یه عکس شهید نیست رو دیوار خونه ام.
روحشان شاد.
نقل قول
 
 
0 # قاضی۰۱۱۱ در تاریخ: پنج شنبه 03 ارديبهشت 1394 ، ساعت 06:02 ق ظ
با سلام به همه
واقعا کار شایسته ای است. مردم روستا نیز ارادت خاصی به این شهید والا مقام دارند. از همه دست اندرکاران تهیه این برنامه ممنونیم.
از آقای سید رضا هاشمی (شهید زنده) که خود نیز آثار جنگ و جبهه را هنوز به یدک می کشد سپاسگزاریم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20