*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

سید احمد هاشمی(اولین دیپلم روستا) درگذشت

 

 

 

همانا بندگان را  به چيزى از قبيل ترس، گرسنگى، كاهشى در اموال، محصولات و جان ها مى ‏آزماييم

و مژده از آنِ كساني است كه صبر پيشه مي كنند.  (سوره بقره/155)

 

 

 

 

ساعتی پیش سید احمد(محمود)هاشمی کرویی فرزند مرحوم عیسی(کدخدای کروکلا در دهه20 و 30 ، وفات1369)، پس از تحمل سالها رنج بیماری درگذشت.

 

زنده یاد سید احمد هاشمی کرویی که اوائل سال 1390 از وجود یک تومور مغزی در سرش آگاه شده بود، به درمان بیماری اش پرداخت و در تیرماه 1390 توسط دکتر شیروانی در بیمارستان میلاد تهران مورد جراحی قرار گرفت. با این وجود سردردها همچنان آزارش می داد.

 

بیماری سید احمد هاشمی در تیرماه سال 1393 او را زمینگیر می کند و با بستری شدن در بیمارستان روحانی شهرستان بابل، به ادامه ی درمان و کنترل بیماری اش می پردازد.

 

ایشان حدود دو هفته مانده به نوروز 1394، هوشیاری و سپس قدرت تکلمش را از دست می دهد و به زخم بستر نیز دچار می شود. ایشان هنگام اذان مغرب امروز چهارشنبه 19 فروردین، در خانه اش در روستا جانش را از دست می دهد و به دیار باقی می شتابد.

 

 
پيكر زنده ياد سید احمد هاشمی ساعاتی پیش پس از شستشو و کفن نمودن در غسالخانه روستای پایین کروکلا، توسط اهالی روستا به خانه اش منتقل می شود و تا صبح با ذکر قرائت قرآن بر بالینش، ساعت 9 صبح فردا پنجشنبه 20 فروردین 1394، از خانه اش در پایین کروکلا تشییع و در آرامگاه زردکجار این روستا کنار پدر بزرگوارش، به خاک سپرده خواهد شد.

 

 
 

مراسم ختم مرحوم سید احمد هاشمی کرویی(ره) فردا پنجشنبه 20 فروردین1394، به شیوه سنتی مجمعه نهار با قرائت قرآن، مداحي و سخنراني، در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي پایین کروکلا برگزار مي شود.

 

 

 

 

ساير مراسم ختم:

 

 

 جمعه  21 فروردین 1394، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي پایین کروکلا، از طرف دامادها.

 

 
شنبه  22 فروردین 1394، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي پایین کروکلا، از طرف پسرعموها.

 

 

 

مراسم هفتمين روز درگذشت زنده ياد سید احمد هاشمی کرویی نيز روز یکشنبه 22فروردین 1394 كنار مزار ايشان در آرامگاه روستاي پایین کروکلا( زرددکجار)، از ساعت 14 تا 16 برگزار خواهد شد.


در مراسم روز هفت، مداح بین المللی قرآن پیام ابراهیمی به قرائت قرآن می پردازند، سپس سید عیسی هاشمی(فرزند ایرج) زندگی نامه ی عموی مرحومش را قرائت خواهد نمود و در پایان مراسم، مداحی آقای زمانی اجرا خواهد شد.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

کوتاه از زندگی زنده یاد سید احمد هاشمی کرویی اولین دیپلم روستا:

 

 

زنده یاد سید احمد هاشمی کرویی متولد پنجم تیرماه 1328 می باشد که در روستای کروکلا به دنیا می آید. پدرش سید عیسی که در سال های 1327 تا 1337 کدخدای این روستا بود و در سال 1369 در سن 79 سالگی فوت می کند و مادرش باجی خانم کریمی(خواهر شهید رمضان کریمی) می باشد ده سال پس از فوت شوهرش، به دیار باقی می شتابد.

 

سید احمد در پاییز 1343 در دبیرستان شاپور بابل ثبت نام می شود و تا سال 1349 شش ساله دبیرستان را در رشته علوم طبیعی سپری می کند. سید احمد هاشمی به عنوان یکی از دانش آموزان ممتاز مدرسه با معدل 17/62 از دبیرستان شاپور بابل در خردادماه سال 1349 به عنوان اولین دیپلم روستا، گواهی نامه دیپلم خود را دریافت می کند.

 

در همان سال در کنکور سراسری شرکت می کند و در رشه شیمی در دانشکده ملی اراک پذیرفته می شود. برای ثبت نام در این دانشکده هزینه ای بالغ بر 4000 تومان برای ثبت نام باید پرداخت گردد، که توان مالی اش پاسخگو نیست.

 

شرایط دشوار اقتصادی عامل رها کردن دانشگاه می شود و برای خدمت سربازی به ساری می رود و به دلیل دارا بودن گواهی نامه دیپلم، به عنوان سپاه عدالت که بخشی از خدمات دادگستری آن زمان می باشد مشغول خدمت می شود. او به اهواز اعزام می شود و به عنوان مامور ابلاغ، دوره سربازی اش را سپری می کند.

 

سید احمد در سال 1352 پس از 24 ماه، گواهی نامه پایان خدمت سربازی را دریافت می کند و به روستا بر می گردد. تابستان همان سال در کنکور سراسری شرکت کرده و در رشته کشاورزی در دانشگاه ملی همدان پذیرفته می شود، اما باز هم به دلیل مشکلات مالی و عدم توان پرداخت هزینه 4000 تومانی این دانشگاه، نمی تواند به تحصیل دانشگاهی بپردازد.

 

در تهران با شخصی به نام قاضی الحسینی معروف به رافتی که از دوستان کرمعلی کریمی(عموی مادرش) بوده است برخورد می کند و به او خبر جذب نیرو در آموزش و پرورش کشور را می دهد. سید احمد یکماه بعد، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تهران شرکت می کند که با قبولی در آزمون به استخدام آموزش و پرورش در می آید. مهرماه سال 1352 در دبستان لی لی و علی قدوسی در روستای رمنت بابل، مشغول تدریس می شود و در سال 1357 ایشان در مقطع دبیرستان به تدریس خود ادامه می دهد.

 

زنده یاد سید احمد هاشمی در سال 1357 به نشانه اعتراض نسبت به حکومت پهلوی، اعتصاب کرده و به مدت  5 ماه از تدریس و حضور در مدرسه کناره گیری می کند. پس از پیروزی انقلاب 1357 کشورمان ایران، در سال 1358 به عنوان معاون مدرسه رهنمایی روستای احمد چاله پی به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

 ایشان در سال 1363به دلیل ارائه مباحث سیاسی در مدرسه، پس از حدود 11 سال سابقه کار در آموزش و پرورش، از این سازمان اخراج می شود و برای گذران زندگی به خرید و فروش گلیم های قدیمی و فرش های ابریشم می پردازد و حدود 12 سال در مسیرهای ترکیه، سوریه و لبنان به این کار ادامه می دهد. ایشان از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، بلغارستان و ارمنستان نیز برای تجارت فرش و آشنایی با فرهنگ این کشورها، دیدن می کند.

 

 سید احمد در سال 1378 در یک معامله تجاری تمامی سرمایه اش را از دست می دهد و به روستا بر می گردد و در زمین کشاورزی بصورت نصفه کاری به زراعت برنج می پردازد.

 

 ایشان در سال 1385 و در سن 57 سالگی ازدواج می کند و صاحب دختری به نام بهار(فاطمه سادات) می شود.

 

 در سال 1390 به بیماری دچار می شود و ضمن دست و پنجه نرم کردن 4 ساله با این بیماری، ساعت 19 روز چهارشنبه 19 فروردین 1394،  زندگی 66 ساله اش پایان می یابد.

 

 

بر اساس گفته ی دوستان و تعدادی از اهالی روستا، زنده یاد سید احمد هاشمی یکی از باهوش ترین افراد روستا بوده است که حافظه منحصر به فردی داشته است.

 

 

حدود یک سال پیش اطلاعات کاملی از ایشان به عنوان اولین دیپلم روستا تهیه شده بود که به دلیل کوتاهی در تایپ و تنظیم نمودن مطالب جمع آوری شده، هنگام حیات ایشان در وبسایت درج نشد. لذا از خانواده ایشان پوزش می خواهیم.

 

 

اطلاعات کامل زندگی ایشان در مراسم روز هفتم، کنار مزارش تنظیم و به آگاهی اهالی خواهد رسید.

 

 

 

از طرف اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا

 

به خانواده محترم هاشمی،  تسليت مي گوئيم.

 

 

 

 

 

روح زنده یاد سید احمد هاشمی

پدرش سید عیسی و مادرش باجی خانم کریمی

برادرش محمود و برادرزاده اش مجید

شاد و يادشان گرامي باد

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # سیده زهرا هاشمی در تاریخ: چهارشنبه 19 فروردين 1394 ، ساعت 10:01 ب ظ
خدایش ببخشد و بیامرزد
نقل قول
 
 
0 # ۰۰۹۸۱۱۳۲۱۱ در تاریخ: پنج شنبه 20 فروردين 1394 ، ساعت 03:01 ق ظ
روحش شادویادش گرامی باد...
نقل قول
 
 
0 # منوجهر قلی نیا ایمنی در تاریخ: پنج شنبه 20 فروردين 1394 ، ساعت 09:01 ق ظ
روحت شاد مرد بزرگ
نقل قول
 
 
0 # اسماعیل هاشمی در تاریخ: پنج شنبه 20 فروردين 1394 ، ساعت 10:01 ق ظ
اقای سید ایرج هاشمی پسر دایی عزیزم
این مصیبت وارده به شما و خانواده گرامیتان تسیلت عرض نموده و ما را نیز در سوگتان شریک بدانید.
روحش با جدش هم نشین باد.
نقل قول
 
 
0 # سعید بشکم در تاریخ: پنج شنبه 20 فروردين 1394 ، ساعت 11:01 ق ظ
جناب آقایان منوچهر و یاور هاشمی
مصیبت وارده را به شماو خانواده محترمتان تسلیت عرض می نمایم.
خداوند رحمتش کنه و به شما صبر عنایت فرماید
نقل قول
 
 
0 # سید یعقوب حسینی ایمنی در تاریخ: پنج شنبه 20 فروردين 1394 ، ساعت 04:01 ب ظ
ضمن عرض تسلیت به خانوادهای محترم هاشمی و حسینی با نهایت تاسف درگذشت جناب آقای سید احمد هاشمی را به شما و خانواده گرامیتان تسلیت عرض می نمایم.
مارا در غمتان شریک بدانید.
خدا بیامرزدش
نقل قول
 
 
0 # همسایه در تاریخ: پنج شنبه 20 فروردين 1394 ، ساعت 05:01 ب ظ
بیایید قدر همچین استعدادهایی که در روستازندگی می کنند را بهتر بدانیم.
آدم فوق العاده تیزهوشی بود
مسایل ریاضی را مثل استاد دانشگاه توضیح می داد
از نظر همسایگی آدم بی آزاری بود
خلاصه کلام واقعا مرد بود.
خداوند ایشان را باجده اش فاطمه الزهرا که شب اول قبر ایشان مصادف شده با میلادش، محشور گرداند.
نقل قول
 
 
0 # امیدرضا در تاریخ: جمعه 21 فروردين 1394 ، ساعت 04:01 ق ظ
کل من علیهافان
خانواده داغدار و دلسوخته هاشمی؛
رحلت جانگداز سید احمد هاشمی موجب ملال و ناراحتی اهالی و بستگان گردیده و فقدانش بسی جانکاه و غیرقابل باور.
به هر حال در آستان حضرت دوست چاره ای جز تسلیم در برابر مشیعت نیست و ماهم با کوله باری از خاطرات حیاتش که در این لحظه جز حسرت و آه نیست در برابر فرمان ذات اقدس اله چاره ای جز تسلیم نداریم.
از خدای بزرگ عاجزانه استمداد می طلبیم که روح عظمای این عزیز سفر کرده به منزل ابدی را،در کنار جدش همنشین بگرداند.
امیدوارم خداوند به تنهادخترش صب رعنایت بفرماید و مارا در غم خود شریک بدانید.
نقل قول
 
 
0 # مهدی قاسمی و خانواده در تاریخ: شنبه 22 فروردين 1394 ، ساعت 02:01 ب ظ
خانواده محترم و فرهیخته هاشمی،
فقدان و درگذشت بزرگمرد علم و اندیشه روستایمان، مرحوم شادروان سید احمد هاشمی را به شما خانواده محترم و داغدار تسلیت و تعزیت عرض نموده، از خداوند بزرگ شادی روح آنمرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان، خصوصا" همسر محترمه و دختر دلبندشان، خواستاریم.
روحش شاد و یادش گرامی.
نقل قول
 
 
0 # پردیس در تاریخ: شنبه 22 فروردين 1394 ، ساعت 03:01 ب ظ
برای او طلب عف وبخشش میطلبیم
نقل قول
 
 
0 # مرضیه لاسمی در تاریخ: سه شنبه 25 فروردين 1394 ، ساعت 09:01 ق ظ
بهار کوچولوی عزیزم
بهت تسلیت میگم
متاسفانه چند باری که اومدم عیادت پدرت موفق نشدم ببینمت اما شنیدم که مثل پدرت فوق العاده باهوشی.
عزیزم شاید بهار امسال رنگ شادی رو به زندگیت نزده باشه اما آرزو می کنم از این پس تمامی فصل های زندگیت بهاری و سبز باشه.
انشاالله سایه مادر مهربونت همیشه بالا سرت باشه.
سبز باشی و شاد.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20