*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا(pdf)

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا را تشریح کرد.

 

ابوالفضل رضوی با تاکید بر اعتماد‌سازی بین مردم در روستاها برای اجرای طرح‌های اقتصادی اظهار داشت:نخستین قدم اعتمادسازی بین مردم روستاهاست تا وقتی می‌گوییم در دهستان واحدهای تولیدی راه‌اندازی می‌شود مردم باور کنند. باید نیروهای انسانی در روستاها که اهل فکر و تحقیق هستند و تجربه کاری دارند شناسایی شوند. شناخت سرمایه‌های مورد اعتماد مردم و افراد معتمد در روستاها برای اجرای طرح‌های اقتصادی در روستاها نیز مهم است.

 

رضوی بیان کرد: همچنین باید افراد دارای تمکن مالی را نیز شناسایی کنیم تا در کنار نخبگان زمینه را برای اجرای طرح اقتصادی در روستاها فراهم کنند. آموزش و اتصال تولید به بازار مصرف از عمده‌ترین مشکلات در روستاهاست که باید برای این مشکل چاره‌اندیشی شود.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: روستائیان تولیدکنندگان خوبی هستند اما به امر تجارت آشنایی کاملی ندارند. هدایت نقدینگی مردم به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد و پایدار، کاهش نرخ تورم با کاستن نقدینگی از جمله اهداف اجرای این طرح است. اشتغال‌زایی، کارآفرینی جمعی، افزایش توان اقتصادی مردم و بهبود معیشت زندگی آنان و کمک به فعال‌سازی اقتصادی و خروج از رکود اقتصادی از دیگر اهداف این طرح است.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اضافه کرد: زودبازده بودن طرح و کم‌هزینه بودن برای دولت و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت به روستاها از دیگر اهداف طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی و احدهای تولیدی مستقر در روستا است.

 

طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا می تواند زمینه رفاه اجتماعی را در روستا فراهم آورد.

 

 

فایل pdf

طرح مشارکت مردم

در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا

 

 

 

منبع: معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم کشور

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20