*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بازدید بيت القرآن سبحان روستا از انجمن دیابت بابل

 

با توجه به تاکید خداوند در کتابش قرآن به توجه انسانها به نعمت سلامتی که پروردگارشان به آنان عطا فرموده است، و تاکیدی که پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) در اینخصوص دارند، موسسه قرآنی بیت القرآن سبحان برای ترویج فرهنگ سلامت تن و اهمیت به این مهم، نوآموزان این موسسه را به همراه مادرشان، راهی این انجمن نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 رقيه نجفي ايمني مسئول مؤسسه بيت القرآن سبحان، با بيان اين مطلب افزودند:

آشنایی با یکی از مهمترین بیماری های مردم شمال ایران و استان مازندران یعنی بیماری دیابت امری ضروری می باشد و کودکان در همان دوران کودکی جهت پیشگیری، باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

 

 

 

در میان بستگان و آشنایان مان در روستای ایمن آباد و کروکلا نمی توان خانواده ای را یافت که از میان آنان و یا بستگانشان کسی از بیماری دیابت رنج نبرد و یا اینکه قند خون بالایی نداشته باشد.

 

در روستای خودمان بسیار شنیده و دیده ایم که فلانی به دلیل بیماری دیابت یکی از اعضای بدنش را از دست داد و یا در نهایت جانش را از دست داد.

 

خانم نجفی در ادامه عنوان نمودند: ما در این بازدید با مشخص نمودن گروه خونی تمامی نوآموزان موسسه قرآنی بیت القرآن سبحان و حتی مادرانشان، به دلیل اینکه تغذیه باید بر اساس گروه خونی انسان برنامه ریزی شود، در این کلاس آموزشی با عنوان پیشگیری از بیماری دیابت بر اساس تغزیه و گروه خونی که توسط آقای دکتر عیسی پور تشکیل شد، حاضر شدیم.

 

در این کلاس آموزشی سه ساعته که صبح روز سه شنبه هفته گذشته یعنی 19 اسفندماه 1393، تشکیل شد، مادران نوآموزان که تعدادشان به 20 نفر می رسید، ضمن خرید کتاب تغذیه بر اساس گروه خونی، با مباحث پیشگیری از دیابت، ارزش و اهمیت صبحانه بچه ها، استفاده  از غذاهای طبیعی و بویژه میوه جات و سبزیجات و ... آشنا شدند.

 

نوآموزان که تعداد آنها 35 نفر بود، در سالن نقاشی این انجمن با توجه به برگزاری کلاس آموزشی، به نقاشی در خصوص بیماری دیابت پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عكس ها: احمدعلی امیرپور

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20