*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

فیلمی از دو شهید روستا(1364)

 

در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سید ابوالقاسم ارشادی که با عنوان شغلی معاون اداره نهم سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان به شهادت رسید، فیلمی از مراسم تشییع و هفتم شهید تهیه و ضبط شده است که قبل از این خبر درج شده است. با دقت در فیلم مربوطه متوجه حضور دو شهید دیگر روستا در مراسم تشییع شدیم و با انتخاب آن بخش ها بر آن شدیم تا در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم.

 

 این صحنه ها در اسفندماه 1364 تصویر برداری شده است و جالب آنکه هر دو شهید روستا زیر تابوت شهید ارشادی برای تشییع  حضور دارند.

 

شهید عباس امینی ایمن آبادی و شهید میرنقی حسینی ایمنی دو شهید بزرگوار در این فیلم هستند.

 

شهید میرنقی حسینی ده ماه بعد از این تاریخ به شهادت می رسد یعنی 4 دیماه 1365، و شهید عباس امینی نیز یکسال بعد یعنی 24 بهمن 1365 شهید می شود.

 

 

 

 

 

امروز یعنی 22 اسفندماه در تقویم ملی و رسمی کشومان به دلیل سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1358، به نام روز شهدا نامگذاری کرده اند. ضمن گرامیداشت این روز و درود و سلام و صلوات به روح بلند تمامی شهدا، به همین مناسبت بر آن شدیم تا یکی از اسناد روستا را که بصورت فیلم می باشد و مربوط به تشییع پیکر پاک ششمین شهید روستاست آماده نمائیم.

 

مدت فیلم: 2 دقیقه

حجم فیلم: 31 مگابایت

  

 

 

 

 

روحشان شاد، یادشان گرامی و راهشان پُر رهرو باد

 

 

 

 

 

شما نیز اگر فیلم و یا تصاویری از دوران گذشته ی روستا دارید

 

در هر موضوعی که فکر می کنید می تواند مورد استفاده ی اهالی قرار بگیرد

 

و تداعی خاطرات مردم روستا باشد

 

به دست ما برسانید.

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # حسینی در تاریخ: شنبه 22 فروردين 1394 ، ساعت 01:01 ب ظ
اگ میشه لینک دانلود فیلمم بزارین.


وبسایت روستا:
با سلام و سپاس از توجه شما.
با play نمودن فیلم اگر نرم افزار دانلود منیجر نصب باشد، پیام دانلود بصورت خودکار فعال می شود و می توانید آنرا در سیستم خود ذخیره نمائید.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20