*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

فیلم تشییع جنازه شهید سیدابوالقاسم ارشادی(سال 1364)

 

معاون اداره نهم سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان یعنی شهید حجت الاسلام والمسلمین حاج سید ابوالقاسم ارشادی ایمنی، در اول اسفندماه سال 1364 و در سن 33 سالگی به درجه رفیع و بلند شهادت نایل می شود.

 


میثم ارشادی در سال 1364 در حال قرائت زندگی نامه پدر _ آرامگاه روستا

 

شهید ارشادی روز چهارشنبه، اول اسفند ماه سال 1364 پس از عمليات پيروزمند والفجر 8 و تسخير فاو به دست رزمندگان کشورمان، به قصد تقدير و تشکر از فاتحان هميشه پيروز لشکريان اسلام، به همراه کارواني متشکل از جمعي از علماء، هشت تن از نمایندگان مجلس، قضات عالی رتبه قضایی که در رأس آنها آیت اله فضل اله محلاتي (نماينده امام خمینی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي)، با هواپیمای اف 27 فرندشیپ عازم جبهه‌های جنگ بود، اما لحظاتي قبل از فرود هواپيما در شهر اهواز، با حمله ور شدن دو هواپيماي جنگی عراقي که بر خلاف قوانين بين المللي مبني بر عدم حمله به هواپيماهاي مسافربري انجام گرفت، پس از منفجر شدن هواپیما در آسمان، در ۲۵ کیلومتری شمال شهر اهواز سقوط می کند و تمامی سرنشینان هواپیما که نزدیک به ۵۰ نفر بودند، به شهادت می رسند و دفتر زندگي دنيوي سراسر شور و حماسه ی این بزرگمرد عرصه تلاش، حماسه و بیداری، یعنی شهید سید ابوالقاسم ارشادی ایمنی نیز بسته می شود و نامش در تاریخ روستا و کشورش ثبت و ماندگار می شود.

 

 

 

 تشییع پیکر شهید ارشادی در بابل_سال 1364

 

لذا تشییع پیکر پاک ایشان در شهرستان بابل و سپس در زادگاهش یعنی روستای ایمن آباد، با حضور اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا، مردم بابل و روستاهای حومه، جمعی از روحانیون و پرسنل و مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان و استانداری مازندران، با عظمتی خاص تشییع و به خاک سپرده می شود.

 

امروز یعنی 22 اسفندماه در تقویم ملی و رسمی کشومان به دلیل سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1358، به نام روز شهدا نامگذاری کرده اند. ضمن گرامیداشت این روز و درود و سلام و صلوات به روح بلند تمامی شهدا، به همین مناسبت بر آن شدیم تا یکی از اسناد روستا را که بصورت فیلم می باشد و مربوط به تشییع پیکر پاک ششمین شهید روستاست آماده نمائیم.

 

فیلم VHS مراسم با شکوه تشییع جنازه این شهید والامقام روستایمان را که بصورت رنگی نیز می باشد و از سوی آقای سید علی حسینی ایمنی(کاظم) در اختیار وبسایت روستا قرار داده شده است و با همکاری و تلاش آقای سید احمد حسینی ایمنی(میرآقا) برای استفاده در وبسایت روستا آماده شده است، ضمن سپاس فراوان از این دو عزیز بزرگوار، تقدیم شما عزیزان می کنیم.

 

مدت زمان کل فیلم 105 دقیقه می باشد یعنی یکساعت و چهل و پنج دقیقه، که نزدیک به 26 دقیقه آن گلچین شده است.

 

 

مدت فیلم: 26 دقیقه

حجم فیلم: 92 مگابایت

  

 

 

 

 

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پُر رهرو باد

 

 

 

 

 

شما نیز اگر فیلم و یا تصاویری از دوران گذشته ی روستا دارید

 

در هر موضوعی که فکر می کنید می تواند مورد استفاده ی اهالی قرار بگیرد

 

و تداعی خاطرات مردم روستا باشد

 

به دست ما برسانید.

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20