*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

خزانه گیری براي كشت دوم برنج در روستا

 

خزانه گیری برنج و بذرپاشی ( تیم هشنی ین ) براي كشت دوم برنج، در روستای ایمن آباد با امید به رحمت و برکت خدا در سال زراعی جدید، عصر روز پنجشنبه 18 تيرماه 1394، انجام شد.

 سيد رحمان حسيني ايمني كه نخستين خزانه گیری برنج در روستای ایمن آباد و کروکلا را در 17 اسفندماه 1393، انجام داده بود، به اميد خدا در اولين روز از مردادماه سال جاري براي برداشت محصولش اقدام خواهد نمود.

 

 

 طی گفتگو با اين كشاورز پرتلاش و اميدوار و بسيار با انگيزه، ايشان وضعيت برنج امسال را بسيار خوب و با كيفيت مطلوب عنوان نمودند.

آقاي حسيني اعلام نمودند امسال شاهد افزايش ارتفاع ساقه هاي برنج نسبت به سال هاي گذشته هستيم و دانه هاي برنج نيز تا حدودي همانند سال گذشته بلند مي باشند.

حاج سید رحمان حسینی (مرحوم نعمت) که سال گذشته نیز از پیشگامان این امر بوده و به عنوان معدود افراد و كشاورزني مي باشد كه اقدام به كشت مجدد برنج مي نمايد مي گويد:

چند روز بعد از برداشت اولین شالی برنج، زمین را برای کشت دوم آماده خواهیم کرد و بذر برنج از قبل ریخته شده در خزانه برنج را که برای کشت دوم برنج آماده نشاکاری می باشد، به زمین اصلی انتقال می دهیم و اقدام به کشت دوم خواهیم نمود.

 

سید رحمان حسینی ایمنی مهمترین هدفش را استفاده بهینه از زمین کشاورزی و درآمد بیشتر و بهبود اقتصاد خانواده عنوان نمود. ایشان در ادامه با اشاره به اینکه محصول کشت دوم برنج با قیمت بیشتر و بهتری خریداری می شود، اقدام به کشت دوم می نمایم که ریسک پذیری خاص خودش را دارد و هزینه کاشت، داشت و برداشت را هم باید در نظر گرفت.

 

 اميدواريم سال زراعي جديد براي همه كشاورزان كشورمان، استانمان و مردم روستايمان سالي سرشار از خير و بركت باشد و اين منوط به تلاش، مجهز شدن به دانش روز، آگاهي از شرايط آب و هوايي، آشنايي با آفات و همگام بودن با كارشناسان اداره ترويج و مركز تحقيقات برنج مي باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه و ارسال خبرو عكس: سید هادی حسینی ایمنی

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ایمنی در تاریخ: سه شنبه 19 اسفند 1393 ، ساعت 02:12 ب ظ
باسلام...(یادآوری)
اولین "تیم هشنی ین" امسال توسط ملاکاظم روز پنجشنبه 14 اسفند انجام شد.
نقل قول
 
 
0 # سیدهادی حسینی در تاریخ: چهارشنبه 20 اسفند 1393 ، ساعت 12:12 ق ظ
سلام خدمت جناب ایمنی.
تاجاییکه توی زمینهادیده بودیم چون این چند روز هوا بارندگی بود از جناب صالحی خبری نداشتیم. درمجموع این افراد جز نفرات اولیه بودند.
یادآوری تان صحیح می باشد.
ممنونیم.
نقل قول
 
 
0 # لایه اوزون در تاریخ: شنبه 20 تیر 1394 ، ساعت 04:04 ب ظ
خبرجالبی بود انشاالله خرجی کربلاومکه وخرج عروسی ته وچون..
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20