*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

نهالکاری در روستا توسط کودکان روستامهد

 

درخت، موهبتی است که خدا آن را برای آسایش و آرامش بشر آفریده و فایده های فراوانی دارد و بسیاری از نیازهای انسان را برآورده می کند. دیدن مناظر زیبای درختان در طبیعت، دل و جان انسان را صیقل داده و آرامش خاصی بر قلب او حاکم می کند.

 

همه ساله در کشورمان، از پانزدهم تا بیست و دوم اسفندماه، با عنوان هفته «منابع طبیعی» نام گذاری شده است.

 

صبح روز شنبه 16 اسفندماه 1393، در یک کار ارزشمند فرهنگی، مسئول روستامهد گلهای زندگی روستای ایمن آباد و کروکلا، اقدام به برگزاری جشن نهالکاری در هفته منابع طبیعی در روستا نمود.

 

در این روز، کودکان و خردسالان روستامهد گلهای زندگی با در دست داشتن نهال، با کمک یکدیگر به صورت عملی و در عین حال نمادین، بخشی از خیابان اصلی روستا را (که طرح پیاده روهای هادی انجام شده بود) با همت تعدادی از اهالی روستا که منزلشان در آن بخش بود، نهالکاری نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز درختکاری یکی از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. این روز در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می‌شود.

 

 

 

 

 

این روز معمولاً در روزهای پایانی زمستان یا روزهای نخست بهار است. در ایران این روز ۱۵ اسفند (۵ مارس) هر سال است. در کشورمان ایران هفته منابع طبیعی از ۵ تا ۱۲ مارس برای گرامی‌داشت گیاهان تعیین شده است.

 

 

 

 

 

این روز برای نخستین بار توسط جولیوس استرلینگ مورتوناز ایالت نیراسکا در ۱۰ آوریل۱۸۷۲پایه گذاری شد.

 

 

 



امیدواریم نهاد اجرایی روستا طی یک اقدام عملی و با مشارکت اهالی روستا، یک روز را طی همین هفته به این امر اختصاص دهد و بخشهایی از روستا را که پیاده روهای طرح هادی روستا، آماده شده است و قسمت کاشت نهال نیز به عنوان فضای سبز روستا برای آن تعبیه شده است، نهالکاری نماید.

 

عملی شدن طرح نهالکاری می تواند طی چند سال آینده چهره ی روستا را دگرگون نماید و فضای نشاط آور و هوای تمیز و پاکی را برای اهالی به ارمغان آورد.

 

وبسایت روستا از کار شایسته روستامهد گلهای زندگی به پاس ترویج فرهنگ درخت و درختکاری قدردانی می ماید.

 

 


 

 

       ارسال خبر: مریم علی جام زاده ایمنی مسئول روستامهد گلهای زندگی

ارسال عکس ها: عیسی نوراله زاده، مسئول نشر نور ایمن آباد و کروکلا

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # رها در تاریخ: یکشنبه 17 اسفند 1393 ، ساعت 11:12 ب ظ
با سلام متاسفانه ما چند بار كاشتيم ولى بردند بد نيست كه درباره نوع درخت مثل نارنج وچنار اطلاعاتى در سايت أورده شود
نقل قول
 
 
0 # آوا در تاریخ: سه شنبه 19 اسفند 1393 ، ساعت 02:12 ق ظ
کاش اونایی ک درختی نمیکارن،حداقل درختی رو هم قطع نکنن و بهش آسیب نرسونن. آخه ما این هوای پاک رو از همین درختا داریم.قدر داشته هامونو بدونیم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20