*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

برگزاری بازی های بومی محلی در ایمن آباد

 

 

از سوی هیات تربیت بدنی بخش لاله آباد بابل، یک دوره مسابقه جهت انجام بازی های بومی محلی در روستای ایمن آباد برگزار خواهد شد.

 

 

خانم مریم علی جان زاده ایمنی نایب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بخش لاله آباد با بیان این خبر افزودند:

 

حفظ و ترویج بازی های بومی محلی و تقویت نشاط عمومی با بازی های جمعی، از اهداف برگزاری این مسابقه می باشد که در سال های نه چندان دور در روستای ایمن آباد و کروکلا همانند سایر روستاهای بخش لاله آباد و دیگر مناطق مازندران برگزار می شده است.

 

خانم علی جان زاده زمان برگزاری این مسابقه را، عصر روز پنجشنبه 20 فروردین ماه 1394 اعلام نمودند.

 

لازم به توضیح اینکه جشنواره غذاهای محلی نیز با تلاش مادران روستا و به مناسبت هفته زن و گرامیداشت مقام ارزشمند مادر که روز جمعه 21 فروردین 1394 می باشد، در روستا برگزار می شود.

 

 

 

 

 

نایب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بخش لاله آباد، نام 6بازی زیر را جهت اجرای مسابقه اعلام نمودند:

 

1_ کلاه بهیته کا

 

2_ گت پر وُ گت مار وُ وچه زا


3_مچ دِم هِدائن

 

4_هفت دوش

 

5_ هفت سنگ کا

 

6_ رسن بکشی ین(طناب کشی)

 

 

 

خانم علی جان زاده ایمنی با بیان این نکته که برندگان مسابقه با اهدای جایزه تقدیر می شوند اعلام نمودند برگزاری بازی های بومی محلی طی سال 1394 در روستا، طی چند مرحله برگزار خواهد شد و این مهم را منوط به استقبال اهالی اعلام نمودند.

 

 

از دیگر برنامه ها نیز برگزاری مراسم سنتی جشن نشا در روستاست که سعی می شود با هماهنگی بخشداری لاله آباد در اردیبهشت ماه سال جاری در روستا برگزار شود.

 

 

 از طرفی برنامه ریزی شده است تا در سال 1394، پیاده روی خانوادگی با حضور اهالی روستا برگزار شود که جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه سفر های زیارتی از جمله خانه خدا، کربلا، مشهد مقدس و همچنینی دوچرخه و لوازم خانگی در آن روز درنظر گرفته شود.

 

 

جشنواره بازی ها و غذاهای بومی محلی

پنجشنبه 20 فروردین 1394

روستای ایمن آباد

ساعت 15


 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20