*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مهد كودك در روستا يا همان روستا مهد

 

 

آموزش پیش از دبستان نقش تعیین کننده ای در رشد شخصیت و رشد اجتماعی کودکان دارد. کودکان نیاز به ارتباط اجتماعی با گروه هم سن و سال خود دارند و در خلال این رابطه است که فرآیند اجتماعی شدن در کودکان شکل می گیرد. به دلیل اهمیت این موضوع، حضور کودکان در این مقطع سنی (6-3سالگی) در مهدهای کودک ضروری به نظر می رسد. اما روستا با توجه به اجتماعی تر بودن خانواده ها و روابط تنگاتنگ آنها با  همسایگان، منجر به ارتباط دوسویه کودکان نیز می شود. وجود مهد کودک در روستا  یا به عبارتی روستا مهد، ابتدا چندان ضروری به نظر نمی رسید اما  با گذشت زمان بر اساس آثار فرهنگی و اجتماعی و بروز استعدادهای کودکان شهر نشینی و حضور موثرتر مهد کودک در جامعه و بحث فعالیت اقتصادی زنان روستایی همانند زنان شهری، نیاز به تاسیس مهد کودک ضروری به نظر رسید. طرح جامع روستامهد با توجه به اهمیت توسعه آموزش پیش از دبستان در نقاط روستایی کشور و در راستای تحقق این هدف ، تهیه و تدوین شده است .

 

تعریف روستامهد :

به مهد کودکی اطلاق می گردد که بر اساس درخواست متقاضیان روستایی جهت آموزش دادن به کودکان در سنین قبل از دبستان(۳-۶ سالگی)، با همکاری شورای اسلامی روستا و نظارت سازمان بهزیستی، تحت ضوابط خاص تشکیل می گردد .

 

اهداف :

1-گسترش و ترویج دامنه فعالیتهای مهدهای کودک در روستا های فاقد امکانات مهدهای کودک
2- افزایش تعداد کودکان روستاها
3- آماده سازی کودکان روستایی برای دوره آموزش رسمی به ویژه در مناطق دوزبانه
4- کمک به برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فقر،در سطح جامعه و رفع تبعیض منطقه ای بین شهر و روستا
5- کمک به ایجاد فرصتهای شغلی در نقاط روستایی
6- کمک به جلوگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از مهاجرت روستائیان به شهرها

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20