*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

روستا مهد گلهاي زندگي در روستايمان

 

روستا مهد همان مهد کودک می باشد که در روستا فعالیت های خود را در چهار چوب سرفصل های تعیین شده انجام می دهد. روستای ایمن آباد و کروکلا نزدیک به هشت سال است که دارای روستا مهد می باشد و با مدیریت سرکار خانم مریم علیجان زاده به کار خود ادامه می دهد. خانم جوانی که، با علاقه فراوان و مشکلاتی فراوانتر بر سر راه این مهم، موفقیت های چشمگیری را در این زمینه و دیگر عرصه ها کسب نمود.

 

 

و اما روستا مهد گلهای زندگی در روستای ایمن آباد و کروکلا

 

سرکارخانم مريم عليجان زاده ایمنی به عنوان مدیریت روستامهد گلهای زندگی روستای ایمن آباد و کروکلا می باشد. ایشان متولد 1362 از روستای ایمن آباد است. دوره ابتدایی و راهنمایی را در روستا گذراند و دوره دبیرستان را در دبیرستان دخترانه کارو دانش پویش بابل، سپری نمود. برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت پيش از دبستان، وارد دانشکده فنی و حرفه ای توحید آمل شد و در سال ۱۳۸۳ موفق به دریافت گواهی نامه کاردانی از این دانشکده شد. ایشان با توجه به احساس خلاء، در زمینه رشد اجتماعی و فرهنگی کودکان و خردسالان روستایش، بر آن شد تا  اقدام به تأسيس مهد كودكی در این روستا نماید. با توجه به علاقه وافر  و تلاش و پیگیری های فراوان موفق شد مجوز تاسیس مهد کودکی برای روستا را، از سازمان بهزيستي به دست آورد و پس از طي مراحل قانوني در هفتم بهمن سال 1384 موفق به راه‌اندازي روستا مهد در ایمن آباد و کروکلا به نام  گلهاي زندگي شد.

 

 

توضیحات خانم علیجان زاده را در خصوص فعالیت های این روستا مهد:

 

اینجانب در  ابتدايِ كارِ روستا مهد با مشكلات زيادي، هم از نظر بودجه و هم از نظر امكانات روبرو بودم. با توکل به خدا و تلاش شبانه روزی، پس از چندين سال اجاره ساختمان براي مهد كودك، با وامي كه از سوي سازمان بهزیستی به بنده داده شد، با وجود بهره بالا که چاره ای جز دریافتش نداشتم، موفق به تأسيس و ساخت ساختمان كنوني مهد كودك شدم و هر سال امكانات و تجهيزات مهد كودك را گسترش دادم و در حال حاضر مهد كودك از نظر تجهيزات به  امكاناتی همچون  کامپيوتر، تاب، سرسره، الاكلنگ، ميز و صندلي، نيمكت، ویدئو سي‌دي، تلويزيون، تخته ی  وايت برد و ... مجهز مي‌باشد.

 

از جمله كلاس هاي آموزشي كه برگزار كرديم: كلاس " ما مي‌توانيم " بود، كه كودكان ما بايد كارآفريني و خلاقيت را از كودكي بياموزند، كارآفريني پلي است بين ايده‌پردازي و پياده‌سازي. كودك كارآفرين، ايرانی كارآفرين را به جامعه تحویل می دهد.

 

از دیگر برنامه های روستامهد می توان به كاركولاژ، ژيمناستيك، آموزش موسيقي، قرآن، آموزش حديث، حفظ  آيه‌الكرسي و آموزش و خواندن نماز اشاره داشت، كه همه اين آموزش ها همراه با اهداف از پيش تعيين شده بود.

 

در این  زمان روستا مهد گلهای زندگی، با استقبال بی سابقه ای از سوی روستاهای بخش لاله آباد مواجه شد، تا آنجا که والدین فرزندانشان را برای ثبت نام در این روستامهد، از روستاهایی مانند میاندسته، هلال کلا، بجی کلا، سنگچی، اندیکلا، درزیکلا، متکه، تجنک و زرگرمحله، به روستای ایمن آباد  می آوردند. 

 

بعد از دو سال فعاليت مداوم در اين ساختمان، اقدام به ساخت يك سالن ورزشي در كنار روستا مهد نمودیم كه كودكان روستا، هم از نظر آموزشي و هم از نظر پرورشي و  آمادگي جسماني، روحيه و نشاط بهتري پيدا كنند. كودكان بيشترِ آموزش ها را بايد از طريق بازي با هم سن و سالان خود ببينند و آموزشها بايد به صورت غيرمستقيم باشد، بر خلاف آنچه خانواده ها تصور می کنند که، هر چقدر كتاب و نوشته‌هاي بچه‌ها زياد باشد كارآيي و آموزش آنها بهتر خواهد بود. در اين زمينه ما سعي كرديم رشته‌هايي چون ژيمناستيك، فايت رنجر، كاراته و هاپكيدو  را در اين مدت  آموزش دهيم چون اين روستا از لحاظ ورزش و سالن ورزشي جايگاه مناسبی نداشت. و در  مدت پنج سال فعاليتي كه داشتيم دختران و پسران زيادي كه در اين رشته‌ها فعاليت مي كردند عناوين و رتبه‌هاي بسيار عالي در سطح استان و كشور را از آن خود نمودند. از جمله این عزیزان می توان به :

 

سید اميرحسين حسيني ایمنی ( فرزند رضا)

رتبه اول اسپرت كاراته استان./رتبه دوم  اسپرت كاراته كيك بوكسينگ استان./ رتبه دوم فايت رنجر انتخابي كشور./ رتبه سوم فايت رنجر استان./ رتبه دوم مسابقه كونگ‌فو شهرستان.

 

سید سعيد حسيني ایمنی  (فرزند یوسف)

رتبه دوم مسابقه فايت رنجر انتخابي كشور./ رتبه دوم  اسپرت كاراته كيك بوكسينگ استان./ رتبه سوم كيك بوكسينگ استان

 

سید اميرحسين هاشمي کرویی  (فرزند محمود)

رتبه اول فايت رنجر انتخابي كشور./رتبه اول مسابقه كيك بوكسينگ استان./ رتبه دوم اسرت كاراته استان./ رتبه سوم اسپرت كاراته كيك‌بوكسينگ استان./ رتبه اول فايت رنجر استان.

 

سید اميرحسين هاشمی کرویی  (فرزند عسکری)

رتبه اول فايت رنجر استاني انتخابي كشور./  رتبه سوم كيك بوكسينگ استان.

 

 

کیمیا امینی ایمن آبادی  (فرزند جابر)

رتبه اول مسابقه کاراته استان./ رتبه اول مسابقه کاراته کشور

 

 کیانا امینی ایمن آبادی  (فرزند تقی)

رتبه اول مسابقه کاراته استان/ رتبه دوم مسابقات كشور

 

حسن محمدزاده  (فرزند اسماعیل)

رتبه اول مسابقه اسپرت كاراته كيك‌بوكسينگ استان./ رتبه دوم مسابقه فايت رنجر استان. 

 

 با توجه به موفقیت های حاصل شده و فعالیت های جانبی روستا مهد، مسئولين ورزشي شهرستان بابل، اينجانب را به عنوان نايب رئيس ورزشي بانوان بخش لاله‌آباد انتخاب نمودند كه به مدت پنج سال در خدمت اين عزيزان ‌باشم. ما نیز سعي كرديم ورزش بانوان را در روستاها گسترش دهيم كه مادران عزيز بدانند باید از نظر روحي و جسماني خودشان را شاداب و سرحال نگاه دارند تا بتوانند فرزنداني موفق و با روحيه شاد تربيت كنند.

 

 

از جمله مسابقاتی كه در سال جاری براي بانوان روستای ایمن آباد و کروکلا انجام شد، مسابقات هفت سنگ، طناب‌كشي، تيراندازي، اسب‌سواري و پرتاب وزنه بود كه موفق به كسب عناوينی در سطح استان نیز شدند. از ديگر فعاليت‌ها مي‌توانيم به برگزاري 4 دوره همايش پياده‌روي در روستاهاي ایمن‌آباد، برسمنان، مناسكلا و احمدچاله‌پي اشاره کنیم كه با حضور مسئولين ورزش شهرستان بابل و بخش لاله‌آباد و شوراهاي اين روستاها برگزار شد.

 

 

برای بهبود کیفیت فعالیت های روستا مهد سعی نمودم در دوره‌‌های آموزشی مختلفی شركت نمایم  و گواهی نامه های مختلفی دریافت نمودم که از آنجمله  مي‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

گواهي‌نامه آموزشي بازي، از سوي انجمن دوستداران كودك مازندران،

گواهي آموزشي كانون توسعه و دهياري مهد كودك استان مازندران،

گواهی آموزشی دانشگاه علوم پزشكي شهرستان بابل در زمینه سلامت دهان و دندان كودكان،

گواهي‌نامه آموزشي قرآن  از سوي سازمان بهزيستي و

گواهي آموزشي مكتب القرآن كريم.

 

در ادامه فعالیت های فرهنگی در سال 1387 اقدام به تأسيس خانه قرآن (مهد قرآن) در روستای ایمن آباد و کروکلا نمودم که دو سال در مدرسه ابتدایی پسرانه روستا و مهد كودك به فعالیت قرآنی پرداختیم اما بنا به مشكلاتي كه از سوی دهیاری روستا بر سر راهمان قرار گرفت، از ادامه فعاليت در اين روستا منصرف شده و در روستاي احمدچاله پی اقدام به تأسيس خانه قرآن نمودیم. از آنجايي كه  روستای احمد چاله پی تبديل به شهر شد خانه قرآن تبديل به مؤسسه قرآني شد كه با استقبال خانواده‌های اين روستا روبرو شد.

 

در سال ۱۳۹۰ اقدام به تأسيس " آموزشگاه زبان انگليسي دهكده علم " در شهر احمدچاله پی نمودم كه به مدت دو سال در اين روستا مشغول به فعاليت مي‌باشم.

 

متاسفانه در روستايمان ایمن ‌آباد و کروکلا آنگونه که باید و شاید  فرهنگ  روستا مهد براي خانواده‌ها جایگاه ویژه خود را پیدا نکرده است. با توجه به گذشت ۸ سال از  فعاليتش در روستا، هنوز خانواده ها برآنند که: مثلاً اگر كودكي از 3 سالگي به روستا مهد برود و  شايد تا سن 5 سالگي هم در این مکان فرهنگی باقی بماند، در سن 6 سالگي خانواده‌‌ها ترجيح مي‌دهند كه کودک را روانه مدرسه  کنند و تنها  توجيه شان اين است كه کودکمان با محيط مدرسه برای حضور در کلاس اول آشنا ‌شوند.

 

از ديگر مشكلات کار در این عرصه  دادن مجوزهاي بي‌رويه از سوي سازمان هاي مختلف از جمله سازمان تبليغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزيستي مي‌باشد. در يك روستا آنقدر جمعیت زیر ۶سال وجود ندارد که مجوز تاسس چند مهد صادر شود. در نتیجه این کار، نه تنها رقابتی ایجاد نمی شود بلکه موجب ورشکستگی فعالیت در این عرصه می شود چون عرضه و تقاضا تناسبی باهم ندارند.

 

 

اینجانب در پایان از همه کسانی که به هر شکل ممکن بنده را در راستای اموری که بیان داشتم یاری ام نمودند، بسیار تشکر می نمایم و همچنان منتظر حمایت های معنوی شان هستم.

 

 

 

 

 

 

 

 

تهيه، تنظيم و ارسال: مريم علي جان زاده ايمني، مدير روستامهد گلهاي زندگي

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20