*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

کتابخانه عمومي جديد و مدرن روستاي ايمن آبادوكروكلا

 

 

كتابخانه يكي از  پشتوانه هاي مسجد و دينداري است.

 

روستاي ايمن آباد و كروكلا به زودي داراي  كتابخانه عمومي مي شود.

 اين كتابخانه كه در زميني به مساحت ۶۰۰ متر مربع در مسير منتهي به زمين ورزشي فوتبال شهداي ايمن آباد و كروكلا  احداث مي شود با دارا بودن تمامي استانداردهاي كتابخانه هاي موجود كشور، حركتي عظيم در توسعه فرهنگي روستا خواهد بود.

  حجت الاسلام سيد محمدرضا هاشمي كرويي در شب عيد غدير يعني دوازدهم آبانماه سال 1391 كه مراسم ويژه اي با حضور چشمگير اهالي محل از سوي سيد حمزه هاشمي كرويي در مسجد صاحب الزمان(عج)روستاي ايمن آباد برگزار شد، پس از اتمام مراسم در حضور تعدادي از شخصيتهاي فرهنگي روستا با بيان اين مطلب كه از حدود ده سال پيش دغدغه احداث و ايجاد يك كتابخانه عمومي را در روستا داشتيم با پيگيري اين امر براي صدور مجوز كتابخانه از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بابل و مازندران مشكلات عديده اي را پشت سر گذاشتيم تا حداقل قطعه زميني را جهت معرفي و ثبت آن براي كتابخانه عمومي تهيه و معرفي نمايیم.

 در اين زمينه ۵ قطعه زمين با مساحتهای مختلف در مكانهاي متفاوتي در روستاي امين آباد و كروكلا پيشنهاد شد كه به دلايل مختلف از جمله مكان نامناسب و مساحت كم، مورد پذيرش نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور قرار نگرفت. تا اينكه زميني به مساحت ۶۰۰متر مربع در مسير زمين ورزشي شهداي روستا از سوي آقاي سيد علي هاشمي كرويي فرزند رمضان(سرمربي تيم فوتبال شاهين كروكلا) عاشقانه و رايگان به اين امر بسيار مهم كتابخانه، اختصاص داده شد.

 با تاييد و اهداي اين زمين از سوي اين خيّر بزرگوار روستا، در تيرماه سال ۱۳۹۰كه مصادف با ماه رمضان سال گذشته بود با پيگيريها ، نامه نگاريها و نشستهايي كه با مدير كل امور كتابخانه هاي استان مازندران آقاي امامزاده صورت پذيرفت و با بحث و بررسي كميت و كيفيت زمين،نوع  احداث كتابخانه،انواع تجهيزات لازم و شيوه اداره ي اين مركز بزرگ فرهنگي روستا، مجوز آن صادر شد و قرار است كتابخانه اي در زميني به مساحت ۶۰۰ متر مربع با زیربنای ۲۹۰ متر مربع در دوطبقه احداث گردد.

  حجت الاسلام سيد محمدرضا هاشمي كرويي در ادامه عنوان فرمود: اما اين پايان كار نبود.  نبود بودجه طبق معمول  اصلي ترين مشكل و مانع براي شروع كار است. از سوي آقاي امامزاده مدير كل كتابخانه هاي استان مازندران عنوان شد بايد براي شروع كار، از همياري مردم روستا مدد جست  تا كار  آغاز شود و ما هم به همان اندازه مبلغي كه از  همياري مردم  روستا جمع آوري شود، به آن اضافه كرده و كار را آغاز خواهيم نمود تا در سال ۹۱ به عنوان طرح نيمه تمام ، بودجه اي كامل براي آن اختصاص يابد.

 با توجه به شرايط اقتصادي كشور و افزايش تورم  و اجراي طرح هادي روستا با همت مردم بويژه فرهيختگان،تحصيلكرده ها و كارمندان روستاي امين آباد و كروكلا مبلغي نزديك به ده ميليون تومان جمع آوري شد تا مجوز كلنگ زني كتابخانه عمومي روستا گرفته شود كه احتمالا" طبق برنامه  و هماهنگي به عمل آمده، پنج شنبه ۲۵ آبانماه امسال در هفته كتاب و كتابخواني با حضور  مدير كل كتابخانه هاي  استان مازندران و مسولان فرهنگي استان و شهرستان بابل و مردم روستا، كلنگ احداث يكي از بزرگترين مراكز فرهنگي روستاي امين آباد و كروكلا به زمين خواهد خورد.

 حجت الاسلام سيد محمدرضا هاشمي كرويي كه خود عضو هيئت علمي دانشگاه مي باشد و  ماههاي پاياني دكتراي تبليغ معارف اسلامي را پشت سر مي گذارد در ادامه عنوان كردند: همت ، پشتكار  و همدلي مردم در اين امر خطير و بزرگ بر كسي پوشيده نيست همه با هم بايد دست به دست هم دهيم تا بار فرهنگي  مردم روستا را كه بسيار فراتر از مردم  ديگر روستاهاي اين منطقه مي باشد ارتقاي بيشتري ببخشيم. تا به امروز به اندازه كافي در روستاي ايمن آباد و كروكلا  مسجد ساخته ايم،  امروز بايد انسانهای مسجدي بسازيم. كه يكي از شيوه هاي مهم آن، افزايش آگاهي و فرهنگ همه ما امين آبادي ها و كروكلايي ها در  زمينه ها و عرصه هاي مختلف مي باشد كه وجود كتابخانه و بهره گيري از مزاياي آن يكي از بهترين شيوه هاست. ورزش نيز مثل كتابخانه يكي از  پشتوانه هاي  مسجد و دينداري است.

 در پايان حجت الاسلام سيد محمدرضا هاشمي كرويي حمايت معنوي  فرهيختگان روستا را از این طرح، بسيار مهم برشمردند، البته نه صرفا" تحصيلكرده ها، چون وقتي كسي آگاه شود و  ارزش كاري را بفهمد، هرچند  تحصيلات دانشگاهي هم نداشته باشد و يا حتي سواد هم نداشته باشد به عنوان فرهيخته به شمار مي رود، كه  در روستاي ما كم نيستند مردم و كشاورزاني كه اينگونه مي انديشند. مردم روستا در تمامي زمينه ها كمكهاي مادي و معنوي خود را در عرصه رشد فرهنگي دريغ نمي كنند كمكهايي كه در واقع كمك به فرزندان، نوجوانان و جوانان خودشان است، براي درخشش آينده پسران و دختران و نوه ها و نسل آینده شان است.

 

 جا دارد از تلاش و پيگيري هاي حجت الاسلام والمسلمين دكتر محمدرضا هاشمي كرويي و همچنين آقاي عيسي نور اله زاده نهايت تشكر و قدرداني به عمل آيد كه در تمامي لحظات قلبشان براي توسعه فرهنگ روستا و  افتتاح كتابخانه مي تپد. 

 

كتابخانه در حال ساخت روستاي ايمن آبادوكروكلا(خرداد 1392)

 

 

 

 

تهيه و تنظيم: عسكري اميني ايمن آبادي

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20