*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

زنده ياد دكتر سيد فريد حسيني زاده

 

دكتراي هوافضا (پیشرانش) از دانشگاه صنعتي شريف تهران(1383)

 

 

دكتر سيد فريد حسيني زاده، دانشمند جوان کشور، متولد 12 شهريورماه سال ۱۳۵۵ از روستای ایمن آباد بابل

 

ايشان تحصیلات پایه را در زادگاه خویش، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در تهران و در دانشگاه صنعتی شریف به‌ ترتیب در سال‌های 1377، 1379 و 1386 با بهترین رتبه‌های علمی و دستیابی به عنوان «دانشجوی برتر» در رشته هوافضا (پیشرانش) به پایان رساند.

 

ایشان  دوره‌های تحقیقاتی را در زمینه شبيه‌سازي عددي جريان نانوسيال در دانشگاه آبرن امريكا (2005 تا 2007 ) و  همچنین پيل ‌سوختي متانولي/ اتانولی را در دانشگاه كانکتيكات امريكا (2007) گذراند.

 

دکتر حسینی‌زاده در راه‌اندازي پ‍ژوهشكده علوم و فناوري دفاعي شمال، وابسته به دانشگاه صنعتي مالك اشتر در سال 1387، مشاركتی فعال داشت و به مدت دو سال (1387 تا 1388) نیز گروه پژوهشي انرژي‌هاي نو (پیل‌سوختی) را در این پژوهشكده مدیریت کرد.

 

وی در سال 1389 به عضویت هیأت علمی دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل درآمد و با عنوان مديريتي "مدير ارتباط با صنعت و كارآفريني" و استادياری دانشكده مهندسي مكانيك این دانشگاه به تربیت دانشجویان پرداخت.

 

دکتر سید فرید حسینی‌زاده با تلاش‌های بی ‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در طول عمر کوتاه اما پربار علمی خود، موفق به چاپ 16 مقاله در نشریات معتبر علمي دنيا(ISI) و ارائه بيش از 30 مقاله در كنفرانس‌های بين‌المللي داخلي و خارجي شد.

كسب عنوان يكي از 25 مقاله برتر به مدت 15 ماه در سال هاي2007 و 2008 در رابطه با نانو سيال از ديگر افتخارات علمي ايشان است.

 

 

دكتر سيد فريد حسيني زاده، دانشمند جوان کشور در سن ۳۴ سالگی، در هجدهم  دیماه سال ۱۳۸۹ حين سفر به زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بر اثر سانحه تصادف خودرو، درگذشت.


پیکر زنده یاد دکتر فرید با نهايت احترام،  ۱۹دیماه 1389 طی مراسم باشکوهی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تشییع و بعد از اقامه نماز در مزار شهدای گمنام دانشگاه، در آرامگاه گله محله بابل با حضور جمع زیادی از دانشگاهیان و مردم شهرستان بابل و اهالی روستای ایمن آباد و كروكلا به خاک سپرده شد.


 

 

 

 

 

************************************************

 

پایگاه خبری شمال پرس ۲۰/۱۰/۱۳۸۹:

روز سه شنبه هفته پژوهش در حین عبور از محوطه دانشگاه در حال ثبت تصاویری  از بازدیدکنندگان در نمایشگاه بودم که جمله ای با لحنی مهربانانه نگاهم را به خود جلب کرد. صدا، صدای آشنایی بود و این بانگ محفل دوستانه ای را در نزدیکی ام نمایان کرد ((یک عکس یادگاری بنداز، شاید دیگر نباشیم)) ناگهان  دوربین با اراده خاصی به طرف جمع دوستانه، قاب زیبایی را که متشکل از سه استاد صمیمی و محبوب بودند را برای همیشه در حافظه اش با فشار دکلانشور توسط پنجه عکاس برای همیشه تثبیت کرد.

 

((یک عکس یادگاری بنداز، شاید دیگر نباشیم)) جمله ای به یاد ماندنی از آخرین روزهای زندگی دکتر فرید حسینی زاده عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بابل و دکترای هوافضا بود که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری مازندران در محوطه دانشگاه نوشیروانی بابل مقابل چشم  شیشه ای مطرح کرد و اینگونه شد که تصویری ماندگار، از خود برجای گذاشت.

 

و اما كاروان راهيان ديار ابديت این بار نیز از خيل خوبان گذشت و خوش خرامي را همراه خود برد. وه! چه ماتم زا است اين خزان که از فصل عالمان گذشت.

 
و امروز این استاد بزرگ و مهربانمان در دانشگاه صنعتی بابل  در ميان كوچه پس كوچه هاي باريك و بلند روزگار، بالاخره راهش را به سوي محله مهرباني خدا پيدا كرد.

 

انگار با امام هشتم شیعیان عهد بسته بود که عاشقانه به دیدارش بشتابد و اینگونه شد که به ندای حق لبیک گفت.دکتر فرید روز شنبه ۱۸ دیماه ۸۹ به سوی معشوقش شتافت.

 

 حالا ما مانده ايم و يك بغض نيمه راه و طنين صداي مهرباني كه در ذهنمان دوباره و سه باره مرور مي شود و ناگهان تصاوير جان مي گيرند و لبخندها و از كنار هم رد شدن ها به يادت مي آيد.


 

************************************************

 

 

هواپیمای بدون سرنشین فرید۲ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که توسط  آقایان:

محسن رجبی، مجتبی قلی تبار از دانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با راهنمایی پرفسور مفید گرجی ساخته شد و پرواز آزمایشی آن در اسفند 90 به نمایش گذاشته شد،  بار دیگر امروز چهارشنبه 91/3/24 با  بهینه سازی بدنه و سیستم‌های پیشرفته با نام فرید 2 و به یاد مرحوم دکتر سید فرید حسینی زاده طلایه دار این پروژه بزرگ و مهم به پرواز درآمده است.

 

فاز دوم ساخت هواپیمای بدون سرنشین فرید2 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که مربوط به بهینه سازی بدنه و سیستم ارسال تصویر و حمل بار بود، حدود سه ماه طول کشید که دو ماه مربوط به کار تحقیقاتی و یک ماه مربوط به ساخت آن بود.


مخترعین این هواپیمای بدون سرنشین اعلام نمودند که این پهباد قابلیت حمل بار به اندازه وزن خود هواپیما معادل 8 کیلو گرم و قابلیت برد 7 تا 12 کیلومتر را دارا است.


همچنین هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توانایی فیلم برداری و تصویر برداری  و پرتاب شی را نیز دارا می باشد.


جنس بدنه این هواپیما از کربن و بالسا است تا مقاومت را بالا ببرد، زاویه حمله آن 15 درجه است.

 

سازندگان هواپیمای بدون سرنشین فرید2 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هدفشان را ورود پیدا کردن دانشگاه به رشته هوا فضا، استفاده از سوخت پاک، قابلیت حمل بار، فیلمبرداری، پرتاب اشياء با استفاده از هواپیما و ... دانستند.


دکتر عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این خصوص افزود : انشاءا... بتوانیم با فعالیت های علمی و تحقیقاتی  که در وحله ی اول حاصل تلاش دانشجویان عزیز ما، راهنمایی اساتید فرهیخته و ارجمند و پشتوانه مدیریت دانشگاه است، موجبات اقتدار ملی را فراهیم آوریم که به فرموده مقام معظم رهبری اقتدار ملی ما وابسته به اقتدار علمی ماست.

 

ایشان افزودند: رویکرد ما نسبت به انجام این گونه پروژه ها در دانشگاه، رویکرد حمایتی است. از دانشجویان عزیز تشکر و قدردانی می‌نمایم که خلاقیت های ارزشمندشان را به منصه ظهور می گذارند و از خداوند منان توفیق روز افزون همه‌ی زحمتکشان عرصه علم و فناوری و توفیق خدمت رسانی به آنان را مسئلت دارم.

 

************************************************

 

به پاس قدر داني از زحمات ارزشمند دانشمند جوان كشور، زنده ياد دكتر فريد حسيني زاده كه افتخارات علمي ارزشمندي را در كارنامه علمي عمر كوتاه خود دارد اولين همايش دكتر فريد حسيني زاده، در دومين سالگرد عروجش در  زادگاهش روستاي ايمن آباد و كروكلا واقع در بخش لاله آباد بابل برگزار شد.

 

در اين همايش كه ساعت18روز پنج شنبه 21 ديماه با حضور اساتيد دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و مردم روستاي ايمن آباد وكروكلا  برگزار شد  دكتر داود دوميري گنجي رئيس بنياد علمي نخبگان استان مازندران ضمن بيان ويژگي هاي منحصر به فرد دكتر سيدفريد حسيني زاده عنوان نمودند همچنان مقالات ايشان و طرح ها و ايده هايش مورد بررسي و اجرايي شدن مي باشند. در اين همايش سخنراناني از روستاي ايمن آباد و كروكلا به سخنراني پرداختند و طرح تاسيس بنياد علمي فريد مطرح شد و مورد پيگيري قرار گرفت.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20