*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

به ياد یازدهمین ستاره ي فروزان روستا (دانشجوی شهید)

 
درود و سلام و صلوات بر روح بلند همه شهيدان راه حق و حقيقت، از جمله شهداي هشت سال دفاع مقدس و  15 شهيد سربلند روستايمان ايمن آباد و كروكلا.

 

يادمان نرود يادي كنيم از شهداي گرانقدر روستاي مان، به ياد ارزش هاي بجا مانده از اين ستارگان خاك. ستارگاني كه در خاكند اما همچنان مي درخشند و ياد و خاطره شان در انديشه ها و قلب هاي من وُ شما و تمامي اهالي روستاي مان زنده و ماناست.

 

شما نيز اگر خاطرات، دست نوشته، عكس، ابزار و و يا وسايلي از آنان حتي به امانت داريد مي توانيد در اختيار بگذاريد تا در آينده اي نزديك در موزه ي كوچك دفاع مقدس روستا نگهداري و حفظ شود.

 

 

 امروز بیست و پنجم دي ماه، مصادف است با سالروز شهادت یازدهمین شهيد روستاي مان ايمن آباد و كروكلا در دوران هشت سال دفاع مقدس، كه در سال 1365 و در سن 28 سالگي به شهادت رسيد. ضمن گراميداشت ياد و خاطره دانشجوی شهید روستاي مان ايمن آباد و كروكلا مروري مي كنيم بر زندگي یازدهمین شهيد روستا.

 

 

 

 

 در یکی از روزهای سرد پاييز، يعني 13 آبانماه سال 1337 هجری شمسی نوزادی در یکی از خانه های روستای ایمن آباد پا به عرصه هستي گذاشت که او را یحیی نامیدند و در شناسنامه، محمودش خواندند.

 

یحیی در دامن خانواده ای پاک و معتقد به دین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری و طالب علم و آگاهی پرورش یافت. پدرش سيد خليل و مادرش سيده مريم حسيني ايمني(ره) نام دارد.

او در سن هفت سالگی روانه دبستان شد و با همت و پشتکار در جهت فراگیری علم و با یاری از خداوند متعال توانست پس از 12 سال بدون اینکه در هیچ یک از این سال ها حتی لغزش علمی و یا تجدیدی داشته باشد در رشته ریاضی فیزیک اخذ دیپلم نماید.

یحیی نه تنها در بُعد علم و دانش که همواره از شاگردان ممتاز به شمار می رفت، بلکه از نظر اخلاق نیز از نمونه ها بود و طالب شرکت در فعالیت های مذهبی و کارهای دسته جمعی از قبیل عضویت در انجمن اسلامی و بسیج مقاومت و عضویت در تیم های ورزشی و ....

یحیی از بنیانگذاران « اتحادیه انجمن های اسلامی بخش لاله آباد و جلال ازرک » بابل بود.

 

 

از خصوصیات بارز اخلاقی او می شود گفت، که وقت آزاد و اوقات بیکاری در زندگی اش تقریبا" وجود نداشت چرا که حتی در طول فصل تابستان برخلاف تعدادي از همکلاسی هایش که مشغول خواندن تجدیدی و یا ورزش و بازی بودند، ایشان در سنگر جهاد اقتصادی به کمک خانواده اش به کار کشاورزی مبادرت می ورزید و بسان یک کارگر تمام وقت، تا پایان برداشت محصولات کشاورزی از کار غافل نمی شد.

یحیی بلافاصله بس از اخذ دیبلم وارد خدمت سر بازی شد و از سال « 59 الی 61 » در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرهای تهران، جزیره کیش و بابلسر مشغول خدمت بود.

پس از بازگشت از خدمت مقدس سربازی، ضمن شرکت در امتحانات کنکور سراسری در دانشکده کرمان پذیرفته شد و حدود یکسال در قلب کویر ایران مشغول تحصیلات عالیه شد.

از آنجا که در بین رشته های دانشگاهی نیز همواره تلاش می کرد که در رشته مورد علاقه اش تحصیل نماید لذا بار دیگر سر میز آزمون کنکور سراسری نشست و این بار در رشته ریاضیات (مجتمع آموزش عالی شهرستان بیرجند) پذیرفته شد و پس از مشورت با خانواده و دوستان، بیرجند را برای تحصیل بر کرمان ترجیح داد و راهی دیار خراسان شد، دیاری که هر ساله، زیارتگاه میلیون ها انسان پاکباخته و عاشق معصومین(ع) بویژه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) است.

 

 

سید محمود حسینی ايمني، سه سال متمادی مهمان دانشگاه و دانشجویان بیرجند و مردم آن دیار بود. از آنجا که روح جستجوگر و خستگی ناپذیر او ارضاء نشده بود، بهتر آن دید که علاوه بر اندوختن ثروت علمی در جمع جهادگران خط مقدم جبهه های حق علیه باطل نیز حضور یابد.

 

 

سید محمود (یحیی) پس از حضور یافتن در جبهه جنوب ( منطقه شلمچه ) با اصرار خودش، در رشته مخابراتی گردان، مشغول انجام وظیفه شد و تا فرارسیدن زمان عملیات کربلای 4 مشغول فراگیری تعلیمات لازمه شد، تا اینکه خود یکی از حماسه آفرینان این مرحله از عملیات شد و مدت استراحت و مرخصی بین دو عملیات را بجای اینکه در کنار خانواده اش باشد در سنگرها و در کنار همسنگران خود سپري نمود. شاید می خواست کاملا" برای پیوستن به لقاءاله و معبود یکتا ساخته و پرداخته شود.

 

 

 

کوتاه سخن اینکه پس از گذشت مدتی از عملیات کربلای4، عملیات کربلای5 در منطقه عملیاتی شلمچه آغاز شد و یحیی نیز همانند عملیات قبل، از خط شکنان و دشمن کوبان بوده و مردانه قد بر افراشت و به دشمن زبون و ناآگاه نشان داد که تمام ارزش های دنیوی از قبیل مال، علم، دانشگاه، پست و سایر خواسته هایی که امید و آرزوی هر جوانی در سن و سال و موقعیت و درجه علمی اوست و یا حتی جان، در مقابل ارزش های اخروی بسی بی ارزشند.

 

 

لذا آگاهانه و با تعمق و تفکر این راه را بر گزید تا به سر منزل مقصود یعنی فیض عظمای شهادت با اصابت تير مستقيم به بدنش، در تاریخ 1365/10/25 نایل گشت.

 

 

پيكر پاك و مطهر شهيد سيد محمود(يحيي) حسيني ايمني پس از تشييع در شهرستان بابل، در روستاي ايمن آباد با حضور خيل عظيم اهالي روستا تشييع شد و در مزار شهداي روستا كنار شهيد سيد نقي حسيني ايمني به خاك سپرده شد.

 

پدر بزرگوار شهيد

برادر و مادر بزرگوار شهيد

 

 

 

 

 

 

با سپاس فراوان از: منوچهر عليطالب بابلي

 

 

 

 

 

روحش شاد و يادش مانا

يادمان باشد فراموششان نكنيم

 آرامش ديروز و امروز ما، حاصل جانفشاني شهيدان است.  

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ۰۰۹۸۱۱۳۲۱۱ در تاریخ: پنج شنبه 25 دی 1393 ، ساعت 05:10 ب ظ
روحشان شاد و یادشان گرامی.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20