*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

افتخاری دیگر در عرصه مدرسه سازی کشور

 

آموزش و پرورش شهرستان بابل موفق به کسب رتبه نخست کشور در امر مدرسه سازی شد.

 

 

همت احمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان بابل که در سالن اجتماعات مدرسه پورنگ بابل برگزار شد، با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز بابل یک میلیارد تومان برای بهسازی، بازسازی و نوسازی به مدارس بابل کمک کردند، گفت: خیرین مدرسه‌ساز همواره کمک‌های بسیار قابل توجهی داشته‌اند و این کمک‌ها حتی در شرایط رکود اقتصادی نیز همواره پابرجا بوده و هیچ‌گاه از آن کاسته نشده است.

 

 

 

 

وی خیرین مدرسه‌ساز را مهم‌ترین رکن توسعه زیرساخت علمی کشور منابع مالی دولت، استفاده از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز تنها گزینه برای گسترش فضاهای آموزشی برشمرد و تصریح کرد: برای بهبود شرایط تحصیلی دانش‌آموزان همواره نیازمند مشارکت و یاری خیران مدرسه‌ساز هستیم.

 

 

  احمدی با اشاره به اینکه به ‌زودی دو پروژه مهم با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان با حضور مدیران استانی رقم خواهد خورد، خاطرنشان کرد: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقدامات خیرخواهانه در جامعه، طرح خیران کوچک در مدارس بابل اجرا می‌شود.

 

لازم به یادآوری اینکه حضور فعال و اثرگذار حاج محسن لاسمی ایمنی از خیّران مدرسه ساز روستای مان ایمن آباد و کروکلا و قائم مقام مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بابل، بر کسی پوشیده نیست.

 

 

 احدا ث دبستان شش کلاسه در زادگاهش (1389)، اهدا  2100 متر زمین جهت احداث مدرسه راهنمائی در زادگاهش(1390)، احداث یک باب کلاس در مدرسه ائمه مظلوم بقیع بابل، ساخت درب ورودی مدرسه شهید فیاض بخش ايمن آباد، نوسازي سرويس بهداشتي مدرسه دخترانه ايمن آباد(1391)، کمک هزینه ی تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و ... بخشی از فعالیت های خیرخواهانه ایشان در مجمع خیّرین مدرسه ساز شهرستان بابل است.

 

حاج محسن لاسمی ایمنی در خردادماه سال جاری(1393)به عنوان خيّر برتر در شانزدهمين جشنواره خيّرين مدرسه ساز استان مازندران معرفی شد که به پاس جانفشانی، عزتمندي و افتخارآفريني همه ي شهيدان، تندیس و هدیه ی این افتخار را به 15شهيد روستايش ايمن آباد و كروكلا تقدیم نمود.

 


 

 

مرتضی بزرگی مدیر عامل مجمع خیّرین مدرسه ساز شهرستان بابل گفت: شهرستان بابل در کشور معروف به شهر دارالخیّران، دارالعلم و دارالمومنین است که نشان از نگاه خیرخواهانه مردم این شهرستان است.

 

ایشان با معتمد و شایسته خواندن حاج محسن لاسمی در این امر خطیر، نقش بسزایی در تشویق، هماهنگی و همسو کردن  آحاد افراد جامعه، از جمله خیّرین ایفا نمودند.

 

آقای بزرگی، حاج محسن لاسمی را الگوی مناسبی برای فعالیت های خیرخواهانه در عرصه های مختلف بویژه در امر مدرسه سازی عنوان نمود و اضافه کرد: این موفقیت مرهون همدلی و همراهی تمامی مردم شهرستان بابل است. از دانش آموزان مدارس دورافتاده ی این شهر گرفته تا افرادی که به طور مستقیم در این امر مهم نقش آفرینی کرده و می کنند.

 

مدیر عامل مجمع خیّرین مدرسه ساز شهرستان بابل، از رونمایی نخستین شناسنامه آموزش و پرورش شهرستان بابل خبر داد و تصریح کرد: در ایام دهه فجر نخستین شناسنامه آموزش و پرورش بابل با عنوان کتاب « آموزش و پرورش بابل » که شامل اطلاعاتی از 150 سال قبل تاکنون از زمان راه‌اندازی آموزش و پرورش بابل، بندپی شرقی و بندپی غربی است، رونمایی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در کشور به‌زودی موزه‌ای در بابل افتتاح می‌شود که امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و آنچه از گذشتگان به ارث رسیده را در این موزه برای دیگران به نمایش بگذاریم.

 

این مسئول، از کمک 40 میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز بابل در سال گذشته برای مدرسه‌سازی خبر داد و گفت: تلاش این مجموعه ارائه خدمات برای بهبود وضعیت آموزشی شهرستان است. 

 

حاج محسن لاسمي، مهندس علي خانپور ، مهندس عبدالناصر صادقي و حاج مرتضي بزرگي

(از خيّرين مدرسه ساز)

 

 

 

طی تماس تلفنی با حاج محسن لاسمی ایمنی و تبریک این مهم، ایشان خبر شروع ساخت مدرسه جدید و نیمه کاره روستا را طی هفته اول بهمن ماه 1393، از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مازندران، در کنار دبستان دولتی حاج حسن لاسمی، قطعی اعلام نمود.


این خبر به طور کاملتر طی روزهای آینده به آگاهی اهالی خواهد رسید.

 

 

 


تهيه و تنظيم خبر: عسكري اميني ايمن آبادي

                منبع: اداره کل آموزش و پرورش مازندران_ وبسایت مجمع خیرین مدرسه ساز بابل

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # mz در تاریخ: سه شنبه 16 دی 1393 ، ساعت 09:10 ب ظ
حاج محسن تشکر آرزوی موقعیت روزافزون برایت دارم سربلند باشی
نقل قول
 
 
0 # افشین لاسمی ایمنی در تاریخ: جمعه 19 دی 1393 ، ساعت 07:10 ق ظ
باتشکر و قدردانی و دست مریضاد خدمت خیر نیک اندیش و خستگی ناپذیر جناب آقای حاج محسن لاسمی.
خداوند بزرگ همواره پشتیبان قدم های خیرتان و وسعت روزی و سلامتی جسم و جان و دعای مردم عزیزمان بدرقه راهتان.
(یادم هست که برای افتتاح مدرسه روستای تیرکن از روستاهای دور افتاده بخش درازکلا حضور داشتم که مردم اون روستا چقدر دعا و تشکر خالصانه ای به اعضاء خیرین مدرسه ساز داشتن و با همان بودجه اندک تهیه ضیافت نهار راتدارک دیدن. مدرسه ای که هر لحظه امکان خراب شدن آن بر سر دانش آموزان کوچولوي اون بود. ولی حالا به لطف خدا و همت والاي خیرین و پیگیری به جد جناب آقای حاج محسن لاسمی، صاحب مدرسه جدید و شیک شدند.( شمه همه ي خنابدون )
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20