*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

يك نامه ي خواستگاری در سال 1337 ه.ش

 

ازدواج نقطه عطفی در زندگی انسان ها به حساب می آید. در ایران که ازدواج پیوند دو خانواده با یکدیگر محسوب می شود، رسوم خاصی جهت برگزاری این سنت زیبا رواج دارد.

 

مقدمه و شروع یک ازدواج با مراسم خواستگاری خانواده داماد از خانواده عروس بوده است. اما در بسیاری از نقاط ایران از جمله در ایمن آباد و کروکلا خانواده داماد پیش از رفتن به خواستگاری، با نوشتن یک نامه و آگاهی دادن به خانواده عروس از آنها اجازه ورود می گرفتند. به همین بهانه نامه ای از طرف خانواده یک داماد کروکلائی به خانواده عروس را مرور می کنیم.

 

 

 

 

سرور گرامم جناب آقای آقا سید مسیح هاشمی فدایت شوم. پس از تبلیغ سلام و دعاگوئی برای توقع کربلائی میرسلیمان هاشمی اینجانب خدمت رسیده حضرت عالی فرمودید انشاءالله به شما    - خبر- میرسانم. معلوم شد که برای سرکار.... بعد از این پیش آمد بد نموده است که تشریف بردید تهران. بعد که آمدید، قضیه سربازی پیش آمد الحمدلله که به خیر و سلامتی گذشت. لذا بنده و آقای کربلائی میربابا هاشمی اتفاقا راجع به اجازه خواستن که چنان چه صلاح می فرمائید و رای مبارک جناب عالی اقتضاء می کند، اجازه فرموده خدمت برسیم اگر چه خدا نخواسته صلاح نمی دانید آن هم البته صاحب اختیارید. منتظر فرمایش شما می باشیم.

زیاده ایام، عزت پایدار، چاکر شما عبداله سالاری

 

انگشت مهر: میر بابا هاشمی

تاریخ: 30/10/37

 

 

 

 

توضیح این که این نامه به درخواست مرحوم حاج سلیمان هاشمی توسط ملاعبداله سالاری برای حاج مسیح هاشمی نوشته شد.

داماد، مرحوم سید ذکریا هاشمی فرزند حاج سلیمان و عروس سیده حلیمه هاشمی فرزند حاج مسیح بودند.

 

روح مرحومین شاد

 

 

 

 

 

 

يادآوري:

همواره مورد تاکید است، هرگونه نوشته های قدیمی دارای اطلاعات محلی، بسيار مهم و حائز اهميت است که نمونه آن را در همین مقال مشاهده نمودید. بنابراین درخواست داریم به هر صورتی که صلاح دانستید به دست ما برسانید.

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم: علی ایمانی ایمنی

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # zm در تاریخ: چهارشنبه 10 دی 1393 ، ساعت 02:10 ب ظ
خیلی عالی بود.
امیدوارم تمام خانواده های قدیمی چنانچه مدارکی دارند ارائه دهند تا یاد و خاطره شان زنده گردد و روح شان شاد.
یاد همه رفتگان گرامی باد
نقل قول
 
 
0 # ۰۰۹۸۱۱۳۲۱۱ در تاریخ: پنج شنبه 11 دی 1393 ، ساعت 01:10 ق ظ
ممنون از اقای ایمانی... خیلی جمله های زیبا و نوشته های قشنگی بود‌.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20