*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

چند داستان کوتاه در مورد پیامبر اکرم(ص)

 

 

 

  فرا رسيدن سالروز رحلت پيامبر اكرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع)

بر اهالي محترم روستاي ايمن آباد و كروكلا تسليت باد.

 

 

 

 

كار و تلاش

روزى پيامبر(ص) با اصحاب خود نشسته بودند. پيامبر، جوان نيرومندى را ديد كه اول صبح مشغول كار و تلاش مى باشد. بعضى از حاضران گفتند: اين شايسته تمجيد و ستايش بود، اگر نيروى جوانى خود را در راه خدا به كار مى انداخت؟

پيامبر فرمود: چنين نگوييد، اگر اين جوان كار مى كند تا نيازمندي هاى خود را تاءمين كند و از ديگران بى نياز گردد، در راه خدا گام برداشته و همچنين اگر به نفع پدر و مادر ناتوان و كودكان خردسالش كار كند و آنها را از مردم بى نياز سازد، باز هم در راه خدا قدم برداشته است.

 

 

رفتار با مردم

در حالى كه پيامبر(ص) ميدان جنگ بود، عربى به محضر او رسيد و ركاب شترش را گرفت و گفت : يا رسول الله ، عملى را به من بياموز كه سبب رفتنم به بهشت گردد.

حضرت فرمود: با مردم آن گونه رفتار كن كه دوست دارى با تو آن گونه رفتار كنند، و از رفتار با آنها كه خوشايند تو نيست، بپرهيز.

 

 

پاداش زنان

پيامبر(ص) در باب جهاد و پاداش مجاهدان سخن مى گفت. در اين بين، زنى بپاخاست و پرسيد: آيا براى زنان هم از اين فضيلت ها بهره اى هست ؟

رسول خدا فرمودند: آرى، از هنگامى كه زنان باردار مى شوند، تا لحظه اى كه كودكان خود را از شير باز مى گيرند، همانند مجاهدان در راه خدا پاداش مى برند و اگر در اين فاصله، اجل آنان فرا رسد و مرگ ايشان را دريابد، اجر و منزلت شهيد را دريافت خواهند كرد.

 

 

تعليم و تعلم

در مدينه روزى پيامبر(ص) وارد مسجد گرديد، چشمش به دو اجتماع افتاد كه در دو دسته تشكيل شده بودند و هر دسته اى حلقه اى تشكيل داده و سرگرم بودند؛ يك دسته به عبادت و ذكر خدا، و دسته اى به تعليم و تعلم و ياد دادن و ياد گرفتن سرگرم و مشغول بودند. حضرت از ديدن هر دو دسته مسرور و خرسند گرديد و به همراهانش فرمود:

اين هر دو دسته كار نيك نموده و بر خير و سعادتند. لكن من براى دانا كردن و دانا شدن مردم فرستاده شده و مبعوث گشته ام . پس خودش به طرف همان دسته كه به تعليم و تعلم اشتغال داشتند، رفت و در حلقه آنان نشست.

 

 

دستبوسى

مردى خواست تا بر دست رسول خدا(ص) بوسه زند، پيامبر دست خود را كشيد و فرمود: اين كارى است كه عجم ها با پادشاهان خود مى كنند و من شاه نيستم ، من مردى از خودتان هستم.

 

 

دفاع از آبروى مؤ من

ابوالدرداء گويد: مردى در محضر رسول اكرم(ص) آبروى كسى را دستخوش بدگويى قرار داد، ديگرى در مقام دفاع برآمد، رسول خدا فرمودند: هر كس از آبروى برادر دينى خود دفاع كند، حجاب و پرده اى از آتش براى او خواهد بود.

 

 

 

راءفت با حيوانات

عبدالرحمان بن عبدالله، اظهار مى دارد: در حال مسافرت، در خدمت پيامبر بوديم. چشم به حمره اى (پرنده اى همانند گنجشك ) افتاد كه دو جوجه با خود داشت. ما جوجه هايش را برداشتيم. حمره آمده، در اطراف ما بال و پر مى زد. هنگامى كه رسول اكرم مطلع گرديد فرمود: چه كسى نسبت به فرزند اين پرنده، مرتكب خلاف شده، فرزندش را به وى برگردانيد.

 

 

 

 

 

منبع: پيامبر اعظم

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ۰۰۹۸۱۱۳۲۱۱ در تاریخ: یکشنبه 30 آذر 1393 ، ساعت 09:09 ق ظ
ایام سوگواری رابه تمام مخاطبین تسلیت عرض میکنیم.
نقل قول
 
 
0 # سیدشیرآقاحسینی مداح در تاریخ: یکشنبه 30 آذر 1393 ، ساعت 07:09 ب ظ
باسلام و عرض تسلیت ایام رحلت جانسوز پیامبر اکرم و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع).
در این روزهای اواخر ماه صفر مداح و پیرغلام اهل بیت حاج محمدباقر فداییان دعوت حق را لبیک گفتند و به دیار باقی شتافتند.
این بزرگوار سال ها در وصف اهل بیت و ایام عزاداری ها به مداحی می پرداختند.
ایشان از جمله پیرغلامان و مداحان به نام استان مازندران بودند.
خداوند ایشان را بیامرزد و با جد غریبمان آقا اباعبدلله همنشین گرداند.
مراسم روز هفت این بزرگوارروز دوشنبه 1دی ماه در مسجد کله بست (هادی شهر)و بر سر مزار آن عزیز برگزار مي شود.
روحش شادو یادش گرامی
نقل قول
 
 
0 # م - ایمنی در تاریخ: یکشنبه 30 آذر 1393 ، ساعت 10:09 ب ظ
بوسیدن دست را پیامبر خاتم کاری ناپسند و مردود می شمرد، اما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درود و سلام و صلوات بر پیامبر خدا.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20