*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بخش لاله‌آباد بابل پایلوت اجرای طرح مشاغل خانگی

 

مهم‌ترین وظایف شوراها، نظارت و پیگیری به حسن مصوبات شورای اسلامی روستا و ارائه پیشنهادها برای رفع کمبودها، نارساییها، نیازها و ارجاع به مقامات ذیربط  است.

 

 ولی‌اله جعفری در جلسه بررسی مشکلات بخش لاله‌آباد بابل در جمع شوراهای بخش با اشاره به این مطلب اظهار داشت:

وظیفه شوراها تشکیل گردهمایی عمومی برای ارائه گزارش کار و دریافت پیشنهاد، پاسخگویی به سئوالات، جلب مشارکت و خودیاری مردم برای پیشرفت روستا است.

 

 


وی تبیین و توجیه سیاست‌های دولت، تصویب و ترغیب روستاییان برای اجرای سیاست‌های مزبور، نظارت، پیگیری و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته به روستا، همکاری با مسئولان ذیربط برای بهره‌برداری از تسهیلات عمومی، اجتماعی و رفاهی مورد نیاز و در حد امکانات، تلاش برای رفع اختلافات افراد، محلات و حکمیت میان آنها، پیگیری شکایات اهالی روستا از ادارات حوزه مربوطه از طریق اداره مزبور و همکاری با مسئولان فرماندهی انتظامی برای برقراری امنیت و نظم عمومی، ایجاد زمینه مناسب، جلب مشارکت عمومی برای اجرای فعالیت‌های عمومی، فراهم کردن زمینه مشارکت، جلب همکاری مسئولان و مشارکت عمومی را از مهم‌ترین وظایف شوراها برشمرد.

 

 

 

 ولی‌اله جعفری بخشدار لاله آباد بابل همچنین به وظایف دهیاران اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد زمینه مناسب برای توسعه اشتغال و جلب مشارکت برای گسترش فعالیت‌های تولیدی نیز از مهم‌ترین وظایف دهیاران است.

وی از عقد تفاهم‌نامه‌ای با صندوق مهر امام رضا، کمیته امداد، سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: با وجودی که این تفاهم‌نامه در راستای ترویج مشاغل خانگی در روستا منعقد شد، اما اهالی روستاها به خوبی از این طرح استقبال نداشتند و تنها سه روستا در این طرح مشارکت کردند.

 

 

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر روستاهای بخش لاله‌آباد فقط در فصل کشاورزی مشغول به کار است و نیمی از سال بیکار هستند این هماهنگی لازم انجام گرفت که هم مردم روستا آموزش مجانی ببینند و هم از وام با بهره 4 درصد خود اشتغالي استفاده کنند که اخیرا از طرف پست بانک حداقل مبلغ 10 میلیون تومان وام با بهره چهار درصد تخصیص داده شد.

 

 

بخشدار لاله‌آباد با اشاره به اینکه امکان ایجاد 250 نوع شغل در روستاها فراهم است، گفت: با اداره فنی‌وحرفه نیز هماهنگی لازم صورت گرفت که بخش لاله‌آباد پایلوت اجرای آموزش مشاغل خانگی در بابل شود که دهیاران همکاری لازم را در این زمینه نداشتند.

 

 

جعفری با تاکید بر اینکه دهیاران باید هفته‌ای دو بار به بخشداری مراجعه کنند، گفت: دهیاران و شوراها موظف به ارائه گزارشاتی از قبیل سرقت، درگیری، تصادف، قتل، مشکلات انتخاباتی، تبلیغاتی و یا هرگونه برخورد و تنشی که در روستا منجر به دعوا و درگیری می‌شود به بخشداری هستند.

 

 

این مسئول به رعایت ماده هفت قانون پسماند اشاره کرد و افزود: جمع‌آوری زباله و نظافت شهر در شهرها به عهده شهرداری بوده و این مهم در روستا وظیفه دهیاران است، که یکی از معضلات بخش لاله‌آباد ریختن زباله در کنار جاده‌های مسیر است که با وجود ورود گردشگران ایرانی و خارجی صحنه بسیار نازیبایی را ترسیم می‌کند.

 

 

وی جمع‌آوری زباله لاله‌آباد را یکی دیگر از مشکلات بخش برشمرد و گفت: در راستای رفع این مشکل با رایزنی‌های انجام گرفته زباله‌ها به شهر آمل انتقال می‌یابد، جریمه کردن ماشین‌های زباله‌ای که در مسیر اقدام به ریختن زباله می‌کنند در دستور کار قرار دارد که در صورت شناسایی علاوه بر جزای نقدی، ماشین آنها نیز به مدت یک تا 10 هفته توقیف می‌شود.

 

ولی‌اله جعفری بخشدار لاله آباد بابل در پایان گفت:

دهیاران از دادن انشعابات برق، گاز و تلفن به ساخت‌ و ساز غیر مجاز خودداری کنند.

 

 


 

منبع: فارس نيوز _ 23 آذرماه 1393

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20