*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مستند تنها شهيد مهمانِ روستا در راديو مازندران

 

 

25 سال پيش در پنجم مردادماه سال 1367 نوجوان 16 ساله اي از كرج به نام سيد مجيد موسوي به شهادت مي رسد كه به اشتباه به نام برادر رزمنده روستاي بالاكروكلا، به نام سيد رضا هاشمي كرويي معرفي مي شود  و  خبر شهادت سيد رضا در روستا مي پيچد و پيكر مطهر شهيد سيد مجيد موسوي بجاي ايشان در روستا تشييع و در آرامگاه روستاي بالاكروكلا به خاك سپرده مي شود.

 

پس از مدتي سيد رضا هاشمي كرويي به روستا بر مي گردد و حقايق آشكار مي شود.

 

پس از بررسي ها و تحقيق توسط بنياد شهيد در سال 1367، مشخص مي شود كه شهيد مورد نظر سيد مجيد موسوي است و اهل كرج.

 

خانواده با مراجعه به روستاي بالاكروكلا و اقدامات لازم براي نبش قبر و انتقال پيكر مطهر شهيد به شهرشان كرج، به دليل سيّد بودن اهالي از اين امر منصرف مي شوند و اين هديه ارزشمند را به اهالي روستا مي بخشند.

 

 برادر، مادر و خواهر شهيد سيد مجيد موسوي

 

 

 

به اين ترتيب هر ساله خانواده شهيد سيد مجيد موسوي به ياد فرزندشان، مراسمي براي گرامي داشت ياد و خاطره او در مسجد النبي(ص) روستاي بالاكروكلا برگزار مي كنند. امسال نيز كه مصادف با 25 امين سالگرد اين شهيد والامقام بوده است و ساليان سال مهمان اهالي روستايمان، پنجشنبه هفتم شهريورماه برگزار مي شود كه طي گفتگو با خانواده ايشان و سيد رضا هاشمي مستند راديويي 30 دقيقه اي، از سوي شبكه استاني صداي طبرستان تهيه مي شود كه ساعت 13:30 فردا چهارشنبه 12 آذرماه 1393 ، از راديو مازندران پخش مي شود.

 

فركانس راديو مازندران روي موج MW  رديف 819 مگاهرتز  و يا روي موج FM  رديف 94.7 مگاهرتز  قابل شنيدن است.

 

البته كساني كه داراي گيرنده هاي ديجيتال شبكه هاي داخلي و يا ماهواره مي باشند مي توانند از بخش راديو، راديو ساري را جستجو نمايند و اين برنامه را بشنوند.

 

مستند راديويي كه مردادماه 1393 از سوي وبسايت روستا تهيه شده است در منوي شهيدان_شهيد سيد مجيد موسوي_زندگي نامه شهيد، براي شنيدن قرار داده شده است.

 

 

 

 لازم به يادآوري اينكه پيشنهاد ساخت مستند تلويزيوني شهيد زنده ي روستا نيز به همراه اطلاعات و تصاوير كامل شهيد و شهيد زنده روستا، به معاونت سيماي شبكه ي استاني طبرستان در مازندران داده شده است كه ضمن تاييد اوليه و ارائه طرح اوليه، ساخت آن از سوي آقاي فلاح يكي از تهيه كنندگان سيماي طبرستان، در دست بررسي مي باشد.

 

 

 

 

فرکانس دیجیتال:

سوردارCH24 – نمک آبرود CH43 – نوشهر تپهCH58 – بهشهر CH50   مرزن آباد ،  بلده ، کیاسر(CH65)

 

فرکانس آنالوگ:

ساری  : (FM:94.7MHz)    ----   (AM:819KHz)

 

فرکانس ماهواره ای:

ماهواره : Badr  5-26E     فركانس:  12322 MHz  Pol : V  SR : 27500    FEC : ¾

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # اونوایی در تاریخ: شنبه 22 آذر 1393 ، ساعت 02:09 ب ظ
از اطلاعات کامل شما متشکریم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20