*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

قديمي ترين بسيجي روستا، تنهاست

 

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند.

 

بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شان و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد، بسیجی بودن معیار و ملاکی است که بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان های انقلابی سنجیده می شود.

 

لباس خاکی بسیجی، چفیه و پیشانی بند، نشانه بود و بسیجی نشانگر.

حال و هوای معنوی خاصی در روستاها بود و بسیجی بودن یک سند افتخار برای مردم.

اعضای آن از نوجوان بسیجی 13ساله تا پیران 70ساله.

بسیجی بی ادعا بود و بی ریا

فقط رضای حق و دفاع از کیان و  ارزش های والای انقلاب اسلامی و امام (ره).

 

 

 

در این گفتار كوتاه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج گذري کوتاه خواهيم داشت در خلوت یکی از قديمي ترين، عاشق ترين و مخلص ترين بسيجي روستایمان.

 

با احترام و با یاد خاطرات و ایثارگری های مسن ترین و يا پدر بسیجيان منطقه و روستایمان حاج سیدشعبان حسینی ایمنی فرزند میر عنایت، كه نقش پر رنگي در بسیج داشته اند، با حضور در بازسازی سوسنگرد و عملیات کربلای4 كه بخشي از رشادت های این پیر میدان دار عشق است، به علت کسالت و کهولت سن، با ذكر نام و يادي از ايشان به سراغ دومين شان مي رويم.


حاج سيد شعبان حسيني ايمني(اسلحه به دست)

 

درود و سلام مي كنيم به او و اميدواريم خداوند به ايشان شفاي كامل و طول عمر باعزت عنايت فرمايد.

 

 

 

 

دومين پيشكسوت بسيجي روستا كسي نيست جز حاج سید آیت اله هاشمی کرویی فرزند سید تقی كه متولد 1312 از روستای بالاکروکلاست و پدر شهید والامقام سید علی هاشمی.

 

 همسرش زنده ياد كلثوم اميري اندي را كه مقاوم و پايدار فرزند شهيدش را در حجله گاهش سامان داد، هميشه به ياد دارد و پس از پروازش، همچنان تنها زندگي مي كند.

 

 

 

آيت اله از همان روزهای نخست تشکیل سازمان بسیج، برای ارج نهادن به امر امام خمینی در این سازمان ثبت نام مي كند و به همراه پسر شهيدش عضو بسيج مي شود.

 

آيت اله كه عنواندار يكي از مسن ترين بسيجي نه تنها روستايمان بلكه بخش لاله آباد را، در كارنامه فعاليت خود در اين زمينه دارد، به همراه پسر شهيدش دوره آموزشي را مي گذراند و با هم عازم جبهه مي شوند.

 

با شروع جنگ تحمیلی فعالیت ایشان با حضور در جلسات بسیج و شرکت در عملیات مختلف آغاز مي شود.

 

ایشان در عملیات ثامن الائمه که یکی از بزرگترین و گسترده ترین عملیات دوران دفاع مقدس به شمار می رفت و منجر به شکست حصر آبادان گردیده بود حدود 2ماه شرکت داشت.

 

همچنین در عملیات کربلای4 که شهید والا مقام سید نقی حسینی ايمني به درجه رفیع شهادت نائل گشتند نیز حضور داشتند.


آيت اله براي حضور در يكي از اين عمليات ها براي رفتن به جبهه اقدام مي كند كه پسر شهيدش سيد علي نيز در محل ثبت نام حاضر مي شود. پدر پسر را منع مي كند اما پسر نمي پذيرد. پدر كهولت سنش را مطرح مي كند كه شايد چند سال ديگر توان رفتن به جبهه را نداشته باشد، از طرفي پسر ديگرش عباس (برادر بزرگتر علي) نيز در جبهه به سر مي برد، اين بود كه پسر را قانع مي كند تا در خانه پيش مادرش بماند و به او قول مي دهد  كه با برگشتنش، او مي تواند در جبهه حاضر شود.

آيت اله از همسرش امضا مي گيرد و راهي منطقه مي شود و در بخش بازسازي منطقه جنوب به فعاليت مي پردازد.

 

این بسیجی غیور، علاقه مندی خود به پایداری نظام اسلامی را از دلایل حضور در بسیج می داند و هدف از شرکت در جبهه های حق علیه باطل را برای حفظ ناموس و امنیت می داند.

 

او بسیجی بودن را یک وظیفه و سهمیه خود در دفاع از مکتب اسلام عنوان می دارد.

 

اگر چه مرد روزهای سخت انقلاب اسلامی، امروز از خاكريز 80 سالگی نيز گذر نمود، اما همچنان ضربان وفاداری به ولایت و انقلاب در قلبش مي تپد و بزرگترین آرزوی او حفظ دین اسلام و امنیت مملکت اسلامی ایران می باشد.

 

 

 

 

اما به نظر مي رسد آيت اله تنهاست و شايسته اين تنهايي نيست. با توجه به همه مناسبت هاي سالانه ي كشورمان، از هفته دفاع مقدس گرفته تا هفته بسيج، از سالروز شهادت پسرش گرفته تا سالروز مرگ همسرش، از روز پدر گرفته تا روز كشاورز و حتي نوروز باستاني، كسي از اهالي، بويژه آناني كه او را سند افتخاري در دفتر نام آوران و پايمردان ولايت مي دانند، سراغي از او نمي گيرند تا دقايقي گرمابخش شعله ي عشق ديروز و امروزش به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران شوند.

 

يادمان نرود من و شمايي كه با يك كليك، در امنيت و آرامش، در فضاي مجازي به همه جاي دنيا سر مي زنيم، بدهكار عزيزاني چون آيت اله هستيم، آيت و نشانه اي از عشق به اعتقاد و باورش و عشق به وطن و هموطنانش.

 

گفتگو با یکی از مسن ترین بسیجیان مازندران را بشنوید که از رادیو مازندران در اول آذرماه 1394 پخش شده است.

 

 

 

 

 

 

 

  تهيه و تنظيم: ميثم صالحي ايمني

 

 

هفتم آذرماه 1393

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # mوm در تاریخ: جمعه 07 آذر 1393 ، ساعت 01:09 ب ظ
خداوند به این بزرگان عمرطولانی و باعزت اعطا کند...
نقل قول
 
 
0 # 0098113211 در تاریخ: شنبه 08 آذر 1393 ، ساعت 09:09 ق ظ
سللام بر پیر بسیج محل٬
انشاالله همیشه زنده و سربلند باشید...
نقل قول
 
 
0 # هاشمی کرویی در تاریخ: شنبه 08 آذر 1393 ، ساعت 01:09 ب ظ
با تقدیم سلام به حضور همه بسیجیان بالاخص پدر شهید شاهد سید علی هاشمی.
انشااله خداوند به این پدر سلامتی و صبر عنایت و با شهیدش محشور گردد...
از جناب صالحی و جناب امینی بخاطر زحمتشان تشکر فراوان می شود.
نقل قول
 
 
0 # قاضی ٠١١١ در تاریخ: شنبه 08 آذر 1393 ، ساعت 10:09 ب ظ
بنده به عنوان یک هم روستایی واقعا" به این پدر بزرگوار افتخار می کنم و چون چندین بار از نزدیک با ایشان همکلام شده ام همیشه در صحبت هایش بر بسیجی واقعی و شهدا بخصوص فرزند عزیزش شهید سید علی هاشمی بالیده است.
صبر و بردباری ایشان ستودنی است.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20