*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

رازهای موفق ترین آدم های دنیا را در یک دقیقه بخوانید

 

آنها میلیاردر هستند اما میلیاردرهایی خودساخته، هیچ‌كدام از آنها در خانواده‌ای ثروتمند نبوده‌اند اما ایده‌های عالی، پشتكار، هوش و گاهی نبوغ، آنها را به غول‌های بزرگ اقتصادی دنیا بدل كرده است. حالا آنها رازهای موفقیت خود و درس‌هایی را كه در كل زمان گرفته‌اند با شما در میان می‌گذارند.

 

یك خصلت مشترك میلیاردرهای خودساخته این است كه آنها برای بیان دیدگاه‌ها و عقایدشان راحت هستند و خجالت نمی‌كشند. به‌همین دلیل می‌توانید از ذهن فعال و دیدگاه‌های خلاقانه آنها استفاده كنید و حتی از آنها كمك بگیرید تا ثروتمند شوید،‌ یا اینكه قدرت رهبری‌تان را افزایش دهید یا در كار موفق‌تر شوید.خب، طبیعی است كه این میلیاردرها به شما نمی‌گویند كه با صرفه‌جویی در مصرف بنزین می‌‌توانید ماهی 10 دلار صرفه‌جویی كنید، یا با خاموش‌كردن چراغ‌های اضافی می‌توانید كمی پس‌انداز كنید، طبیعی است كه توصیه‌های آنها درباره مسائل، كلی باشد. مثلا اینكه چگونه در كارتان موفق‌تر باشید، چگونه در حرفه‌تان جهش كنید و مسائلی از این قبیل...


مطالعه نظرات این افراد می‌تواند دیدگاه جالبی به شما بدهد و در زندگی شما تغییراتی ایجاد كند.

 

وارن بانت

خودتان را كشف كنید

می‌گویند این مرد، موفق‌ترین سرمایه‌گذار كل تاریخ است، این سرمایه‌دار كه پیش‌بینی می‌شود هر 4سال یك ‌بار، ثروتش دو برابر می‌شود، سخنران برجسته‌ای است. او در صحبت‌هایش نكته‌های جالب و هوشمندانه‌ای درباره موفقیت و پیشرفت می‌گوید.

مثلا یك‌بار در یك برنامه تلویزیونی گفت:

اگر بخواهم به طور عام به همه مردم یك توصیه كنم، این است كه روی استعدادهای خودتان سرمایه‌گذاری كنید، استعدادهای خودتان را كشف كنید و به آنها بها دهید؛ زیرا این چیزی است كه هیچ‌كس نمی‌تواند آن را از شما بدزدد یا از آن تقلید و كپی‌برداری كند... این را مطمئن باشید كه اگر استعدادهای خودتان را كشف كنید و به طور صحیح و با برنامه مناسب به پرورش آن اقدام كنید، قطعا انسان موفقی خواهید شد.

در مصاحبه‌ای دیگر، وارن بانت به اهمیت مقروض‌ نبودن پرداخت. او در مصاحبه با یاهو نیوز گفت:

به طور معمول، هر انسانی كه بدهی یا قسط ندارد،‌ خوشحال‌‌تر از انسانی است كه بدهی یا قسط دارد. باید اولین هدف زندگی‌تان در بخش اقتصادی پرداخت بدهی‌‌ها باشد. مهم‌ترین نكته‌ای كه می‌تواند در زندگی شما ایجاد ثبات اقتصادی كند، این است كه وام‌های با بهره سنگین نگیرید، شاید وام‌ها به شما در مدت كوتاه كمك كنند اما وام‌های با بهره سنگین قطعا در آینده شما را در بازپرداخت دچار مشكل می‌كند... این توصیه من است، هیچ‌وقت مقروض نباشید.

 

 

چارلی مانگر

3 قانون موفقیت در اقتصاد

چارلی مانگر، شریك تجاری وارن بافت است كه حالا یكی از میلیاردرهای مشهور جهان محسوب می‌شود و به صورت مستقل سرمایه‌گذاری می‌كند.

كتاب «چالری آلماناك بیچاره» او شهرت بسیاری داشته، توصیه‌های حرفه‌ای و شغلی جالبی دارد:

من 3 قانون برای خودم دارم، 3 قانون موفقیت، شاید نتوانید هر 3 را همزمان انجام دهید اما باید تلاش‌تان را بكنید. این 3 قانون اینگونه هستند:

هیچ‌وقت چیزی را كه خودتان به عنوان خریدار آن را نمی‌خرید به دیگری نفروشید.

هرگز برای كسی كه به او احترام نمی‌گذارید یا ستایش‌اش نمی‌كنید كار نكنید.

فقط با كسانی كار كنید كه از كاركردن با آنها لذت می‌‌برید.

این میلیاردر خودساخته كه برای رسیدن به ثروت بسیار تلاش كرده توصیه‌هایی هم درباره زندگی دارد:

سعی كنید هر روز كه از خواب بیدار می‌شوید كمی بهتر از قبل باشید و سعی كنید انسان بهتری باشید. به وظایف خودتان با دقت و از روی میل عمل كنید. سعی كنید قدم به قدم پیش بروید، لازم نیست كه خیلی سریع پیشرفت كنید، آرام‌آرام و باحوصله اما همیشه رو به جلو حركت كنید.

 آخرین توصیه مانگر: مهم‌ترین نكته این است كه با تغییرات زندگی كنید و به آنها عادت كنید. اگر قرار بود كه دنیا تغییر نكند من هنوز پول كمی داشتم و یك كارمند ساده بودم.

 

دانلد ترامپ

هیچ‌وقت قانع نشوید

دانلد ترامپ، ثروتمند مشهور كه ثروتش را با سرمایه‌گذاری در املاك و مستغلات به‌دست آورده و در رسانه‌ها هم سرمایه‌گذاری كرده، در یك مصاحبه درباره رازهای موفقیت گفت:

شما باید برای خودتان هدف داشته باشید، به هر هدفی كه رسیدید، خوشحال باشید اما مهم‌ترین نكته این است كه قانع نشوید، باید به حركت ادامه دهید و قانع نشوید.

به گفته دانلد ترامپ داشتن تفكر مثبت مهم است اما برای موفق‌شدن باید ناكامی‌ها، پسرفت‌ها و شكست‌ها را هم تجربه كنید و با آنها كنار بیایید:

همیشه به فكر چالش‌ها و مانع‌ها باشید، باید همیشه برای چالش‌ها و مبارزه با آنها آماده باشید، همیشه باید حاضر باشید.

و آخرین توصیه دانلد ترامپ: خوب است كه همیشه یك الگو و یك مشاور داشته باشید. زمانی كه الگو داشته باشید، می‌توانید راحت‌تر به سمت جلو حركت كنید، یك الگو به شما انرژی پیش رفتن و حل مشكلات را می‌دهد.

 

برنی الكستون


آتش را خاموش كنید

برنی الكستون یكی از آن میلیاردرهای عجیب و غریب است، او در حیطه‌های مختلفی از اقتصاد حضور داشته اما عمده ثروت و شهرتش را مدیون عشقش است:مسابقات اتومبیلرانی فرمول یك.

برنی الكستون كه حالا مدیر مسابقات اتومبیلرانی فرمول یك جهانی است، می‌گوید كه در تمام زندگی‌اش یك فرمول ساده برای موفقیت داشته است:«آتش خاموش‌ كردن»

این میلیاردر موفق در توضیح حرف خود می‌گوید:

دلیل موفقیت من در زندگی خیلی ساده است. من یك میل پایان‌ناپذیر به كار در حیطه‌ای داشتم كه عاشق آن بودم و فقط دوست داشتم این كار را انجام دهم، وقتی تا این حد به كاری علاقه داشته باشی حتما در آن موفق می‌شوی... اما اگر بخواهم راهبرد كل زندگی‌ام را برای شما بیان كنم، باید بگویم كه من به شیوه آتش‌نشان‌ها زندگی كرده‌ام، هر آتش‌نشانی صبح خودش را با این فكر شروع می‌كند كه آن روز یك آتش را خاموش كند، من هم هر روز خودم را با فكركردن به یك آتش و اینكه چگونه بر آن غلبه كنم، شروع می‌كردم، هیچ روزی در زندگی من نبوده كه در آن به حل یك مسئله فكر نكنم، اگر هم آتش آنقدر بزرگ بود كه به تنهایی نمی‌توانستم آن را خاموش كنم حتما از دیگرانی كه به آنها اعتقاد و اعتماد داشتم، كمك می‌‌گرفتم.

و اما آخرین توصیه‌های برنی الكستون برای شما: همیشه صادق باشید، همیشه وفادار باشید، همیشه مسئولیت‌پذیر باشید، اگر وظیفه‌ای را پذیرفتید یا قراردادی را منعقد كردید تا آخر به آن وفادار باشید.

 

بیل گیتس

 

یك میلیارد دلار مساوی است با یك همبرگر

این مرد را الگوی ثروتمندشدن در قرن بیست‌ و یكم می‌ نامیدند. او پایه‌گذار شركت مایكروسافت است كه یكی از بزرگ‌ ترین سرمایه‌داران كل تاریخ محسوب می‌‌شود. وی در سخنرانی در دانشگاه واشنگتن گفته بود:

واقعا وقتی كارم را شروع كردم به این فكر نمی‌كردم كه روزی ثروتمند شوم، چه برسد به اینكه در میان افراد خیلی ثروتمند قرار بگیرم... خیلی از كسانی كه كارشان را خوب انجام می‌دهند به چیزهایی می‌رسند كه در آغاز حتی تصورش را هم نمی‌كردند... مطمئن باشید كه مهم‌ترین مسئله این است كه عاشق كاری كه می‌خواهید انجام دهید باشید و به خودتان ایمان داشته باشید.

در مصاحبه‌ای با مجله پیپل هم بیل گیتس گفته بود:

مهم‌ترین اتفاق زندگی این است كه كاری بكنی كه عاشق آن باشی، وقتی كاری را بكنی كه عاشق آن هستی، لذتی را تجربه می‌كنی كه در ثروتمندشدن بیش از حد هم نمی‌توانی آن را تجربه كنی. البته كاملا این را می‌فهمم كه هدف همه انسان‌ها ثروتمند شدن و به دست آوردن میلیون‌ها دلار باشد، قطعا ثروت، آزادی و قدرتی به انسان می‌بخشد كه برای هر كسی لذت‌بخش است اما خب راستش را بگویم، وقتی به آن رسیدی می‌بینی كه هیچ فرقی با یك همبرگر ندارد.

این ثروتمند افسانه‌ای كه البته مبالغ زیادی را هم صرف كارهای خیرخواهانه و نیكوكارانه در جهان كرده بارها گفته بود كه ثروت تا قبل از به‌دست آوردن آن جالب است اما بعد از آن واقعا لذت‌بخش نیست.

 

استیو جابز

به صدای درونتان گوش دهید

یكی از پایه‌گذاران شركت اپل وكسی كه به او لقب «مغز دیجیتال» داده بودند، یكی از تاثیرگذارترین ثروتمندان جهان بود. جابز همیشه به تمام افرادی كه از او یك نصیحت می‌خواستند می‌گفت:

به دنبال آرزوهایتان بروید، به‌دنبال رؤیاهایتان، هرقدر كه رؤیاهایتان بزرگ باشد، می‌توانید به آن برسید.

استیو جابز یك‌بار در مصاحبه‌ای با برنامه دنیای امروز CNN گفت:

زمان شما محدود است، پس آن را به زندگی‌كردن به شیوه دیگران هدر ندهید، نگذارید قوانین و سنت‌ها برای شما تصمیم بگیرند، با فكر دیگران زندگی نكنید. برای زندگی خودتان ارزش قائل شوید. باید برای آن چیزی كه حس درونی و قلبتان به شما می‌گوید ارزش قائل شوید. حس درونی شما قبل از عقلتان می‌داند كه شما چه می‌خواهید و باید چه كار كنید. گوش‌كردن به صدای درونتان باید اولویت‌ اول شما باشد و بقیه چیزها بعد از آن قرار می‌گیرند.»استیو جابز همیشه می‌گفت كه آرزو و رؤیایش این است كه ذره‌ای فعال در كهكشان باشد. باید بدانید كه شاید چنین آرزویی به نظر بزرگ نباشد اما وقتی یك مرد بزرگ این را می‌گوید باید به آن دقت كنید.

 

مارك زوكربرگ


سریع باشید؛ خیلی سریع

پایه‌گذار پروژه عجیب و بسیار موفق «فیس‌بوك» جوان‌ترین میلیاردر جهان محسوب می‌شود، او و دوستانش یك سایت كوچك را در بوستون پایه‌گذاری كردند و هرگز تصورش را نمی‌كردند كه سایت كوچك آنها روزی به بزرگ‌ترین اتفاق عالم مجازی بدل شود. او هنوز بسیار جوان است و با توجه به تجربه نه‌‌چندان زیادش در زندگی شاید فردی مناسب برای ارائه راهكار و توصیه و ارائه الگو به نظر نرسد اما خب این مرد جوان بسیار باهوش و بسیار موفق حرف‌های جالبی برای شما دارد:

چیزی كه می‌‌خواهم به دیگران، به خصوص به جوان‌ها بگویم این است كه باید سریع حركت كنید، خیلی سریع، ریسك‌‌پذیر باشید و جاه‌طلب، سعی كنید قدم‌های بزرگ بردارید، از انجام كارهای بزرگ نترسید، بهتر است كاری را امتحان كنید و در آن موفق نشوید تا اینكه همیشه در حسرت انجام دادن آن كار بمانید. تلاش برای انجام یك كار، هرقدر هم بزرگ و ترسناك باشد، بهتر از بیكار ماندن و پا روی پا انداختن است. این میلیاردر جوان كه به‌تازگی ازدواج كرده در سخنرانی در دانشگاه ویرجینیا هم گفت:

از تجربه‌های جدید نترسید، هیچ‌وقت برای تغییردادن زندگی و پیداكردن هدف‌های جدید دیر نیست.

 

 

جف بزوس

 

نه سخت باشید، نه نرم

سایت آمازون از مشهورترین سایت‌های جهان است و طبیعی است این سایت جزء گران‌‌قیمت‌ترین سایت‌های جهان محسوب ‌شود. این سایت كه ابتدا برای خرید كتاب و مجلات راه‌اندازی شد اما اكنون بزرگ‌ترین سایت تجاری آنلاین جهان است. جف بزوس یكی از دو پایه‌گذار این سایت در مصاحبه‌ای با مجله نیویوركر گفته است: «خیلی از مردم به این اعتقاد دارند كه باید در لحظه زندگی كرد اما من جزو این دسته نیستم. فلسفه و دیدگاه من این است كه درباره آینده و اهمیت زمان چه در امروزه و چه در آینده فكر كنیم و سعی كنیم قدر این زمان را بدانیم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی كنیم كه در آینده حس راضی‌بودن را داشته باشیم. همیشه سعی كرده‌ام كه برای آینده برنامه‌ریزی كنم و به هدفی كه می‌خواهم برسم تا بتوانم از خودم راضی باشم، با این شیوه همیشه موفق بوده‌ام

جالب است كه این متخصص نرم‌‌افزار و تاجر بسیار موفق در روانشناسی هم سررشته دارد: «برای موفق‌شدن هم باید سختی داشت و هم انعطاف، اگر بیش از حد نرم باشید با هر مشكلی متوقف می‌شوید و نمی‌توانید از راه‌های سخت بگذرید. اگر هم اصلا انعطاف نداشته باشید با روبه‌رو شدن با هر مسئله‌ای كه راه‌حل آن را نمی‌دانید خودتان را خواهید دید كه مرتب سر به دیوار می‌كوبید و به هیچ راه‌حل دیگری فكر نمی‌كنید.

 

جیمز دایسون


شكست‌ها مهم‌تر از پیروزی‌ها هستند

میلیاردری كه یكی از ایده‌های فوق‌العاده‌اش جاروبرقی بدون كیسه آشغال بود و همچنین مالك شركت دایسون هم هست، حالا یكی از مغزهای خلاق در حیطه اقتصادی ارزیابی می‌شود. جالب است كه دایسون در بیشتر مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایش بیشتر از آنكه درباره پیروزی و موفقیت‌هایش صحبت كند، درباره شكست‌ها و ناكامی‌هایش صحبت كرده است، البته این كار دلیل دارد، این مغز بزرگ اقتصادی می‌گوید: «بزرگ‌ترین درس‌هایی كه در زندگی گرفته می‌شود، درس از شكست‌ها و ناكامی‌هاست. همه ما انسان‌ها اشتباه می‌كنیم اما مهم این است كه ارزش این شكست‌ها را بدانیم و از هر اشتباهی درس بگیریم و سعی كنیم با درس‌گرفتن از هر شكست، پیشرفت كنیم.» شاید فكر كنید كه این یك شعار است اما بدانید كه دایسون و تیم تحقیق و مطالعات او 5126 بار آزمایش روی جاروبرقی‌ها را انجام دادند كه همه آنها شكست خورد اما سرانجام در 5127 آزمایش اتفاق خوبی افتاد و یك كشف جالب رقم خورد. جیمز دایسون می‌گوید: «مهم این است كه شكست‌ها شما را متوقف نكند، مهم این است كه به درست بودن كاری كه انجام می‌دهید ایمان داشته باشید و از رسیدن به آن ناامید نشوید، هر شكست می‌تواند به شما نشان دهد كه در چه جایی و چه زمینه‌ای مشكل داشته‌اید و با برطرف‌كردن آنها به موفقیت برسید

 

مگ ولش


چگونه یك مدیر موفق باشید

شاید نام این میلیاردر را زیاد نشنیده باشید اما حتما نام شركت او را زیاد شنیده‌اید، «جنرال الكتریك» حالا یكی از غول‌های تجاری- صنعتی جهان است. درست است كه ولش چند سال پیش بازنشسته شد اما او بود كه «جنرال الكتریك» را به یك غول اقتصادی بدل كرد، خود ولش هم حالا میلیاردری محسوب می‌شود كه هنوز مدیران شركت از او مشورت می‌گیرند. در سال‌های اخیر چندبار در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها توصیه‌ها و الگوهایی برای افرادی كه دوست دارند رمز موفقیت او را بدانند، ارائه داده است. جالب است كه او در همه صحبت‌هایش سعی كرده تا حرف‌ها و پندهایش را در 2 دسته جداگانه ارائه دهد: «برای كارمندان و افراد تازه‌كار و گروه دوم برای مدیران.» او برای كارمندان و كارگرانی كه در محل كار مشكل دارند، این راه‌حل را ارائه می‌دهد: «ممكن است آنها خیلی راحت روسای خود را مسئول بدانند اما آیا واقعا این قضاوت درست است، بد نیست كه یك‌بار در آینه نگاه كنید و صادقانه با خودتان حرف بزنید: مشكل از شماست یا رئیس شما؟ چه اشتباهاتی را شما مرتكب شده‌اید و چه اشتباهاتی را او؟ اگر پس از همه بررسی‌ها بازهم احساس كردید كه رئیس و مدیر شما مقصر اصلی است و شما در محل كارتان یك قربانی هستید، نباید در این وضعیت بمانید، هیچگاه فردی نباید در قالب یك قربانی باشد، باید آزادی خودتان را كسب كنید و حتی اگر لازم است راه‌تان را از مسیری تازه و حتی از نقطه صفر شروع كنید.» اما كسی كه 15 سال یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های جهان را مدیریت كرد، برای مدیران هم توصیه‌هایی دارد: «یك مدیر موفق یعنی كسی كه از پیروزی دیگران لذت ببرد زمانی‌كه شما مدیر یا رئیس باشید، باید یك لیدر باشید تا موفق شوید و لیدر خوب كسی است كه بداند موفقیت مجموعه‌اش بسیار مهم‌تر از موفقیت خودش است


این مدیر بزرگ و باتجربه می‌گوید كه مدیران موفق باید این شیوه عملكردی را در نظر داشته باشند:

من باید از تك‌تك كارمندانم بااطلاع باشم، باید به آنها بگویم كه چرا در مجموعه من هستند و چرا به آنها علاقه دارم و چرا می‌خواهم تا بهتر و موفق‌تر باشند. اگر یك مدیر این ارتباط را با زیردستان خود نداشته باشد، نمی‌‌توان او را یك مدیر موفق دانست.

 

 

 

 

 

 

تهيه و ارسال: سيده زهرا هاشمي كرويي

            منبع: برترينها

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # حیدری در تاریخ: پنج شنبه 22 آبان 1393 ، ساعت 06:08 ب ظ
عالی و زیبا بود
انشا ا... برای پیشرفت خود دیگران دلسوز باشیم.
نقل قول
 
 
0 # mوm در تاریخ: جمعه 23 آبان 1393 ، ساعت 01:08 ب ظ
زیبا و جالب... ممنون از مسولان محترم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20