*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

قباله نامچه

 

دسته ای از اسناد مهم و معتبر، سندهای خرید و فروش املاک است. در گذشته این سندها قباله نامچه نامیده می شد.

 

هنگام تنظیم این اسناد به دلیل اهمیت و حساسیت خرید و فروش املاک، عده ای به عنوان شاهد حضور داشته و سند را مهر یا امضاء نموده تا تضمین اعتبار سند باشد.

 

امروزه علاوه بر مهر و امضاء شاهدین، تمام اسناد در دفاتر املاک و نیز اداره ثبت و اسناد با شماره  های ویژه ثبت شده و قابل پیگیری است.

 

به همین بهانه یکی از قباله نامچه های قدیم روستا را تقدیم اهالی می نماییم.

 

 

 

 

 

باعث بر تحریر و تسطیر این ورقه که حاضر محضر شد سید جلیل ولد مرحوم آقا میرصفی کروکلائی و بعدالحضور، قریب نه چارک خشکزاری که واقع در کروکلا نزدیک حمام محدود به اربعه ذیل است:

 

جنوب زمین کربلائی فضل اله، شرقا باز هم زمین کربلائی فضل اله، غربیا زمین میرعلی اکبر طهماس، شمالیا زمین کربلائی علی،  با دو عدد درخت اوجا فروخت به سیادت پناه آقا سید ذبیح اله ولد مرحوم میرابو کروکلائی به مال المبایعه مبلغ ده تومان (و) هفت هزار وجه رایج رواج ایران با اسقاط خیارات ملک، و ماخوذ دارید و صیغه جاری گردید مقرر آنکه وجه را کارسازی نماید و عالیجاه سید جلیل {وجه} خود را دریافت دارد، مشروط آنکه کوچه هم سید جلیل بدهد. این چند کلمه بر سبیل قباله نامچه قلمی گردید. و کان وقوع ذلک به تاریخ بیستم رجب المرجب سنه 1345.

 

مهر بیضی ناخوانا: توضیح اینکه حق عبوری در زمین کربلائی علی داشته باشد به تاریخ فوق 1345

 

مهر بیضی میرزا احمد الحسینی: بسم الله تعالی و له الحمد. قد اعترف بما رقم فیه من المبایعه التحریره و اخذ مالها و الاسقاط لدی، اقل السادات.

 

امضاء صادق احمد الحسینی: بسم الله تعالی و له الحمد. قد وقع ما رقم فی الورقه من صیغه المناکه و اسقاط خیارات کلهاو اخذ مالها فی 20 رجب المرجب 1345 لدی. اقل السادات

 

مهر بیضی: فضل الله الحسینی

 

مهر بیضی سیاه: علی اکبر الحسینی طهماس

 

مهر نشان دار با لباس قاجاری ناخوانا

 

اثر انگشت: سید جلیل

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم: علی ایمانی ایمنی

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20