*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

روستاي ايمن آباد جزو شهر زرگرشهر بشود يا نشود؟

 

مدتي است زمزمه ي پيوستن روستاي ايمن آباد به شهر زرگرشهر (زرگرمحله سابق) به گوش مي رسد. اينكه روستاي ايمن آباد در حوزه ي شهري قرار بگيرد يا نه؟، موضوعي است كه بايد تمامي جوانب آن سنجيده شود.

 

روستاي ايمن آباد به عنوان بزرگترين و پرجمعيت ترين روستاي بخش لاله آباد و دارا بودن زيرساخت هاي بهتري نسبت به زرگرشهر، به نظر مي رسيد از اولويت بالاتري براي تبديل شدن به شهر برخوردار بود. اينكه چرا اين امر صورت نگرفت بحثي جداگانه دارد.

 

 

 

 

حال آنكه آيا پيوستن روستاي ايمن آباد با توجه به شرايط فعلي به حوزه شهري زرگرشهر، مي تواند در آينده اي نزديك به نفع اهالي پايان پذيرد يا نه؟ موضوع بسيار مهمي مي باشد كه اعضاي شوراي اسلامي و دهياري روستا بايد بر اساس تحقيقات ميداني از روستاهاي حوزه ي شهري زرگرشهر و تحقيقات علمي و نظر كارشناسان خبره، به بررسي اين مهم بپردازند تا پشيماني و نگراني طي سال هاي آينده براي اهالي، جهت توسعه روستا بوجود نيايد.

 

اما نكته ي مهم و قابل توجه اينجاست كه طي پرسش وبسايت روستا از دهيار و رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد مبني بر ارسال نامه اي رسمي و درخواست از  سوي شهرداري زرگرشهر، بخشداري لاله آباد و يا فرمانداري بابل، براي تغيير حوزه روستايي به حوزه شهري روستاي ايمن آْباد، مشخص شد كه هيچ نامه اي ارسال نشده است و يكي از اهالي به طور شخصي، اين امر را مورد پيگيري قرار داده و تقاضاي شفاهي خود را به اعضاي شوراي اسلامي روستا پيشنهاد داده است.

طي جلسه ي اعضاي شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد در روز سه شنبه مورخ 22 مهرماه 1393، اين پيشنهاد شفاهي، مخالفت اعضا را به همراه داشت و مورد تصويب قرار نگرفت.

 

طي تماس تلفني وبسايت روستا با دهيار روستاي بالاكروكلا و رئيس شوراي اسلامي روستاي پايين كروكلا، اين پيشنهاد از سوي نهاد دولتي و يا فرد خاصي براي ملحق شدن روستاي بالا و پايين كروكلا به حوزه ي شهري زرگرشهر، مطرح نشده است.

 

 

 

 

شما چه مي گوييد؟

 

به نظر شما آيا روستاي ايمن آباد و كروكلا در حوزه شهري قرار بگيرد

يعني زير نظر شهرداري زرگرشهر اداره شود

به نفع اهالي و توسعه ي همه جانبه ي روستا خواهد بود يا خير؟

 

 

 

 

جمعه 9مهرماه 1393:

 

 بر اساس آخرين خبرها از روستا، با توجه به مخالفت اعضاي شوراي اسلامي و دهيار روستاي ايمن آباد با پيشنهاد مطرح شده از سوي يكي از اهالي مبني بر پيوستن روستاي ايمن آباد به شهر زرگرشهر، به نظر مي رسد از سوي ايشان، پيگيري هايي در حال انجام است و با رايزني هايي كه با بخشداري لاله آباد صورت گرفته است صحبت از تغيير نام زرگرشهر به لاله شهر  است و همچنين يك سري از شرايط خاص و حتي دادن چند پست مديريتي به ايمن آبادي ها، كه در صورت توجه به اين مهم، طي جمع آوري امضا از اهالي كه از سوي فرد مورد نظر صورت مي گيرد، روستاي ايمن آباد به حوزه شهري درآيد.

 

خبر كاملتر در مورد اين موضوع و رويداد مهم روستاي ايمن آباد، طي روزهاي آينده به اطلاع اهالي روستا خواهد رسيد.

 

 

 

 

 

به قلم عسكري اميني ايمن آبادي

آبان 1393

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # حسيني ايمني در تاریخ: چهارشنبه 23 مهر 1393 ، ساعت 05:07 ب ظ
شكي نيست كه شهر شدن با گذشت زمان به نفع اهالي خواهد بود. اما در كشورمان هيچ چيز كارشناسي شده نيست و حتي شهرهاي ما سال ها طول مي كشد تا هم فرهنگ شهرنشيني پيدا بكنند و هم خدماتي به مردم آن داده شود.
امروزه جز نام شهر چيزي به مردم به اصطلاح شهري داده نمي شود.
نمونه اش روستاهايي هستند كه در مازندران تبديل به شهر شدند.
زرگرشهر هم فقط جاده ي اصلي آن درست شده است داخل بافت زرگرشهر و ساير مناطق بسيار عقب افتاده تر از روستاي ماست.
از طرفي هزينه هاي زندگي در روستا كمتر از شهر است.از تعرفه هاي آب - برق و گاز گرفته تا خدمات وامي كه به روستائيان داده مي شود.
اميدواريم عجله نكنند در اينكه ايمن آباد شهر شود.
نقل قول
 
 
-1 # 238 در تاریخ: پنج شنبه 24 مهر 1393 ، ساعت 12:07 ق ظ
منم نظر آقا یا خانم حسینی ایمنی رو تایید می کنم.. ولی به نظر خودم، همون روستا باشه بهتره.. هرکس هم که شهر رو دوس داره، خدارو شکر الان دیگه موقعیتا زیاد شده و میتونه کوچ کنه.. از موزیرج تا به بعدش شهر میشه.. اینطور اگه پیش بره، دیگه روستایی باقی نمیمونه.
اگه به فرض، ما، خصلت روستایی مونو حفظ کنیم، دیگه بچه هامون اثری از اون دوران نمیبینن.. خودمونیم، روستا یه چیزایی داره، البته خیلی چیزا داره ک این مثلا شهرا ندارن..
خدارو شکر همه جور مغازه و کارخونه و پمپ بنزین و 115 و داروخونه .... تو روستامون هست، ک هیچ کمبودی نسبت به شهر حس نمیشه...
یه روستای ایمن آباد و با همه ی محلی های با صفاش ...
نقل قول
 
 
-1 # mوm در تاریخ: پنج شنبه 24 مهر 1393 ، ساعت 09:07 ق ظ
ای کاش بعضی ها چندسال پیش دخالت بیخود نمیکردن و حالا امین اباد شهر بزرگی می شد به جای زرگرمحله که امکانات رفاهی و جمعیت محل شان از ما کمتر بود..
دوستان عزیز ماچه بخواهیم چه نخواهیم زیرمجموعه شهر زرگرمحله شده ایم و خواهیم ماند.
حیف اسم امین اباد که تو نقشه جز شهرها نیست.
نقل قول
 
 
+1 # يكي از اهالي در تاریخ: پنج شنبه 24 مهر 1393 ، ساعت 01:07 ب ظ
به عقيده من با توجه به تشنگان قدرتي كه در شهرداري زرگرشهر و روستاي ما هستند و خبري از تشنگان خدمت نيست و اختلاص هاي هر ساله در كشور، همان روستا بماند بهتر است.
دولت توجه به روستاها را هر ساله بيشتر مي كند.
از طرفي مردم اگر با هم همت كنند روستاي پيشرفته اي خواهيم داشت.
اگر روستاي ما شهر مي شد يعني شهر ايمن آباد قضيه فرق داشت.واقعا" فرق داشت.
نقل قول
 
 
+1 # کرویی در تاریخ: پنج شنبه 24 مهر 1393 ، ساعت 02:07 ب ظ
بنده کارمند شهرداری هستم و قانون شهرداری رو کاملا" واقف هستم. باید درست اندیشید.
در تبدیل روستا به شهر فقط تغییر واژه ملاک عمل نمی باشد روستا تعریف خاص خود را دارد ( به فرهنگ روستایی یا شهری کاری ندارم)
البته امروزه روستائیان از شهری ها بااصالت تر و بافرهنگ تر هستند چون ریشه دارن.
منبع درآمد روستایی از محل کشاورزی و دامداری حاصل می گردد و درآمد شهرنشین ها از محل تجارت و بازرگانی و کارمندی و کارگزی در ادارات دولتی و خصوصی حاصل می گردد.
باور کنید زرگرمحله فقط واژه آن تغییر کرد و از لحاظ توسعه هیچ پیشرفتی هم نداشت.
بااین حال مطمئن باشید اگه روستای ايمن آباد و یا کروکلا به شهر تبدیل شود فقط واژه تغییر می کند و امتیازات روستا بودن را از دست می دهد.
نقل قول
 
 
-1 # میثم صالحی ایمنی در تاریخ: پنج شنبه 24 مهر 1393 ، ساعت 03:07 ب ظ
به نام حق
وقتی افتاد فتنه ای در شام/هر کس از گوشه ای فرارفتند
روستا زادگان دانشمند/ به وزیری پادشاه رفتند
پسران وزیر ناقص العقل/ به گدایی به روستا رفتند...
به نظرم یکی از معایب پیوستن یا همان جزو شهر شدن این است که مسولان ،این امر را به روستا و افراد روستا دیکته می کنند چراکه می خواهند در رقابت دریافت بودجه و بالابردن راندمان کاری خود بر رقیبانشان پیروز شوند...
پاینده باد روستا و روستایی
نقل قول
 
 
+1 # ح. الف در تاریخ: پنج شنبه 24 مهر 1393 ، ساعت 07:07 ب ظ
سلام به اهالي روستاي خودم
روستا هميشه ارزشهاي خاص خودش رو داره و اصالت و ريشه هاي پايدارش رو.
شهري شدن جز باختن اصالتها و از كار كشاورزي و خم شدن در شاليزار ها و باغ ها و باغچه ها براي كشت و زرع به خم شدن بر روي آسفالتها براي جمع آوري قوطي حلبي و پلاستيك ها و جانوشابه اي و... چيز ديگه اي نيستش.
اينها رو به اين خاطر مي گم كه هيچگونه كار كارشناسي و حساب شده اي براي تبديل شدن يه روستا به شهر،تو كشورمون بويژه استان مازندران وجود نداره.
شنيدم اين آقايي كه تو روستا پاشو كرده تو يه كفش كه بايد شهر بشه،اونم بدون نامه رسمي از طرف شهردار زرگرشهر و...، دنبال منافع و يه سري ميز و مسند خودشه. مردم اينهارو مي فهمن.
ايشااله حواس شورا و دهيارمون جمع باشه. تا بدون كار كارشناسي و سنجيدن تمامي ابعادش اقدام به اين كار نكنه.
نقل قول
 
 
0 # 0098113211 در تاریخ: پنج شنبه 24 مهر 1393 ، ساعت 09:07 ب ظ
امین آباد رو عشقه ...
نقل قول
 
 
+1 # پایین محلی در تاریخ: جمعه 25 مهر 1393 ، ساعت 07:07 ب ظ
ضمن سلام و احترام به همه اهالی محترم روستای تاریخی ایمن آباد.
همانطوریکه اطلاع دارید دلیل شهر شدن زرگرمحله، دارا بودن شاخصه های شهری و وجود زیر ساخت های معمول که یک منطقه باید داشته باشد، نبوده است. تنها دلیل آن حاکم بودن روابط بجای ضوابط بوده است، وگرنه هیچ عقل سلیمی نمیتواند باور کند که روستایی با 45 خانوار، بدون داشتن هیچ یک از زیرساخت های معمول یک شهر و یا حتی در نظر گرفتن فاصله بین دو شهر بزرگ بابل و آمل که از نظر مکانی فاصله 5 کیلومتری از بابل و 25 کیلومتری از آمل دارد، به شهر تبدیل شود. حتی در زمان انتخاب زرگرمحله به شهر، خود اهالی این دهکده کوچک نیز یکه خوردند و در عجب ماندند که چگونه می شود یک قصبه کوچک به شهر تبدیل شود؟ در آن زمان مسئولین رابطه باز، بخاطر ترغیب نمودن مسئولین استانی در هنگام بازدید مسئولان، روستای ایمن آباد را به دروغ زرگرمحله معرفی می نمودند و زیرساخت های روستای ما را به مسئولین نشان می دادند، جالب اینجاست که مسئولین وقت روستایمان کاملا از موضوع اطلاع داشته و از این دروغ بزرگ حمایت می کردند، و این شد که دهکده کوچک 45 خانواری زرگرمحله به شهر تبدیل و روستای 700 خانواری ایمن آباد که با احتساب دو روستای متصل به آن کروکلای پایین و بالا، جمعیت آن به هزار خانوار می رسد، با دارابودن زیرساخت های مهمی از جمله مرکزیت مخابرات، مرکزیت بهداشت و درمانگاه، اورژانس 115 مرکزیت هلال احمر، هشت باب کارخانه شالیکوبی و چندین کارگاه تولیدی، جایگاه پمپ بنزین و سی ان جی و پیمانکاری عمده نفتگاز و نفت سفید، زمین ورزشی استاندارد و سالن سرپوشیده ورزشی، مدارس ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان(در حال ساخت) در هر دو مقطع پسرانه و دخترانه، لوله کشی بهداشتی آب و دارا بودن همه منازل از نعمت گاز طبیعی و داشتن جوانانی با سطح تحصیلات دکترا (20 نفر) و فوق لیسانس (50 نفر) و لیسانس(120 نفر) و بسیاری مزایای دیگر، و با دارا بودن فاصله مکانی معقول بین دو شهر بزرگ بابل و آمل، به شهر تبدیل نمیشود؟
حال با گذشت چند سال از پروژه شکست خورده تبدیل شدن زرگرمحله به شهر، دست بدامان ایمن آباد شدند تا حرکت اشتباهشان را با پیوستن روستایمان به این بازی خنده دار جبران کنند.
در این میان افرادی که همیشه و در همه حال بفکر خودشان و جیبشان بودند، با این پیشنهاد خیانت بزرگی را به اهالی تحمیل می کنند. همه ما باید بیدار باشیم و به این خیانت بزرگ تن در ندهیم. اگر قرار باشه شهری تاسیس شود، فقط و فقط ایمن آباد و یا ایمن شهر.
برقرار باشید.
نقل قول
 
 
0 # دهکده ویروس در تاریخ: شنبه 26 مهر 1393 ، ساعت 10:07 ق ظ
ایمن شهرو فقط عشقه....
انشالاه مسولین گذشته روستایمان بتوانند پیش خدا جوابگو باشن.
شهر شدن از اول هم حق امین اباد بود نه الان که میخواهند اسم روستایمان را محو کنند.
عاشقیم عاشق هرچی ابنوایی و کروکلایی باصفا و بامرام...
نقل قول
 
 
+1 # بچه محل در تاریخ: شنبه 26 مهر 1393 ، ساعت 12:07 ب ظ
اگر چهار تا لامپ حبابی و دویست متر جدول بندی خیابان اصلی و نصب تابلو در ورود و خروج یک منطقه مسکونی، اونو به شهر تبدیل میکنه، پس زنده باد روستای ایمن آباد خودمون.
مگه زرگرمحله چیش عوض شده که به اون شهر بگیم؟
این به اصطلاح شهر،از بعضی کوچه های ایمن آباد کوچیکتره که؟
با پایین محلی موافقم. مسئولینی که چند سال پیش با باند و باندبازی اونجا رو به شهر تبدیل کردن، الان بخاطر اینکه هیچ توجیح منطقی پیدا نمیشه به تکاپو افتادن تا روستاهای بزرگ منطقه رو بهش بچسبونن تا راه فراری برای خودشون پیدا کنن.
این وسط بعضی از به اصطلاح دلسوزهای روستای خودمون نیز کاسه داغتر از آش شدن تا بتونن از آب گل آلود ماهی بگیرن.
ایمن آبادی های عزیز بیدار و بهوش باشین تا سرتونو کلاه نزارن.
بسه از اینهمه کلاهی که بابت شهرنشینی سرمون رفت.
نقل قول
 
 
0 # ايمني در تاریخ: شنبه 26 مهر 1393 ، ساعت 10:07 ب ظ
روستاي ايمن آباد با جايگاهي كه بويژه اين دو سه سال پيدا كرد با اون پيشينه گهربار،نبايد محو بشود.
عنوان روستا واژه ي پربار با پيشينه بسيار گرانبهاست كه بايد حفظ بشود.
همه مردم به روستاي خود و روستايي بودن خود مي بالند.
تصور كنيد روستاي ايمن آباد ديگر وجود ندارد و شده جزو يكي از محله هاي زرگرشهر.
عجله نكنيم و كمي فكر كنيم...
نقل قول
 
 
0 # آبی در تاریخ: یکشنبه 27 مهر 1393 ، ساعت 12:07 ب ظ
من نمیدونم چرا بی عرضگی مسئولین زرگر شهر به پای شهر شدن زرگر شهر نوشته میشه.
وقتی اونا نمیتونن امکانات بیارن چه ربطی به شهر شدن داره.
صددرصد بافت شهری شدن خیلی بهتر از بافت روستای هستش از همه جهات. این قضیه بعضی از مسئولین که قبلا" خیانت کردن و زرگر شهر و غالب کردن مثل بچه های مردم هستش که پدرانمون میگفتن.یا اسم بیارین یا اصلا نگین.
حداقل حسن شهر شدن اینه که از شر تحقیقات محلی خلاص میشم و راحت تر شاید کار پیدا کردیم.
باید از آدمهایی که میخوان ما رو عقب نگه دارن بترسین.
تو جو قرار نگیرین.
نقل قول
 
 
0 # حسینی در تاریخ: دوشنبه 28 مهر 1393 ، ساعت 01:07 ب ظ
متشکرم از مسئول سایت، این نظر سنجی تمرین دموکراسی است. به نظرم، مردم باید یاد بگیرند محترمانه انتقاد کنند نه تخریب. چون اطلاعاتی از وضعیت شهرداری و محدودیت های آن اداره نداریم پس قضاوت نکنیم.
در ضمن به نظر من دیر یا زود امین آباد شهر خواهد شد چون در تقسیمات کشوری تعریف خواهد شد و سعی کنیم به قانون تمکین کنیم در غیر این صورت مثل انتقال بانک و بد نامی امین آباد در منطقه منجر خواهد شد.
پس بیائیم با ارتقای سطح فرهنگ سیاسی در زرگرشهر باتوجه به دارا بودن نیروی اسنانی قوی (تحصیل کرده ها و مسولین) اداره شهر را بر عهده گرفته و این بار، ما خدمتگذار واقعی مردم باشیم (برای انان که فکر می کنند مسولین خدمت نمی کنند).
در ضمن یک فرجه حداکثر یکساله بگیيرم تا ساخت و ساز های جدید با تعرفه روستایی انجام شود بعد موافقت کنیم.
و نیز جلسه ایی هم برگزار گردد تا قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدید هاي شهر شدن بررسی شود.
نقل قول
 
 
+1 # قاضی٠١١١ در تاریخ: سه شنبه 29 مهر 1393 ، ساعت 12:07 ق ظ
با سلام خدمت همه دلسوزای روستا،
همون طور که می دونید اگه برنامه ریزی بشه و همه مسؤلین و مردم دست به دست هم بدن میشه روستایی ساخت با فرهنگتر از صد تا شهر.
موضوعی که باید به فکرش بود پیگیری ارتباطات مسؤلین روستا با مسؤلین بالادستیه تا بتونن به محض اطلاع به موقع امکانات مورد نیاز و زیرساخت ها رو فراهم کنن.
نقل قول
 
 
0 # مطلع در تاریخ: پنج شنبه 01 آبان 1393 ، ساعت 12:08 ق ظ
آقای تمرین دموکراسی، اون موقعی که سر مردم ایمن آباد و کروکلا رو کلاه گذاشتن و زرگرمحله رو با باند بازی شهر، و به ما قالب کردن، شما کجا بودی؟ چرا اونموقع تمرین دموکراسی رو یاد نمیدادین؟
ما میگیم اگه قراره شهری تو این منطقه سر در بیاره، اون باید ایمن آباد و کروکلا باشه.( پایین محلی دلایلشو کاملا توضیح داده)
ما میگیم اگه قراره تصمیمی گرفته بشه، تصمیم همه مردم باشه، نه اونایی که بواسطه داشتن مسئولیت، اعمال قدرت میکنند.
ما میگیم، اگه بمیریم اسم روستای تاریخی و 250 ساله روستامونو با زرگرمحله عوض نمیکنیم.
اگه میخواین تمرین دموکراسی بکنین، بیاین نظرسنجی و یا رای گیری کنین تا همه مردم روستامون نظرشونو بدن.
اعمال نظر چند فرد خاص برای چنین تصمیم مهم، تمرین دیکتاتوریست، نه دموکراسی.
نقل قول
 
 
+1 # خودم در تاریخ: جمعه 09 آبان 1393 ، ساعت 08:08 ب ظ
فقط ایمن آباد ...
محلی ها گول نخورید این عده از آدما که غصه شهر شدن دارن فکر منافع خودشون هستن مثل بالا رفتن قیمت زمین و گرفتن پست برای خودشون.
آخه ما چی کم داریم ؟؟؟؟
نقل قول
 
 
+1 # رضا در تاریخ: شنبه 10 آبان 1393 ، ساعت 09:08 ب ظ
با سلام
البته گمان من بر اینست که شهر شدن و یا نشدن روستایمان اصلا به میل ما تعیین نمی شود و تصمیم بر اساس تعاریفی که در وزارت کشور به وجود خواهد آمد و یا احیانا" اعمال نظر افراد ذینفع همانند شهر شدن زرگرمحله اتفاق میافتد.
به این معنا که اگر توسعه زرگر شهر مد نظر واقع بشود خارج از اراده ما ممکن است روستای ما هم دیر یا زود به شهر زرگر محله بپیوندد. پس بحث را در باب این موضوع بیمورد میدانم.
سوالی میپرسم از خودمان:
آیا کلمه شهر را مدنیت و رشد و تعالی زندگی خود و هموطنانمان اعم از روستایی و شهری معنا می کنیم؟ یا همچنان به دنبال تغییرات سخت افزاری و شکلی زندگی هستم؟
آیا جای اندیشه مدنی را در زندگی خود خالی می بینیم ؟
آیا راهی برای ارتقای تفکرات مدنی خود جسته ایم ؟
به گمان من تنها یک توسعه متوازن اعم از سخت افزاری و نرم افزاری قادر خواهد بود تا بشریت را بسوی تعالی رهنمون سازد. البته فارغ از هرگونه تعصب.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20