*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

رونمایی از بسته سند توسعه روستایی در روز ملی روستا

 

طرح تحول نظام سلامت و توسعه خانه‌های سلامت روستایی،

کاهش هزینه‌های درمان روستایی،

کاهش نرخ تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی،

فراهم آوردن شرایط و تسهیلات سرمایه‌گذاری در روستا،

توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی،

 

موارد ذكر شده از جمله عناوين مهمي مي باشد که در سند توسعه روستایی، مطرح شده است.

 

در نخستین همایش ملی روستا که روز دوشنبه و سه شنبه 14 و 15مهرماه 1393، با حضور رئیس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از سند توسعه روستایی رونمایی شد.

 

 

 

بنا بر اعلام معاون توسعه روستا و مناطق محروم کشور، بسته روستایی هم‌ اینک تدوین و در آن مسائل مختلف حمایت‌های اقتصادی فرهنگی و شرایط فراهم آوردن حضور روستایی در روستا، لحاظ شده است.

 

سیدعبدالحسین رضوی در این باره می‌گوید: در این سند شرایط ارائه خدمات معنوی و فرهنگی به روستاییان که رسالت اصلی دولت تدبیر و امید به حساب می‌آید لحاظ شده است.

 

وی افزود: دلیل عمده مهاجرت روستاییان به شهر ضعف در توان اقتصادی و درآمد روستانشینان است.

 

بنا بر این گزارش، افزایش هزینه‌های تولید و غالب شدن بر درآمد کشاورزان و نیافتن شغلی مناسب از جمله مهم‌ترین دلایلی است که روستانشینان را به سمت سراب شهرنشینی و سکونت در حاشیه شهرهای بزرگ سوق می‌دهد.

 

بنا بر آخرین آمار موجود، در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، 28.5 درصد جمعیت کشور در روستاها سکونت دارند که در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. با توجه به سرشماری جدیدی که در بخش عمومی کشاورزی در حال انجا م است، به‌نظر می‌رسد با شتاب روند مهاجرت از روستا به شهر این آمار در حال دگرگونی مجدد باشد.

 

 

 

 

بر این اساس، دولت به‌منظور جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر و روند خالی شدن روستاها، بسته سند توسعه روستایی را تدوین کرده تا در آن با ایجاد فراهم آمدن شرایط و تسهیلات، زمینه سرمایه‌گذاری در روستا توسط بخش خصوصی را فراهم کند.

 

رحمت‌ا... بنار، رئیس اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران در این باره به خبرنگار ایانا گفت: طرح تحول نظام سلامت و توسعه خانه‌های سلامت روستایی، کاهش هزینه‌های درمان روستایی، کاهش نرخ تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی، فراهم آوردن شرایط و تسهیلات سرمایه‌گذاری در روستا، توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی از جمله مواردی است که در سند توسعه روستایی مطرح شده است.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)

 


ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20