*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

وام مسکن روستایی ابلاغ شد

 

 ۷۰درصد از واحدهای کم‌دوام روستایی تا پایان سال ۱۴۰۵ خورشیدی بهسازی و نوسازی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در نشستی خبری با اشاره به اینکه مصوبه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در اواخر دولت محمد خاتمی مطرح شد و مصوبات هیئت دولت را نیز در آن زمان دریافت کرد، گفت: در آن مصوبه که بر اساس برنامه چهارم تهیه شده بود، موظف شدیم سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را بهسازی و نوسازی کنیم.

 

علی تابش با بیان اینکه از سال ۸۴ این طرح شروع شد و تاکنون هم ادامه دارد، افزود: در دو سال اخیر سهمیه سالانه ابلاغ نشد و ما از سهمیه تسهیلات سال‌های قبل استفاده می‌کردیم.

 

به گفته وی، به‌دلیل اینکه یک سال ۴۰۰ هزار واحد انجام شده، بنابراین آمار به همان سالانه ۲۰۰ هزار واحد رسیده است.

 

 

 

 

 تابش با بیان اینکه تاکنون از یک میلیون و ۶۲۸هزار واحد مسکونی که با مردم و بانک‌ها عقد قرارداد شده بیش از یک میلیون و ۴۲۲ واحد به اتمام رسیده است، ادامه داد: از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام با سود پنج درصد به مردم داده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه سهمیه سال ۹۳ هم به تصویب رسیده است، تصریح کرد: امسال هم ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها به مردم تسهیلات می دهیم که سقف وام هم از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون تومان رسیده و قراردادهای جدید با این وام بسته می شود.

 

تابش یادآور شد: وام ۱۵ میلیونی مسکن روستایی با سود پنج درصد محاسبه می‌شود و مابه‌التفاوت سود را دولت با نرخ رایج مسکن که بانک مرکزی تعیین می‌کند در بودجه سنواتی هر سال به بانک‌ها پرداخت می‌کند.

 

وی تأکید کرد: تضامینی که بانک‌ها از مردم می‌گیرند هم به‌جز وثایقی که هر بانکی دریافت می‌کند، سفته زنجیره‌ای هم حتماً قید شده است که باید مردم به بانک بدهند.

 

تابش با اشاره به اینکه بانک مرکزی سهمیه بانک‌های عامل را ابلاغ کرده و آنها هم در حال تهیه سهمیه استانی با کمک بنیاد مسکن هستند، اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۵ این طرح ادامه می‌یابد و در صورت تکمیل انباشت کمبود مسکن در روستاها که حدود ۵۰۰ هزار واحد است را تأمین می‌کنیم.

 

وی همچنین گفت: نیاز مسکن ناشی از افزایش خانوارها را در طول این سال‌ها هم تأمین می‌شود ضمن آنکه تا پایان سال ۱۴۰۵، ۷۰ درصد از واحدهای کم دوام بهسازی و نوسازی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه طرح جامع مسکن است که بخش مسکن روستایی آن از سوی بنیاد مسکن به اتمام رسیده است، ادامه داد: در طول سالیان گذشته ۳۰۴ هزار واحد هم بازسازی واحدهای تخریب‌شده ناشی از حوادث طبیعی را برعهده داشتیم که تحویل مردم داده شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر مشارکت مردم در این طرح‌ها بیشتر شده است.

 

 

طرح منظومه‌های روستایی در شورای عالی شهرسازی

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در تهیه طرح‌های هادی تأکید کرد: هزار میلیارد تومان اعتبار برای کل روستاها در اختیار داریم که برای اجرای این طرح استفاده می‌کنیم. همچنین طرح منظومه‌های روستایی هم به شورای عالی شهرسازی رفته که پس از تصویب جزئیات آن اعلام می‌شود.

 

تابش با اشاره به اینکه بهسازی مسکن روستایی سالانه سه‌هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد و سالی ۱۵ درصد هم به رقم تسهیلات افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت سود بانکی را باید به بانک‌ها بپردازیم و در سال گذشته هم ۵۲ میلیارد تومان یارانه سود پرداخت شده است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20