*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

تجديد نظر در نامگذاري خيابان ها و كوچه هاي ايمن آباد(یادآوری)

 

دهياري و شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد در نظر دارد نام خيابان ها و كوچه هاي روستا را كه در سال 1389 نام گذاري شده است، مورد تجديد نظر قرار دهد.

 

با توجه به انتقاد تعدادي از اهالي روستا مبني بر نامگذاري غير معقول، تكراري و غير كارشناسانه، نهاد اجرايي روستا را بر آن داشت تا نسبت به نامگذاري خيابان ها و كوچه هاي روستاي ايمن آباد و حتي ميادين و چهار راه ها و سه راه هاي موجود در روستا، تجديد نظر نمايد و با انتخاب و تاييد نام هاي جديد، به نصب تابلوهاي فلزي مستقل و ايستاده بر اساس استانداردهاي تعريف شده از سوي وزارت كشور در اين خصوص  اقدام نمايد.

این پیشنهاد همزمان با موضوع اصلاحیه ی نام روستای ایمن آباد، حدود یکسال پیش یعین در خردادماه 1393، از سوی وبسایت روستا مطرح شد و نهاد اجرایی روستا را بر آن داشت تا نسبت به تغییر اساسی نام خیابان ها، میادین و کوچه ها با توجه به بار مالی تهیه و نصب تابلوها اقدام نماید.

 

لذا از شما اهالي روستا نيز درخواست مي شود نظرات خود را نسبت به اين مهم بيان نماييد و نام هاي پيشنهادي خود را با دهيار و يا اعضاي شوراي اسلامي روستا در ميان بگذاريد.


 

 

 

به نظر شما مواردي كه در زير عنوان مي شود مي تواند در نامگذاري ميادين، چهار راه ها، خيابان ها و كوچه هاي اصلي و فرعي روستا لحاظ گردد؟ :

 

1_ نام پيشينيان و پايه گذاران روستا و افرادي كه به عنوان خاندان يك طايفه به حساب مي آيند. مثل امين ، حميدا و ...

 

2_ نام شهدا در كوچه اي كه پدر و مادر شهيد در آن به سر مي برند يا شهيد در آنجا زندگي مي نمود.

 

3_ نام هاي بومي_محلي در روستا مبتني بر فرهنگ ديرينه مردم روستا. مثل انواع گل ها و گياهاني كه در روستا مي روييد و نام متناسبي باشد مثل ونوشه ، بچا بچا ، مسِّک و ...

 

4_ نام هاي قديمي محله ها و يا كوچه هاي روستا. مثل: عباس آباد، مشتي آباد، بيشه به يور، سنگ پل، نارنج رود، مسيح جر و ...

 

5_ علما و شخصيت هاي برجسته علمي و اخلاقي روستا و حتي خيّرين. مثل: ميرزا احمد حسيني امين آبادي، آقا سيد مرتضي ارشادي، ملا حسن ايماني، ملا عبداله سالاريه، ميرآقاجان حسيني(اولين مدرسه روستا)، دكتر فريد حسيني زاده، علي اصغر مهدي پور، حاج محسن لاسمي و ...

 

 

لازم به توضيح اينكه اين نام ها، به عنوان نام فرعي در زير نام اصلي نوشته مي شود. يعني نام كوچه ها كه بصورت زوج و فرد در سمت راست و چپ خيابان ثبت مي شود، مثلا" از ايمن آباد1، ايمن آباد3 ، ايمن آباد5 و ..... ايمن آباد99  زير آن، اسامي بالا براي يادمان آن افراد يا حفظ نام محله ها و واژه هايي كه ريشه در سنت و فرهنگ مردم روستا دارد، درج مي شود.

 

نمونه:      ايمن آبــاد 44

               شهيد رمضان قرباني

 

 

 

دهيار و اعضاي شوراي اسلامي نيز منتظر ارسال پيشنهادهاي شما در خصوص نامگذاري خيابان ها مي باشد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # میثم صالحی ایمنی در تاریخ: سه شنبه 06 آبان 1393 ، ساعت 10:08 ق ظ
به نام خدا
بااهدای سلام نظرسنجی در اینگونه موارد هرچند به نظر صحیح می رسد اما عاقلانه نیست،اعضای محترم شورای اسلامی و دهیار روستا باید با در نظر گرفتن همه موارد و بدون اغماض امر مناسب و اصولی را انتخاب کند چون نظر دهندگان با یک یا دو خط توضیح و نامگذاری، محاسن و معایب طرح را به درستی در نمی یابند و چه بسا باعث به بیراهه رفتن طرح می شود.
تشکیل شورا یا کمیته نامگذاری با کارشناسی دقیق یکی از راههای به تحقق پیوستن این امر می باشد...
باسپاس
نقل قول
 
 
+2 # ح.الف در تاریخ: سه شنبه 06 آبان 1393 ، ساعت 10:08 ق ظ
تغيير نام خيابونها و كوچه ها ضروريه چون واقعا" اسامي كه انتخاب شده،ارتباط خوبي با بافت و فرهنگ روستا برقرار نمي كنه.
به نظر من مواردي كه عنوان شده خوبه و بهتره پس از دريافت نظرات اهالي كميته اي كه تشكيل مي شه مثل، دهيار و اعضاي شورا، مسئول پايگاه بسيج يكي از عزيزاني كه تاريخ و فرهنگ روستامونو بهتر از بقيه مي شناسه و نماينده اي از خانواده ي شهدا و يكي از بزرگان محل و ... بتونن نامگذاري مناسبي داشته باشن.
نقل قول
 
 
+1 # mوm در تاریخ: سه شنبه 06 آبان 1393 ، ساعت 05:08 ب ظ
طرح خوب و واجبیه ...
چون با شماره بندی و اسم های جدید کوچه های روستایمان چهره زیبایی به خودش میگیره...
واقعا نمی تونیم به مهمونا و دوستا یه آدرس دقیقی بدیم.
نقل قول
 
 
+2 # چ.حسینی در تاریخ: سه شنبه 06 آبان 1393 ، ساعت 06:08 ب ظ
سلام
با تشکر از نظر سنجی شما
از تغییر ساختار نامگذاری تشکر میکنم.
از اینکه بصورت زوج و فرد نامگذاری انتخاب شده خیلی خوبه. خواهشاً اسامی که به صورت فرعی انتخاب میشه طوری نشه که در آینده موجب بی حرمتی یا مزحکه قرار گرفتن باشه مثل بچا بچا که هرچند یک اسم خیلی قدیمیه ولی باید موقعیت زمانی فعلی هم مورد نظر باشه.
در ضمن نام شهدا خیلی قشنگه که با اون نام کوچه ها نام گذاری بشه. آخه خیلی به گردنمون حق دارن و همیشه باید به یادشون باشیم.
با تشکر
نقل قول
 
 
+1 # قاسمی - ایمنی در تاریخ: چهارشنبه 07 آبان 1393 ، ساعت 03:08 ب ظ
ضمن سلام و احترام و تسلیت و تعزیت بمناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان.
به نظرم نامگذاری خیابان ها و کوچه های روستا بنام شهیدان گرانقدر روستا، حرکت پسندیده ای می باشد، بشرط آنکه توجیح منطقی داشته باشد.
بطور مثال نامگذاری خیابانی که بطرف چاه قدیمی ایمن آباد می باشد، بنام خیابان شهید عباس امینی، دلیل منطقی ندارد.
تصمیم گیرندگان محترم روستا باید به چنین مواردی توجه کرده و اسامی شهدای محترم را با در نظر گرفتن همه موارد در خیابان ها و کوچه های مناسب قرار دهند.
با نظر جناب آقای میثم صالحی کاملا موافقم. نظر دهندگان وبسایت تعداد کمی از اهالی را تشکیل می دهند. به همین خاطر تشکیل کمیته نامگذاری با حضور قدیمی های روستا، فرهنگیان و فرهیختگان روستا، و نماینده جوانان روستا و حتی نماینده بانوان محترم روستا، ضروری بنظر می رسد.
برقرار باشید.
نقل قول
 
 
0 # ببر مازرون در تاریخ: پنج شنبه 08 آبان 1393 ، ساعت 12:08 ق ظ
ضمن عرض خسته نباشی خدمت اعضای شورا و دهیار محترم.
ممنون از این نظر سنجی که انجام شد. طرح بسیار بجایی است و حتما انجام شود.چون من به عنوان یک ایمن آبادی هنوز اسامی کوچه های این روستای بزرگ برایم شناخته شده نیست.
نطر من این است که هر اسمی انتخاب می شود طوری باشد که برای همه سنین شناخته شده باشد تا از بچه ها گرفته تا بزرگسالان به راحتی برایشان مفهوم باشد.
تمام نظرات بالا قابل اجرا می باشد ولی باز هم با جلسات بیشتر بین شما و روشنفکران روستا به نتیجه بهتری می توانید برسید...
با آرزوی موفقیت شما دوستان
نقل قول
 
 
+1 # حسینی در تاریخ: شنبه 28 شهریور 1394 ، ساعت 03:06 ب ظ
سلام و خدا قوت به همه ی زحمتکشان نام گذاری بر اساس شماره گزاری زوج و فرد عالیست و نامگذاری نام شهدا در کوچه هایی که شهدا در ان زندگی می کرده اند برای به یاد داشتن نام انها بسیار پسندیده و ارزشمند است و همیشه ماندگار خواهد شد.
نقل قول
 
 
0 # لایه اوزون در تاریخ: یکشنبه 26 مهر 1394 ، ساعت 01:07 ب ظ
ممنون از مسولان و اعضای زحمتکش وبسایت.
باشد که همیشه موفق و پیروزو سربلند باشید....
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20