*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آسيب شناسي فوتبال شاهين كروكلا در فصل جديد

 

تيم فوتبال روستاي مان يعني شاهين كروكلا، با گذشت سه هفته از بازي هاي ليگ دسته اول فوتبال مازندران در فصل جاري، توانست با كسب سه پيروزي نگاه هاي ساير تيم هاي ليگ يك را به خود جلب كند.

از طرفي حضورش به عنوان يكي از نمايندگان فوتبال مازندران در جام حذفي كشور، مورد توجه خبرگزاري هاي مختلف ورزشي مازندران قرار گرفت.

 

 

با توجه به حضور آقاي بهروز طاهرپور، مربي فصل گذشته تيم فوتبال شاهين كروكلا، در بازي روز پنجشنبه ي اين تيم مقابل تيم شهرداري نشتارود، كه مي توان از ايشان به عنوان يكي از عوامل موفقيت تيم فوتبال شاهين كروكلا در راه يابي به ليگ دسته يك فوتبال استان و همچنين راه يابي به جام حذفي كشور نام برد، و مخاطبان با مقالات تحليلي و راهبردي ايشان به خوبي آشنايي دارند، بخش ورزشي وبسايت روستا، طي درخواستي از آقاي طاهرپور مبني بر تحليل وضعيت تيم شاهين كروكلا  طي سه بازي انجام شده در فصل جديد، بويژه بازي آخرش، تحليلي را تهيه و ارسال نمودند، كه ضمن سپاس از ايشان، آنرا از نظر مي گذرانيم.

 

 

 

 

 

به علت اینکه زمان شروع مسابقه را ساعت 17به من اعلام کرده بودند، سر ساعت در زمین حاضرشدم که با تعجب مشاهده کردم نه تنها بازی شروع شده، بلکه تیم شاهین با دریافت  يك گل از حریف عقب افتاده است!

 

در همان دقايق اوليه ي مشاهده ی بازی، از آقای هاشمی مدیر عامل محترم تیم شاهین، در مورد ارنج و سیستم بازی سوالاتی را مطرح کردم که پاسخش نشانگر مخالفت ایشان از حداقل  ارنج بازی(به کارگیری مالک طوقانی یکی از 10مهاجم برتر استان مازندران به عنوان هافبک دفاعی تیم و....) بود که جای  بسیار تشکر دارد از چنین مدیر عامل هوشمندی که بر خلاف میلش، بازیکنان ارنج می شوند و ایشان  حمایت همه جانبه را از کادر فنی دارد و در کارشان دخالت نمی کند!

 

در همان نگاه اول، سیستم حریف2-4-4 و سیستم بازی شاهین 3-3-4 تشخیص داده شد (البته سیستم پیشنهادی کادر فنی 4-1-2-3 بود که مالک طوقانی به عنوان هافبک دفاعی به کار گرفته می شد، که اصلا" درست  اجرانشده و دقیقا"  4 دفاع، 3 هافبک و 3 مهاجم در 3 خطوط اصلی، آرایش گرفته بودند)!

 

از آنجایی که دو بال شاهین در اکثر زمان بازی ازجریان بازی خارج بودند و از طرف هافبک های وسط، خوب تغذیه نمی شدند،پس میانه میدان از آن تیم حریف بود و این یعنی عبور از عمق دفاعی حریف كه کار سختی است. پس هم سیستم تهاجمی شاهین کارایی اش را از دست داده بود و هم  فشار تک تک بازیکنان تيم شاهین برای رسیدن به گل، خنثی شده و اتفاقا" تبدیل به درگیری لفظی بین بازیکنان شده بود تا جایی که تیم حریف با یک شوت  سرکش نزدیک بود به گل دوم دست پیدا کند. حتی در یکی از صحنه ها بازیکن حریف به راحتی چند بازیکن شاهین را دریبل داده و ایجاد موقعیت گلزنی کرده بود که داد همگان از جمله مربی، مدیرعامل و تماشاگران را در آورده بود!

 

در این کش و قوس یک پنالتی به نفع شاهین و پیامدش گل مالک، تیم شاهین را به بازی برگرداند! حالا با روحیه ی بهتر بازی ادامه پیدا کرد و گل دوم هم بر اثرضربه ی کرنر توسط حسن طوقانی، مدافع پیش تاخته به ثمر رسید!

 

اما جالب اینجاست که نیمه ی دوم با اینکه گل سوم  هم توسط بازیکنان شاهین به ثمر رسیده بود و اختلاف به 2گل رسیده و تقریبا" حاشیه امنیت ایجاد شده بود، هیچ تغییر تاکتیکی برای حفظ این نتیجه یا افزایش تعداد گل ها مشاهده نشد و بدتر از آن اینکه، همواره شاهین در حال  حمله ی همه جانبه بود. همانطور که می دانید حمله ی همه جانبه در یک زمان طولانی، هم باعث تحلیل قوای جسمانی بازیکنان شده و هم احتمال دریافت گل در ضد حمله ها را به شدت افزایش می دهد!

 

دیدیم که در ادامه، در یکی از این ضد حمله های متعدد گل دوم را دریافت کردیم و دقایقی بعد از آن  یک خطای پنالتی تقدیم حریف کردیم که باخوش شانسی و درخشش آقای صابر هاشمی كه به حق مي توان او را یکی از دروازه بانان برجسته ی استان مازندران دانست، توانستیم به سختی پیروز میدان باشیم!

 

 

 

اماسوال مهم اینجاست:

چرا تیم شاهین پیروزشد؟!

 

1- از نظر عددی، بازیکنان ما خیلی بالاتر و بهتر از بازیکنان حریف بودند.

 

2- تیم حریف قدرت مالکیت توپ و زمین را نداشت و بازیکنان شاهین، مخصوصا" در نیمه ی دوم با برنامه ی پرسینگ متوسط  توانستند به راحتی بازی را از دست آنها خارج کنند! ضد حمله های زیادی تیم شاهین به آنها تقدیم کرده بود که نتوانستند با مالکیت خوب به گل برسند!

 

3_ قدرت جنگنده گی و دونده گی!!!!  تنها امتیاز مشهود تیم شاهین بود که  توسط چند بازیکن خاص به زیبایی هرچه تمامتر اجرا شد و موجب این  پیروزی شیرین گشت!

 

( اکثر موقعیت های خطرناکی که پس از گل سوم برای شاهین ایجاد شد و مهاجمین با بی دقتی آنرا به هدر دادند در اثر ضعف خط دفاعی حریف، در کنترل و دفع توپ های هوایی بود که ارسال های عالی صابر هاشمی به  ناحیه ی چپ دفاعی حریف، جایی که بازیکن خوبی مثل مهران در آنجا بود این موقعیت ها را پی در پی بوجود آورد! در ضمن به بازی گرفتن مهران و میلاد رحمانی از امتیازات سرمربی تیم شاهین، آقای علی جعفری است که تعویض های موثری را انجام دادند!)

 

 

 

 

 

آسیب شناسی تیم شاهین کروکلا

 

1_ تیم شاهین ظرفیت باخت را نداشته و به راحتی شیرازه ی بازی از دست بازیکنان و مربیان خارج میشود! نه تنها تلاش گروهی برای اجرای برنامه ها  به منظور جبران نتیجه از طرف بازیکنان شاهین صورت نمیگیرد بلکه بر عکس هر کسي ساز خودش را می زند و دیگری را مقصر عدم نتیجه گیری تیم می داند!

 

2_ بازیکنان کمتر در اختیار مربیان  هستند و به توصیه ها و راهکارهای مربیان کم توجه اند و بیشتر برای خودشان بازی می کنند تا تیم شان یا مربی شان! یا حداقل اینکه تاثیر پذیری از مربیان هیچ تغییر مشهودی را برایشان در پی ندارد!

 

3_ هنوز همدلی و رفاقت بین بازیکنان ایجاد نشده تا در شرایط سخت یکدل  و یک فکر عمل کنند بلکه برعکس، با کوچکترین ضعف، یکدلی از بین رفته و جایش را به اختلاف و درگیری می دهد!

 

4_ به همین خاطر کار گروهی یا در آنها دیده نمی شود یا اگر کمی هم دیده  می شود در شرایط بحرانی، به سرعت ازبین رفته و به کار  انفرادی تبدیل  می شود!

 

5_ با اینکه تاکتیک دفاعی و حمله ایی خاصی ندارند، ولی همواره در حال حمله و بازی رو به جلو هستند که در اثر ضدحمله ها بسیار شکننده می شوند!

 

6_ از قدرت مالکیت توپ و زمین بالایی برخوردار نیستند به همین دلیل از یک  طرف، بین بازیکنان خطوط دفاع ارتباطی، بیش از یک یا دو پاس برقرار نمی شود و از طرف دیگه ارتباط بین خطوط دفاع و هافبک هم بیش از یک یا دو پاس نیست!

 

7_ اگر تیمی، مهارت بازی مالکیت توپ و زمین رابه همراه بازی دفاع پرسینگ گروهی منطقه ایی داشته باشد به راحتی بر تیم شاهین پیروز خواهد شد!

 

8_ تیم شاهین هرچه سریعتر باید به  فکر تامین هزینه هایش باشد تا بتواند دوام و قوام باشگاهش را محکم تر کند که در این راستا می تواند با تاسیس مدرسه فوتبالی، به همین نام، از درآمد حاصله اش پشتوانه ی مالی اش  را بهبود ببخشد و حتی با بازیکن سازی، هم نیاز خودش در آینده را رفع کند، هم با فروش آن بازیکن، به درآمد بیشتری برسد!

 

9_ تیم شاهین نیاز مبرم به یک مدیر بازاریاب مجرب دارد تا برای جذب اسپانسر  اقدامات لازم را انجام دهد!

 

10_ اگر بازیکنان تیم شاهین می خواهند به همراه این تیم به فوتبال حرفه ایی ایران معرفی شوند از همین الان باید اخلاق حرفه ای را در خود ایجاد کنند که در این میان فعالیت رسانه ای و فرهنگی تیم شاهین می تواند کمک شایانی داشته باشد. مثلا برگزاری کلاس های تئوری و توجیحی، ارتباط با سایر سایت  های معتبر ورزشی و شناسایی بازیکنانش برای مخاطبین آن سایت ها و ...

 

در پایان تیم شاهین را دوست داریم چون نماینده ی فوتبال شهر و استانمان است. پس جسارت این تحلیل را بر ما ببخشید و به حساب ارادتمان بگذارید.

 

اگر این نوشته ها کمکی هرچند ناچیز در پی داشته باشد، با پذیرش آن، بر ما منت گذاشته و مفتخرمان نمودید و اگر هم کلامی به گزاف گفته شد، پوزش ما را بپذیرید و با راهنمائی های خوبتان، موجبات بهتر شدنمان را فراهم کنید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20