*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

گذری بر زندگی کربلایی سید احمد(پدربزرگ ملاقمر)

 

کربلایی سید احمد فرزند آقا سید قلی یکی از مردان با تقوا و نیک سرشت ایمن آباد بود که حوالی سال 1305 خورشیدی دعوت حق را لبیک گفت.

 

مرحوم حاج سید مختار حسینی فاصله ی زمانی فوت دو برادر یعنی کربلایی سید احمد و کربلایی سید نصرالله (پدربزرگ حاج مختار) را سه روز می داند.

 

 

کربلایی سید احمد كه خود مادربزرگِ مادري ملاقمر(ره) مي باشد، به روایت حاج حسینعلی قربانی، دعا نویس و صاحب کرامات بود.

 

ایشان دارای دو پسر به نام های حسن و حسین بود که در جوانی به رحمت حق رفتند و دو دختر به نام های فرخ و زینب از ایشان به یادگار ماند که ملافرخ مادر ملاقمر حسینی می باشد.

 

 

عمو فیض اله حسینی نیز به کرامات و دعانویسی کربلایی سید احمد اشاره می کند و تاکید می کند که دعاهای ایشان برای مریض شفای قطعی بود.

 

نقل است شب هنگام که سید احمد قرآن قرائت می کرد، حیوانی درنده دم درب ورودی منزل می نشست و بعد از اتمام قرائت ایشان از آنجا دور می شد.

 

لازم به ذکر است به دلیل جنگلی بودن اطراف منزل سید احمد (منزل فعلی فرزندان ملا قمر) حیوانات وحشی مانند پلنگ نیز وجود داشته است.

 

 

سید ابراهیم ارشادی زمین آرامگاه ایمن آباد و نیز آرامگاه اطراف مسجد صاحب الزمان (عج) پایین کروکلا را ملک شخصی کربلایی سید احمد می داند که در زمان حیاتشان وقف نمودند. متاسفانه نشانی از محل دفن ایشان در دست نیست.

 

 

 

روحش شاد

 

 

 


سند مورد اشاره وقف نامه قرآن کربلایی سید احمد است که احتمالا به خط خودشان نوشته شده و صیغه وقف آن توسط میرزا احمد در بالای صفحه سمت راست نوشته شده است.

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

شما اهالي روستا نيز مي توانيد با در اختيار گذاشتن اسنادي از روستا كه در دست داريد يا نزد پدربزرگ، مادربزرگ، پدر، مادر و دوستانتان موجود مي باشد ما را در استخراج و تكميل اطلاعات و پيشينه ي تاريخي روستا ياري نماييد.

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم: علی ایمانی ایمنی

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # Tabasoom در تاریخ: پنج شنبه 30 مرداد 1393 ، ساعت 12:05 ق ظ
با تشکر فراوان از زحمات آقای ایمانی.
خیلی جالب بود
جوری تموم شد که فکر کنم ادامه داشته باشه...
نقل قول
 
 
0 # سیدرحمان در تاریخ: پنج شنبه 30 مرداد 1393 ، ساعت 06:05 ب ظ
باسلام به آقای ایمانی و خسته نباشی.
اگر امکان دارد از این خاندان یعنی سید قلی اطلاعاتی بنویسید ممنون میشوم.
در ضمن پسر حاج مختار یعنی حجت، اطلاعاتی به نظرم دارد.
نقل قول
 
 
0 # حاج سید نقی حسینی ایمنی در تاریخ: چهارشنبه 06 اسفند 1393 ، ساعت 07:12 ب ظ
از سعی و تلاش جناب آقای علی ایمانی جهت نگارش تاریخ روستا و اصل و نصب اهالی محترم و.... صمیمانه تقدیر و تشکر مینمایم و از اهالی محترم تقاضای همکاری برای بهتر شدن نگارش کتاب در دست اقدام باایشان را داریم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20