*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

نکاتی مهم براي خريد گوشی نو و دست دوم

 

امروزه يكي از ساده ترين و سهل الوصول ترين وسيله ارتباطي بين انسانها، گوشي تلفن همراه است. هر روز تكنولوژي پيشرفته تري از آن به بازار مي آيد و كاربران را وسوسه مي كند تا از جديدترين امكاناتش بهره مند شوند.

 

از خريد اولين گوشي تلفن همراه در روستايمان كه در سال 1375 صورت پذيرفت تا به امروز، كم نيستند از نوجوانان گرفته تا پا به سن گذاشته ها و حتي كودكان روستا كه سالي شايد يكي دوبار اقدام به تعويض گوشي خود مي كنند.

 

در اين گفتار هدف ما ترويج خريد و يا تعويض انواع گوشي ها نيست بلكه انسان بر اساس نيازش بايد براي ابزار و وسيله ي مورد نظرش هزينه پرداخت كند تا متحمّل ضرر و زيان نشود.

 

خيلي ها گوشي نو را مي پسندند و بعضي ها نيز گوشي دسته دوم را. اما شايد هيچ كدام از اين دو گروه نمي دانند كه چه نكاتي را در خريد آن بايد توجه نمايند.


بعضي ها پس از خريد تازه متوجه دسته دوم بودن آن مي شوند، يا مثلا" باطري آن مشكل دارد، شماره سريال آن اشتباه است و يا شايد گوشي تلفن سرقتي باشد.

 

 

 

و اما مهمترين نكات در خريد گوشي نو  و  دسته دوم را با هم مرور مي كنيم.

 

 

1_   از خریدن گوشی های بدون جعبه قطعا" خودداری کنید.


2_شماره سریال جعبه و گوشی باید همخوانی داشته باشد.

 

 

3_ گوشی های نو را از نمایندگی های اصلی که در سطح کشور فروشگاه دارند تهیه کنید.

 

4_در زمان خرید گوشی های نو، حتما" به نوع گارانتی و تاریخ شروع آن دقت کنید .

 

5_از تاریخ شروع گارانتی ترجیحا" بیش از دو هفته نگذشته باشد.

 

6_شماره سریال حک شده روی گوشی و روی کارت گارانتی حک شده باید همخوانی داشته باشند.

 

7_در صورتی که گوشی مورد نظر شما کار کرده می باشد و یا از گارانتی آن مطمئن نیستید و می خواهید بدانید این گوشی واقعا" در چه تاریخی تولید شده است، از روش ذیل پیروی کنید:

کد #۹۲۷۰۲۶۸۹#* را بعد از روشن کردن گوشی وارد کنید، در اکثر مدل های تلفن همراه سریال و تاریخ ساخت گوشی را به شما می دهد.

 

8_ راه دیگر برای تشخیص گوشی نو این است که به اطرا ف باطری و محل قرار گر فتن آن با دقت نگاه کنید. در گوشی های نو هیچ خط و اثری از مالش باطری به بدنه گوشی نباید وجود داشته باشد.

 

9_ محل قرار گر فتن سیم کارت در گوشی های نو کاملا" تمیز و بدون خط می باشد.

 

10_ در گوشی های که دارای حافظه خارجی می باشند این حافظه نباید هیچ پارتیشنی علاوه بر پارتیشن های اصلی که معمولا" مخفی بوده و قابل دیدن نمی باشند داشته باشد.

 

11_ د ر گوشی های نو در قسمت زنگ ها نیز نباید هیچ زنگی اضافه بر زنگ های اصلی وجود داشته باشد.

 

12_ در زمان خرید گوشی های دست دو حتما" از فروشنده ۲۴ ساعت مهلت تست بگیرید تا باطری و سایر قسمت های آن را به طور کامل تست کنید.

 

13_ یک راه برای تست باطری گوشی دست دوم این است که چندین بار به صورت پیاپی ( مثلا ۵ بار ) گوشی  خود را روشن و خاموش کنید. اگر باطری این گوشی سالم باشد به اصطلاح نباید خط باطری کم کند یا حد اکثر تا یک خط باطری کم کند، ولی اگر پس از این کار خطوط باطری شما نصف یا کمی کمتر یا بیشتر شد به احتمال قوی باطری گوشی شما دارای اشکال می باشد.

 

14_ در مورد خرید گوشی هایی که دارای حافظه خارجی هستند و یا قابلیت نصب برنامه های گوناگون را دارند دقت بیشتری به خرج دهید. اگر در هنگام اجرای یک برنامه یا منو  پس از مدتی گوشی دچار مکس طولانی می شود بدانید که این گوشی یا دارای ویروس می باشد و یا نرم ا فزارهای غیر استاندارد روی آن نصب شده، که در طولانی مدت، برای برنامه اصلی گوشی نیز می تواند مشکل آفرین باشد.

 

15_ ظاهر شدن علائم و یا اعداد بی دلیل، خاموش و روشن شدن مکرر گوشی، خارج شدن ناگهانی از یک برنامه در حین اجرا و خالی و پر شدن خط شارژ گوشی از دیگر نشانه هایی است که در مورد گوشی های با قابلیت نصب برنامه می تواند نشانه غیر استاندارد بودن نرم افزار های نصب شده یا ویروسی بودن و یا در مراحل پیشرفته مشکل سخت ا فزاری گوشی باشد.

 


16_  Gallery یا Memory و یا قسمت هایی که قابلیت نصب یا کپی برنامه های مختلف در آن وجود دارد، نباید هیچ پارتیشن یا فایلی غیر از فایل های اصلی گوشی وجود داشته باشد.

 

17_ در پایان ذکر این نکته ضروری است که در صورتی که شما جز افرادی هستید که گوشی خود را مرتبا" عوض می کنید در هنگام خرید گوشی حتما" قیمت فروش دست دو آن را نیز جویا شوید تا از میزان افت قیمت احتمالی گوشی مورد نظر خود مطلع باشید، چرا که برخی از گوشی ها اصولا" دارای افت قیمت بالا می باشند.

 

 

 

 

 

حاج سيد مختار حسيني ايمني،

اولين كسي كه در روستاي ايمن آباد و كروكلا، اقدام به خريد تلفن همراه نمود.(سال 1375)

 

 

 

 

 

 

  تهيه و تنظيم: سيد عليرضا هاشمي كرويي(ميرنبي)، دارنده گواهي نامه فني تعميرات لوازم خانگي از سازمان فني و حرفه اي و تعميركار گوشي تلفن همراه، فروش و تعمير موبايل افق

 

منبع: فارس نويس

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # دهکده ویروس در تاریخ: دوشنبه 10 شهریور 1393 ، ساعت 10:06 ق ظ
شوشو ناختی دا شه گوشی بازی دا
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20