*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

سيد مصطفي هاشمي كرويي

 كارشناس جغرافياي سياسي از دانشگاه امام حسين(ع)(1377)

 

 

 

سيد مصطفي هاشمي كرويي فرزند ميرآقا، متولد 18 شهريور 1338 از روستاي بالاكروكلاي بابل

 

سيد مصطفي هاشمي در سال 1344 و در سن 6 سالگي به دبستان سپاه دانش روستا مي ورد و پس از دريافت گواهي نامه ششم ابتدايي در سن 12 سالگي به همراه خانواده به تهران مهاجرت مي كند و آغازگر زندگي جديدي مي شود.

 

ايشان در تهران ادامه تحصيل مي دهد و گواهي نامه ديپلم خود را در رشته علوم انساني، دريافت مي كند. در سال 1357 ازدواج مي كند كه حاصل اين ازدواج 6 فرزند است،2پسر و 4 دختر.

 

همزمان با اوج گيري انقلاب اسلامي در ميان مردم حضور خود را در تظاهرات پر رنگ تر مي نمايد و در تظاهرات 17 شهريور 1357 كه در تاريخ انقاب اسلامي ايران معروف به " جمعه سياه " ناميده شد حضور داشت كه در اين روز  نزديك به 5هزار نفر به شهادت رسيدند.

 

سيد مصطفي هاشمي پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1357، و شروع جنگ تحميلي به بسيج مستضعفين پيوست و در سال 1361 در جبهه هاي نبرد حاضر شد و در عمليات فتح المبين در تيپ حضرت محمد رسول الله(ص) شركت نمود.

 

ايشان پس از مرخصي كوتاه يك هفته اي با داشتن همسر و دو بچه و خانه مستاجري، خانواده را به خدا مي سپارد و در عمليات بيت المقدس كه منجر به آزادسازي خرمشهر شد، شركت مي كند كه در مرحله ي دوم اين عمليات در شلمچه از ناحيه سر و پاي چپ، مجروح مي شود و به بيمارستان شهيد چمران تهران منتقل مي شود و پس از 2 ماه طول درمان، بهبود مي يابد.

 

سيد مصطفي هاشمي در سال 1361 عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي شود و در سال 1362 دوباره به زادگاه خود يعني بابل باز مي گردد.

 

از سال 1363 تا 1373 يعني به مدت 10 سال براي حفاظت و حراست از شخصيت هاي انقلاب به عنوان مسئول گروه تيم حفاظت حضرت آيت اله شيخ هادي روحاني(ره) نماينده حضرت امام خميني و ولي فقيه در استان مازندران و شهرستان بابل به انجام وظيفه مي پردازد.

 

ايشان طي اين مدت نيز چندين بار به جبهه اعزام مي شود و در عمليات متعدد به عنوان فرمانده گروهان در لشكر 25 كربلا به انجام وظيفه مي پردازد.

 

ايشان در سال 1365 و  در عمليات كربلاي 4 بار ديگر از ناحيه پهلو مورد اصابت تير مستقيم قرار مي گيرد و براي درمان به مشهد مقدس منتقل مي شود و به دليل جراحت هاي وارده به عنوان جانباز 25 درصد جنگ تحميلي با برخورد  تير مستقيم به پهلو و موج انفجار  معرفي مي شود.

 

 

سيد مطفي هاشمي پس از پايان جنگ تحميلي براي ارتقاي سطح علمي خود در سال 1373 در كنكور سراسري شركت مي كند كه ضمن قبوليدر رشته ي كارشناسي جغرافياي سياسي از دانشگاه امام حسين(ع) در سال 1377 از اين رشته فارغ التحصيل مي شود.

 

پس از دريافت گواهي نامه كارشناسي در مديريت هاي مختلف در سپاه پايسداران انقلاب اسلامي و خارج از آن، انجام وظيفه مي كند و از سال 1380 به عنوان عضو شوراي فرماندهي سپاه شهرستان بابل و فرمانده حوزه هاي مقاومت بسيج، به مدت 11 سال در عرصه هاي مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي و امنيتي فعاليت مي كند.

 

 

سيد مصطفي هاشمي در حال حاضر پس از بازنشستگي و 30 سال خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مسئوليتهايي نيز دارد:

 

1_ عضو مجمع نخبگان بخش لاله آباد و زرگرشهر

2_ عضو ارشد انجمن ميراث فرهنگي، صنايع دستي  و گردشگري بابل

3_ مشاور امور سازماندهي هيات هاي ورزشي و اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل

 

سيد مصفي هاشمي كرويي در انتخابات چهارمين دوره شوراي اسلامي شهرستان بابل در سال 1392، شركت مي كند اما موفق به كسب يكي از 14 كرسي اعضاي شوراي اسلامي اين شهر نمي شود.

 

 

 

سيد مصطفي هاشمي به همراه آقايان جعفري بخشدار و موسوي رئيس شوراي بخش لاله آباد

در يادمان شهيد سيد مجيد موسوي_1393 روستاي بالا كروكلا

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20