*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

خانواده مهمترين جايگاه پيشگيري از اعتياد

 

با توجه به افزايش آمار گرايش جوانان و نوجوانان به اعتياد و مواد مخدر در كشور، استان مازندران و بويژه روستاي مان ايمن آباد و كروكلا، فرصت هاي به دست آمده در اجتماعات مردمي شرايط مناسبي را براي گفتگو و دادن اطلاعات و آگاهي به اهالي دست مي دهد.

 

گروه نوانديش روستاي مان نيز ضمن هماهنگي با بهزيستي بابل، آقاي عموزاده رياست اين اداره را، شب نوزدهم ماه مبارك رمضان در جمع اهالي روستاي ايمن آباد در مسجد صاحب الزمان(عج) حاضر ديد تا آخرين اطلاعات شهر و روستايشان را درباره اين معضل ويران كننده ي خانه و خانواده به آگاهي مردم روستا برساند.

 

 

 

 

 در اين مراسم كه با حضور معاون بهزيستي بابل آقاي رستم علي نيا كرويي، دو كارشناس خانم از اين اداره، آقاي سيد نادر حسيني بخشدار گتاب و تعداد زيادي از اهالي روستاي ايمن آباد (قبل از مراسم شب احياي 19 ماه رمضان) برگزار شد، رئيس اداره بهزيستي بابل استقبال مردم روستاي مان را براي شنيدن ابعاد مختلف مسئله مهم اعتياد، بسيار مثبت ارزيابي نمود و عنوان كرد:

 

وضعيت گرايش به اعتياد در كشور بسيار نگران كننده است و اگر مهار نشود خسارات جبران ناپذيري را خانواده ها بايد بپردازند.

 

محمد عموزاده رئيس بهزيستي بابل سه نكته مهم را در پيشگيري از اعتياد اثرگذار دانستند:

 

1_ آموزش به خانواده ها

2_ تحكيم خانواده ها

3_ پيشگيري از طلاق

 

ايشان تاكيد نمودند اگر آموزش به خانواده ها صورت نپذيرد و شاهد عدم آگاهي خانواده ها در زمينه پيشگيري باشيم، خانواده ها از استحكام كافي برخوردار نباشند و هر يك از اعضاي خانواده هر تصميمي بخواهد بگيرد و هر كاري دلش بخواهد به انجام برساند و به هر دليلي طلاق در خانواده ها رخ دهد، راه و شرايط گرايش جوانان به اعتياد، بسيار هموارتر مي شود و به هيچ مسئولي نمي توان اميدوار بود براي اين معضل و خسارات جبران ناپذير اجتماعي، فرهنگي، رواني و جسمي براي فرد و خانواده مورد نظر، دست به اقدام اساسي جهت حل اين بحران خانمانسوز  بزند.

 

 

آقاي عموزاده رياست بهزستي بابل در ادامه، كنترل نوجوانان و جوانان از سوي خانواده و شركت در كلاس هاي آموزشي و استفاده از تجربه و دانش كارشناسان و مشاوران را در سطح مدارس و مراكز آموزشي و همچنين بهزستي در شهرستان بابل و حتي مراجعه به گروه فرهنگي نوانديش در روستاي ايمن آباد و كروكلا، بسيار براي اهالي اين روستا اثر گذار خواند.

 

ايشان با بيان اينكه اعتياد در سال هاي اخير جداي از نوجوانان، دامان زنان جوان را نيز آلوده ي خود ساخته است، خطر جدي را براي خانواده ها بويژه دختران دبيرستاني، متوجه والدين و اهالي روستا و حاضران در مسجد صاحب الزمان ايمن آباد نمود.

 

آقاي عموزاده در پايان براي آن دسته از افرادي كه در دام اعتياد گرفتار شدند و براي ترك اعتياد مي خواهند اقدام نمايند يادآور شدند كه بهزيستي بابل در اين راستا به حمايت از اين افراد بر مي خيزد.

 

ايشان عنوان نمودند فرد معتاد يا سرپرست اين فرد، با دريافت معرفي نامه از سوي دهياري روستا به بهزيستي مراجعه نمايد تا با هماهنگي انجام شده به يكي از مراكز ترك اعتياد شبانه روزي معرفي شود.

 

آقاي عموزاده افزودند: مدت ترك اعتياد 21 روز است و هزينه اي بالغ بر 350 هزار تومان خواهد داشت كه 100 هزار تومان از سوي بهزيستي پرداخت مي شود. در صورت نداشتن امكانات مالي شرايطي وجود دارد كه با همكاري نهاد اجرايي روستا و خيّرين، مي شود تا حدود زيادي نگران تامين بقيه ي هزينه ها نبود.

 

رئيس اداره بهزيستي بابل از دهيار، اعضاي شوراي اسلامي و گروه فرهنگي نوانديش روستاي ايمن آباد و كروكلا تقاضا نمود از پتانسيل هاي نهادهاي اجرايي بخش و شهرستان بابل براي اطلاع رساني و آگاهي بخشي به اهالي، بويژه جوانان حداكثر استفاده را به عمل آورند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و ارسال خبر: نقي نجفي ايمني مسئول گروه نو انديش روستاي ايمن آباد

 27 تیرماه 1393

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20