*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

پروژه‌های زیر 100 میلیون تومان به دهیاری‌ها واگذار شود

 

 

 

 

نماینده دهیاران شهرستان بابل مسائل مهمي را كه در روستاها از ضروريات مي باشد و بايد مورد توجه دولت و در سطح منطقه اي مورد توجه استانداري مازندران و فرمانداري بابل قرار بگيرد را در مراسم گرامي داشت روز دهيار برشمردند كه از نظر مي گذرانيم.

 

دهیاران سنگ بنای عمران و آبادانی روستاها هستند و پشتیبان برنامه‌های عمرانی و اقتصادی دولت در روستاها و جلب مشارکت حداکثری روستاییان به پشتوانه شوراهای اسلامی در امر اجرای پروژه‌های عمرانی به شمار می‌روند.

 

ابراهیم شرمی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ نیز علی‌رغم مشکلات موجود، دهیاران آماده تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی شهرستان هستند تصریح کرد: انتظار داریم فرماندار بابل با همکاری بخشداران مدل مدیریت یکپارچه روستایی را به عنوان پایلوت در سطح استان ارائه دهد تا الگوی شهرهای دیگر استان باشد.

 

 

وی به نیازهای اساسی دهیاران اشاره کرد و افزود: ایجاد ردیف اعتباری لازم به منظور تهیه طرح و اصلاح نقشه طرح هادی روستایی، تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح مدیریت پسماند و متعاقب آن طرح تفکیک زباله از مبدا، حمل زباله روستایی برای تحت پوشش قراردادن همه روستاهای شهرستان با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری بابل است.

 

 

شرمی بیان داشت: علی‌رغم سیاست‌های کلان و حمایتی دولت در بخش کشاورزی به علت اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی، کاهش یارانه‌های نهاده‌های کشاورزی و متعاقب آن افزایش 60 درصدی قیمت سوخت و عدم تحقق پرداخت یارانه نقدی به کشاورزان، کاهش قیمت تضمینی اعلام شده برنج در سال جدید متناسب با افزایش هزینه‌های سوخت، کارگری و نهاده‌های کشاورزی طی مکاتبه به مسئولان کشوری و استانی پیشنهاد می‌شود تا نسبت به کاهش قیمت سوخت‌، افزایش میزان سوخت تحویلی به کشاورزان و افزایش قیمت تضمینی برنج در سال 93 توسط استاندار مازندران تدابیر لازم اتخاذ شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به اختیارات قانونی شورا در نصب و عزل دهیاران علی‌رغم حمایت‌های دولت‌، دهیار دارای امنیت شغلی نیست، اظهار داشت: دهیاری که در چند دوره متوالی خدمت کرده وقتی به هر دلیل، عزل شود یا استعفا دهد بیکار می‌گردد، ‌تقاضا می‌شود در ردیف استخدامی جهت استخدام دهیاران از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب، معین و تسریع در تصویب قانون جامع دهیاری‌ها صورت پذیرد.

 

 

نماینده دهیاران شهرستان بابل خاطرنشان کرد: با توجه به شهرستانی شدن اتحادیه‌های صنفی که از مصوبات غیر کارشناسی در دوره ششم مجلس شورای اسلامی است، تمام درآمدهای عوارض کسبی واحدهای صنفی روستاها در اتحادیه‌ها، شهر، خارج بخش و روستا هزینه می‌گردد لذا از استاندار مازندران و نمایندگان شهرستان بابل در مجلس تقاضا داریم این قانون تغییر و درآمد صدور پروانه کسب در روستاها به حساب دهیاری مربوطه واریز شود.

 

 

وی از عدم ساماندهی ماشین‌های مسافربر خطی در روستاها و بلاتکلیفی موضوع جابه‌جایی مسافران خبر داد و گفت: تکلیف نهایی این موضوع از سوی وزارت کشور با ارائه راهکار اجرایی و مناسب روشن و ابلاغ شود.

 

 

شرمی ادامه داد: در راستای اجرای به هنگام پروژه طرح هادی برای بودجه دهیاری‌ها، ردیف مناسبی برای تخصیص اعتبارات به منظور اجرای بهسازی معابر و عقب‌نشینی جاده‌های داخل بافت روستایی در نظر گرفته شود.

 

 

وی اذعان داشت: با وجود پایین بودن جمعیت در برخی از روستاهای شهرستان بابل و عدم برخورداری از نهاد دهیاری، این روستاها از دریافت اعتبارات روستایی محروم هستند که این امر سبب گلایه‌های شدید اهالی این روستاها در دریافت خدمات شده است، لذا با توجه به این که در قانون، برای شوراهای اسلامی هر روستا، شماره حسابی پیش‌بینی شده است، پیشنهاد می‌شود اعتبارات آن روستا به حساب شورای اسلامی و در روستای فاقد شورا، به حساب بخش واریز و با نظارت بخشدار مربوطه هزینه شود.

 

 

این مسئول تصریح کرد: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از حریم شهرها و تخلفات ساختمانی روز افزون داخل محدوده روستاها، به دلیل استقرار کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری‌ و دهیاری‌ها در مراکز استان‌ها، رسیدگی به تخلفات مذکور به کندی صورت می‌گیرد که با توجه به جمعیت 500 هزار نفری و گستردگی شهرستان بابل از استاندار درخواست می‌شود با صدور اوامر لازم جهت اصلاح ماده واحده یاد شده و تغییر آن از سطح استانی به شهرستانی صورت پذیرد.

 

 

شرمی تصریح کرد: همان‌طور که صدور پروانه ساختمانی در داخل بافت مسکونی روستا توسط دهیاری با نظارت بخشداری صورت می‌پذیرد پروانه‌های خارج از بافت نیز با هماهنگی و نظارت بخشداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط توسط شرکت تعاونی دهیاران هر بخش صادر و عوارض آن به حساب دهیاری مربوطه جهت هزینه در همان روستا واریز شود.

 

 

نماینده دهیاران شهرستان بابل بیان داشت: از آنجایی که دهیاران هم امین مردم و هم امین دولت خدمتگذار هستند پیشنهاد می‌شود اجرای پروژه‌های زیر 100 میلیون تومان به منظور اجرای بهینه کار پروژه و تحقق مشارکت مطلوب مردمی در جلب کمک‌های خودیاری و احساس مسئولیت در سلامت و سرعت بخشی پروژه از جمله شن‌ریزی بین مزارع به دهیاری‌ها واگذار شود.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاري فارس

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # دهکده ویروس در تاریخ: چهارشنبه 05 شهریور 1393 ، ساعت 07:06 ب ظ
انشالاه که راست باشه و این بودجه بزرگ برسه و محله هامون آباد و آبادتر بشه...
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20