*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

کشاورزان از سوزاندن کاه در مزارع خودداری کنند(یادآوری)

 

سوزاندن کاه و کلش در مزارع به ضرر کشاورزان است و باید به شدت از این کار خودداری کنند.

 

با توجه به پايان برداشت محصول گندم و جو و آغاز برداشت برنج در شاليزارهاي استان مازندران، به نظر مي رسد هنوز كشاورزاني هستند كه اقدام به سوزاندن كاه و كلش در مزارع خود مي پردازند.

 

 دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اشاره به سوزاندن کاه و کلش در مزارع گندم، برنج و سایر محصولات زراعی توسط برخی از کشاورزان، اظهار داشت: این امر بسیاری از فون‌های مفید در خاک را از بین برده و ساختار خاک را دچار آسیب می‌کند.

 

وی ادامه داد: ریزمغذی‌های موجود در خاک در اثر سوزاندن آسیب می‌بینند و سبب نامطلوب شدن عناصر غذایی موجود در خاک می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: برخی از کشاورزان فکر می‌کنند سوزاندن کاه و کلش به نفع آنان است در صورتی که به ضرر آنان بوده و سبب توسعه آفات می‌شود و باید از این کار به شدت خودداری کنند.

 

حیدرپور خاطرنشان کرد: سوزاندن کاه و کلش در مزارع، نیاز کودی زمین را بیشتر کرده و عناصر موجود در خاک را دچار اختلال می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آفاتی از جمله ملخ‌ها، گفت: ملخ‌ها هر ساله از شمال مازندران و جنوب استان‌های تهران و سمنان یعنی کوه‌های البرز حرکت را به سمت مازندران شروع می‌کنند.

 

مناطق بالادست از جمله نکا، بهشهر، گلوگاه، آمل و سوادکوه همه ساله، کانون کوبی، انجام می‌شود تا از توسعه ملخ‌ها به سمت دشت‌ها جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 93 حمله ملخ‌ها نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده است، گفت: کشاورزان در صورت مشاهده ملخ‌ها به صورت انبوه هر چه سریع‌تر به مراکز خدمات جهاد کشاورزی محل زندگي خود اطلاع دهند.

 

 

 

 اميدواريم اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا نيز پس از برداشت محصول برنج به اين مهم توجه بيشتري نمايند و ديگر كشاورزان را نيز از اين مهم آگاه سازند تا باعث آلودگي خاك و محيط زيست خود و ديگران نشوند.

 

 

 

 

منبع: فارس نيوز

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+1 # 0098113211 در تاریخ: سه شنبه 31 تیر 1393 ، ساعت 11:04 ب ظ
کمل را تش نزنين...
نقل قول
 
 
+2 # Tabasomt در تاریخ: چهارشنبه 01 مرداد 1393 ، ساعت 02:05 ق ظ
ضمن خسته نباشی خدمت کشاورزان عزیز علاوه بر مطالب جالب شما زیان دیگری را من پیشنهاد می کنم که دود حاصل ازآتش زدن کاه باعث مردم آزاری می شود.
در این فصل و در این هوای گرم از ترس نفوذ دود به داخل خونه ها مجبوریم درو پنجره هارو ببندیم. پس به قول دوست عزیز کمل ره تش نزنیم.... :roll:
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20