*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

سر ريز رودخانه هاي روستا و خوشحالي كشاورزان+ عكس

 

با توجه به  بارش شديد باران كه از ساعت 20:30 ، 12 خردادماه در روستا آغاز شد و تا نيمه هاي شب 14 خردادماه ادامه داشت باعث سيراب شدن زمين هاي شاليزاري روستا و  پرآب شدن رودخانه ها شد. اين امر خوشحالي كشاورزان روستا و منطقه را در مجموع به همراه داشته است.

 


 

اما اين بارش بصورت بسيار شديد در ساري، نكا و بهشهر خسارات زيادي وارد ساخت و حتي جان سه نفر را در مركز استان مازندران يعني ساري گرفت.

 

در روستاي مان و حتي شهرستان بابل، بارش به آرامي صورت پذيرفت و در مجوع باعث پرآبي و سر ريز شدن رودخانه هاي روستا طي ديروز و امروز گرديد.

 

 

 

جاده منتهي به زمين فوتبال روستا و سر ريز رودخانه نارنج رود(مسيح جر)

 

 

 

 

هواي روستا با توجه به آفتابي بودن روز پنجشنبه 15 خردادماه، خنكتر شده بود كه امروز بسيار گرمتر شد.

 

 

بهرحال بارش باران و پيامد آن سيراب شدن زمين كشاورزي و پر آب شدن رودخانه ها شرايط را براي ادامه كار كشاورزي و كاهش هزينه توليد در داشت محصول و رنج برنجكاران بسيار ساده تر نمود.

 

 

 

 

 

 


تمامي شاليزار ها پرآب است و بنابر گفته كشاورزان، بارش باران در روز گذشته باعث شادابي و سرسبزي بيشتر نشاهاي برنج در روستا شده است.

 

 

  

 

 

 

 

كشاورزان پمپ هاي آب را از سر شاليزار ها به خانه هايشان برده اند و پر آب بودن رودخانه ها نگراني كشاورزان را حد اقل تا دو هفته ي ديگر بسيار كاهش داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 0098111238 در تاریخ: جمعه 16 خرداد 1393 ، ساعت 09:03 ب ظ
انشاالله همیشه کشاورزان عزیز خوشحال باشن... شمه خسه تن بلاره:::
نقل قول
 
 
0 # حسيني در تاریخ: شنبه 17 خرداد 1393 ، ساعت 03:03 ب ظ
با.سلام.و.خسته. نباشي.به.دست.ان دركاران.سايت.ام ين.اباد.اماشماه مه.چيزرادرسايت. دخالت.ميدين.بدو ن.هيچ.ارزشيابي
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20