*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

دو شيفت شدن مدارس روستا!!

 

كمبود فضاي آموزشي در مدارس روستا و شرايط نامناسب فرهنگي براي دو مقطع دبستان و متوسطه در يك محيط تحصيلي، زنگ خطر جدي براي دانش آموزان روستاست.

 

با توجه به مشكلات و چالش هاي پيش روي مدارس روستاي مان، بويژه مدرسه پسرانه حاج حسن لاسمي، كه خبري با عنوان زنگ خطر كمبود كلاس درس مدارس روستا در 9 بهمن 1392 در وبسايت روستا درج شد، به نظر مي رسد اين زنگ خطر به صدا در آمد.

 

 

 

طي جلسه اي كه عصر روز سه شنبه 13 خردادماه 1393 با حضور آقاي احمدي رياست آموزش و پرورش شهرستان بابل، حاج محسن لاسمي قائم مقام مجمع خيّرين شهرستان بابل، آقاي خان گلي زاده مدير مجتمع آموزشي و پرورشي ولايت روستا و اعضاي انجمن اوليا و مربيان مدارس روستا برگزار شد، دو مسئله و مشكل مهم مطرح شد:

 

 

مشكل اول:

 

کمبود كلاس درس در مدرسه مي باشد، تا جايي كه نمازخانه و فضای آزمایشگاه تخلیه شده و از آن به عنوان کلاس درس استفاده می شود. چراكه تعداد دانش آموزان پایه اول و ششم ابتدایی از حد نصاب گذشته است و بايد كلاس درس ديگري تشكيل شود.

 

 

 

 مشكل دوم:

 

اختلاف سني دانش آموزان در دو مقطع دبستان و متوسطه كه در يك محيط تحصيلي و فضاي آموزشي به سر مي برند كه از بعد فرهنگي و اجتماعي در محاورات و صحبت هاي دانش آموزان متوسطه مسائلي مطرح مي شود که برای دانش آموزان ابتدایی از بعد اخلاقي زيانبار است.

 

 

 

 

در اين ميان راهکار پیشنهادی اعضاي انجمن اوليا و مربيان مدرسه و همچنين نظر شخصي حاج محسن لاسمی این بوده است که فعلا" تا تکمیل و بهره برداري مدرسه ي نیمه کاره متوسطه كه روبروی دبستان حاج حسن لاسمی واقع است، مدرسه را در دو شیفت صبح و بعدازظهر برگزار كنند.

 

آقاي همّت احمدي رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل با شنيدن مشكلات و مسائل مطرح شده قول مساعد دادند که این موضوع تا چند روز آینده با کارشناسان آموزش و پرورش در میان گذاشته شود و شخصا" اين مهم را پی گیری نمایند.

 

 

ايشان قول های مساعدی نیز برای ساخت مدرسه نیمه کاره ي متوسطه روستا دادند و عنوان نمودند:

از آنجايي كه سياست هاي كلان عمراني دولت تدبير و اميد و تاكيد شخص رئيس جمهور مبني بر اتمام طرح های نیمه کاره، قبل از اقدام به ملياتي شدن طرح هاي جديد، راه های امیدوار کننده براي حل مشكل اساسي مدارس روستاي ايمن آباد گشوده شده است و هموارتر به نظر مي آيد.

 

 

 

قرار شد حاج محسن لاسمی با همكاري  اعضاي شورای اسلامی روستاي ايمن آباد، که تعدادي از آنان عضو انجمن اولیا و مربيان مدرسه نیز می باشند، دست به دست هم دهند تا ضمن دعوت از نمایندگان مردم شهرستان بابل در مجلس شوراي اسلامي با حضور در روستا و بازدید از مدرسه انجام پذیرد تا روند اجرايي كار آغاز شود و گام مثبتی برای این امر مهم برداشته شود.

 

 

 

 

 

 

ارسال خبر: سید هادی حسینی ایمنی رئیس انجمن اولیا و مربيان مدرسه پسرانه روستا

 

 


ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # Tabasom در تاریخ: شنبه 17 خرداد 1393 ، ساعت 07:03 ب ظ
با تشکر فراوان از آقای لاسمی و مدیر مجتمع و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه، که به فکر فرزندان ما هستند.
امیدوارم در این کار موفق باشید چون مطمئنا" این خواسته همه اهالی ایمن آباد است.
خداوند یارتان باد...
نقل قول
 
 
0 # 0098111238 در تاریخ: یکشنبه 18 خرداد 1393 ، ساعت 08:03 ق ظ
ممنونیم از آقایان حاج محسن لاسمی، سیدهادی حسینی و دیگر بزرگان زحمتکش...
انشاالله خداوند در هر دو جهان به شما سرافرازی و سربلندی عطا کند.
نقل قول
 
 
0 # افشین لاسمی در تاریخ: دوشنبه 19 خرداد 1393 ، ساعت 04:03 ب ظ
باتشکر و قدر دانی خدمت تمامی دست اندرکاران گرانقدر حاج محسن لاسمی. اعضاء محترم شوراء اسلامی.انجمن اولیاء و مربیان که به جد پیگیر مسائل فضای آموزشی روستا هستند.
از مسولین مربوطه هم خواستار مساعدت بیشتر هستیم.(ازخبرهای رسیده ازپیمانکاران نوسازی مدارس.دولت برای مدارس نیمه کاره بودجه های جدیدی اختصاص داده است عزیزان با پیگیری مضاعف میشود زودتر به هدف نزدیک شد)خداقوت،دعا و نیایش کودکان مدرسه بدرقه راهتان.
قدومتان پایدار و استوار
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20