*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

عملکرد دهیاری روستای پايين کروکلا از بدو تاسيس تا دي ماه 1391

 

دهیار روستای پایین کروکلا، آقای سید علی هاشمی کرویی فرزند ولی اله  می باشد که به عنوان دهیار این روستا، از آذرماه سال ۸۹، رسما"  فعالیت خود را آغاز کرده است.

روستای کروکلا از دهستان کاری پی در بخش لاله آباد بابل قرار دارد و به دو بخش بالا و پایین تقسیم شده است. روستای پایین کروکلا ، در ۱۲ کیلومتری شهرستان بابل از جاده جدید بابل به آمل و مابین روستای ایمن آباد و بالاکروکلا قرار دارد و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰،با ۱۷۶ خانوار، ۵۹۱ نفر جمعیت دارد.(میانگین جمعیتی هر خانوار ۳.۳ نفر).

 

 

سید علی هاشمی کرویی فرزند ولی اله، متولد سال ۱۳۶۳ از روستای کروکلاست. پس از پایان تحصیلات ابتدایی و راهنمایی در روستا، دوره دبیرستان را در دبیرستان شهید بهشتی بابل در رشته ریاضی فیزیک به پایان می برد و  بلا فاصله در دانشگاه محدث نوری در رشته  برق گرایش الکترونیک پذیرفته و از این دانشگاه فارغ التحصیل می شود. با معرفی ایشان به بخشداری لاله آباد از سوی  اعضای محترم شورای اسلامی روستای پایین کروکلا در سال ۸۹ ، پس از گذشت ۹ ماه با حکم رسمی استانداری مازندران، ایشان از تاریخ ۱۳ آذرماه سال ۱۳۸۹ به عنوان دهیار روستای پایین کروکلا فعالیت خود را آغاز می کند.

 

   

 

 

و اما عملکرد سید علی هاشمی کرویی دهیار روستای پایین کروکلا طی دوسال اخیر: 

 

1- دی ماه 89 روکش شدن آسفالت تمامی شکستگی های ناشی از کنده کاری ادارات گاز و آب و فاضلاب در سطح معابر اصلی روستا.

 

2- شروع ساخت کتابخانه عمومی با کمک خیرین و جوانهای فرهنگی روستا و نهاد کتابخانه عمومی استان مازندران که در حال اجرا است.(سپاس فراوان از عیسی نوراله زاده جهت پیگیری های جدی ایشان)

 

3- افت شدید ولتاژ برق از مشکلات اصلی روستا بوده بخصوص در خیابان 12متری که با پیگیریهای زیاد طی این دو سال جهت نسب ترانس برق این طرح نیز به مرحله اجرا در آمده و پیمانکار مربوطه در حال انجام طرح می باشد.

 

4- طرح ساماندهی گورستان روستا و بهره برداری از آن  با کمک خیر محترم حاج اسماعیل هاشمی کرویی  فرزند مسیح، که ایشان ساخت غسالخانه را با هزینه شخصی تقبل نموده اندکه این طرح به بهره برداری نیز رسیده است.

 

5-اجرای طرح بین مزارع وسنگ ریزی به طول 1300متر

 

6- پیگیری برای صدور سند روستایی که این طرح فعلا"در مرحله واریز مبالغ تعیین شده قرار دارد، و پس از نقشه برداری از سطح روستا توسط پیمانکار مربوطه، اقدام خواهد شد.

 

7-کمک به خانه بهداشت روستا جهت تعمیرات ساختمانی.

 

8-سنگ ریزی کوچه های روستا.

 

9- نامه نگاریها و پیگیری مطالبات مردم از مسئولین شهرستان و استان مازندران.

 

10- اجرای طرح تعریض جاده بین مزارع(جاده مسِّک رود)از یک و نیم  متر به حدود هفت متر و به طول تقریبی یک کیلومتر با مشارکت کشاورزان.

 

11- کمک به تیم شاهین کروکلا(با توجه به بودجه محدود این دهیاری).

 

12- اصلاح و بهبود روشنایی معابر روستا و پاکسازی کانالهای فاضلاب روستا به صورت همیشگی.

 

برخی طرحها وایده هایی که طی پیگیری این دهیاری هنوز به سرانجامی نرسیده ،که آن هم به علت  بودجه بسیار محدود و استقبال کم اهالی و عدم مشارکت هنوز بصورت طرح و ایده باقی مانده است به شرح ذیل می باشد:

 

1-اجرای طرح هادی روستا که با توجه به نقشه برداری از معابر عمومی روستا به دلایل فوق هنوز  دهیاری قادر به  اجرایی کردن آن تا به امروز نبوده است.

 

2- طرح مرمت و بازسازی حمام قدیمی که فعلا" در مرحله ثبت از طریق میراث فرهنگی استان قرار دارد.

 

3- طرح جدیدی که با حمایت دولت نیز  همراه می باشد کانال کشی و اصلاح کانالهای فرعی کشاورزی است که با توجه به شغل قالب روستاییان که کشاورزی می باشد میل  بیشتری از سوی معتمدین و اهال محترم روستا را به دنبال داشت(طول این طرح نزدیک به  2.5  کیلومتر و  هزینه آن 85% با دولت و 15 % با مردم می باشد).

 

4- طرح تفکیک زباله خشک و تر  و بازیافت زباله تر از طریق بیولوژیکی، که آن هم به علت عدم بستر لازم و بخصوص نبود بودجه کافی همچنان بصورت یک ایده باقی مانده است.

 

5- طرح لایروبی رودخانه کهرود حاشیه روستا که به علت مسدود شدن آن در بارندگی اخیر موجب آبگرفتگی خانه ها و باغات شده که با قول های فرمانداری محترم بابل  و بخشداری لاله آباد، به جهت لایروبی،متاسفانه این طور به نظر می رسد که به لیست  ایده ها و طرحها اضافه شد. 

 

با سپاس از اهالی محترم پایین کروکلا جهت توسعه همه جانبه روستا و امید به همکاری بیشتر برای طرح توسعه روستا، بویژه اجرایی کردن طرح هادی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # کروکلایی در تاریخ: یکشنبه 13 مرداد 1392 ، ساعت 01:05 ق ظ
بنظر بنده بعنوان یک بچه محل دهیاری پایین کروکلا یکی از ضعیف ترین و ناکارآمدترین دهیاریهای بخش می باشد که دراین چند سال هیچ کار مثبت و مهمی در سطح محل انجام نداده اند و بیشتر آمارایشان یا در حال پیگیری یا غیر واقعی می باشند لذا از اعضای محترم شورای اسلامی روستا تقاضا داریم برای پیشرفت و تعالی روستا نسبت به جایگزینی افراد شایسته برای دهیاری روستا اقدام نمایند.
نقل قول
 
 
0 # سالار ف در تاریخ: پنج شنبه 20 شهریور 1393 ، ساعت 03:06 ق ظ
سلام خسته نباشید درود بر شما و همکارانتان که شناسنامه ای جدید برای این دو روستا در دنیای مجازی درست کرد اید تا ما در تهران به روز از اخبار وطن پدریمان با اطلاع باشیم.
لازم به ذکر است که در بخش مسئولین اجرایی در دهیار ی کروکلا به غیر از برادر عزیز اقای هاشمی که انسان وارسته و جوان فعالی هستند عزیزان دیگری هم در این سمت به روستا خدمت کرده که به نوبه خود کارهای خوبی بود و جا دارد که نام و عملکردشان در سایت موجود باشد
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20