*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آخرين خبرها از احداث پايگاه امداد و نجات بين شهري، در ايمن آباد

 

در سال 1391 با توجه به اعلام جمعيت هلال احمر استان مازندران مبني بر درخواست زمين جهت احداث جايگاه ثابت امداد و نجات جاده اي در محور آمل به بابل، جوانترين خيّر روستايمان، زنده ياد سيد صادق هاشمي كرويي(ره)، زميني به مساحت 1200 متر مربع (واقع درضلع شرقي كارخانه شاليكوبي اطمينان و روبروي پمپ بنزين ايمن آباد) به اين امر اختصاص دادند تا هر چه زودتر، يك دستگاه ساختمان با امكانات پيشرفته، به اضافه باند فرود براي يك فروند بالگرد، احداث شود.

 

اما با توجه به كارهاي كارشناسي و ارزيابي موقعيت زمين اهدايي، نواقصي مطرح شد. از جمله:

 

1_ بالا بودن سطح آب زمين مذكور و همسطح نبودن آن با جاده اصلي،

2_ استاندارد نبودن عرض اين زمين نسبت به جاده اصلي و

3_ وجود مركز بهداشت روستايي در ضلع شمالي روستا و جاده، كه زمين اهدايي بايستي در ضلع جنوبي روستا قرار داشته باشد.

 

با توجه به پيگيري هاي انجام شده توسط رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد مبني بر حل مشكلات عنوان شده و اختصاص زميني به مساحت 2000 متر مربع در ضلع جنوبي ايمن آباد شمالي واقع در روبروي مركز بهداشتي درماني ايمن آباد، متاسفانه زنده ياد پورعباسي رئيس پيشين جمعيت هلال احمر شهرستان بابل( حدود 10 روز پيش به ديار باقي شتافت)، با بيان اينكه دو مركز درماني و امداد رساني روبروي هم توجيه قانوني ندارد!!، گره سخت تاييد مكان اوليه براي احداث پايگاه ثابت امداد و نجات بين جاده اي و شهري را در روستاي مان، كهنه تر نمود.

 

 

اما طی بازدیدی كه روز يكشنبه 28 فروردين 1393 ، آقاي غلامعلي فخّاري، معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان مازندران با هماهنگي رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد از زمین روبروی اورژانس  115 و مركز بهداشتي درماني ایمن آباد داشتند،  مقرر شد با توجه به مشكل مهمي چون روبروي هم بودن دو مركز درماني و امداد وُ نجات، رايزني هايي صورت بگيرد تا این زمین مورد تایید همكارانشان در سازمان جمعيت هلال احمر كشور قرار بگيرد و در صورت تاييد، ساير كارها اجرا شود.

 


 آقاي غلامعلي فخّاري، معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان مازندران در اين بازديد عنوان نمودند:

 

با توجه به افتتاح كمربندي جنوبي بابل و اهميت احداث اين پايگاه در اين جاده كه با اهداي  زميني در روستاي الله رودبار همراه بود به دلايلي مورد تاييد قرار نگرفت. از جمله متراژ كم اين زمين و اينكه با توجه به علاقه مندي اهالي روستاي ايمن آباد بويژه خيّرين روستا به اين امر مهم، يعني اجازه آقاي قاسمي در استقرار پايگاه سيّار امداد و نجات در كنار پمپ بنزين ايشان و اهداي زميني با مساحت بالا توسط خيّر جوان اين روستا، انگيزه ما را از نظر منطقي، وجداني و اخلاقي بر آن داشت تا تمام همت خود را در استقرا و بناي اين پايگاه در روستاي ايمن آباد بابل، بكار بنديم.

 

ايشان در ادامه افزودند: از جهتي متراژ بالاي زمين مي تواند احداث باند فرودگاه هلي كوپتر را هموارتر نمايد و حتي ايجاد انبار مركزي سازمان جمعيت هلال احمر را براي خدمات رساني بهتر به نتيجه برساند.

 

 

 

آقاي فخّاري در خصوص باند فرود (pad) بالگرد در همين مكان عنوان كردند:

با توجه به ويژگي خاص استان مازندران در سطح كشور و  دارا بودن بالگرد و داشتن پايگاه امداد هوايي در فرح آباد ساري كه بزرگترين آشيانه شمال كشور نيز محسوب مي شود، در جهت جابجايي و انتقال مصدومان به مراكز درماني، نياز است تا در محور هاي مختلف از جمله محور مهم بابل به آمل، محلي براي فرود بالگرد نيز تعيين شود كه در صورت ساخت پايگاه ثابت امداد و نجات بين شهري در ايمن آباد بابل، اين مهم نيز يعني پد مناسب براي فرود بالگرد در نظر گرفته خواهد شد و با توجه به محور  پُر رفت و آمد و خطرناك شمال كشور يعني همين محور، طبيعي است در دراز مدت يكي از بزرگترين و مجهزترين پايگاه هاي امداد و نجات بين شهري كشور شود.

 

 

سيد هادي حسيني ايمني رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد نيز در اين بازديد حدود يك ساعته، عنوان داشتند:

 

زمين روبروي مركز بهداشتي درمان ايمن آباد متعلق به عزيزاني از جمله  آقاي حاج سيد عليرضا حسيني ايمني(عقيل) مي باشد كه با تعويض زمين اهدایی توسط زنده ياد حاج سید صادق هاشمی كرويي(ره)، جوان ترين خيّر روستاي مان، در صورت موافقت پدر بزرگوارشان حاج سيد جعفر هاشمي، اين گره ها و موانع حل شود و در آينده اي نزديك شاهد احداث يكي از بزرگترين پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي شمال كشور در روستاي مان باشيم.

 

ايشان عنوان داشتند در صورت موافقت سازمان جمعيت هلال احمر كشور، ساير كارها براي اجرايي و عملياتي شدن، با تمام توان سعي مي شود با همت خيرين روستا و اهالي به نتيجه مطلوب برسد.

 

 

 

 

 

يادمان نرود يادش را گرامي بداريم

  زنده ياد سيد صادق هاشمي كرويي
 

 

 

 

ضمن سپاس از خيّراني چون حاج ابوالحسن قاسمي ايمني و زنده ياد سيدصادق هاشمي كرويي و حاج سيد جعفر هاشمي كرويي، اميدواريم در راستاي حل مشكل موجود، قدم هاي محكمي از سوي نهاد هاي اجرايي از جمله دهياري و اعضاي شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد و همچنين كروكلا و ديگر بزرگان و خيّرين روستا برداشته شود.

 

 

 

 

با سپاس فراوان از آقاي غلامعلي فخّاري،معاونت امداد و نجات سازمان جمعيت هلال احمر استان مازندران،

 كه با وبسايت روستاي ايمن آباد و كروكلا به گفتگو نشستند.

 

 

 

تهيه و تنظيم خبر: عسكري اميني ايمن آبادي

 

  

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20