*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

۱۰ نکته برای حفظ امنیت اخلاقی و اجتماعی کودکان در اینترنت

 

از زماني كه وبسايت روستاي ايمن آباد و كروكلا فعاليت خود را آغاز نمود، استقبال از اينترنت و بويژه خريد ADSL توسط خانواده ها نزديك به دو برابر ميزان دو سال گذشته اش رسيد.

 

خدمات اينترنت پرسرعت در روستا، از تاريخ 20 تيرماه 1390 به مشتركين ارائه شده است. اولين مشتركين آقايان ابوالحسن قاسمي، مهدي قاسمي، عيسي نوراله زاده و غلامرضا هاشمي (مشاور املاك دهكده) بوده اند. 24 مشترك تا پايان سال 1390 از مشتركين ADSL شدند و تا پايان 1391 تعداد به 129 مشترك رسيد و تا پايان سال 1392 به 200 مشترك و تا پايان ماه ارديبهشت سال 1393 به 210 مشترك رسيد.

 

به نظر مي رسد بسياري از ما قبل از تهيه ابزار و امكاناتي، به درستي، فرهنگ استفاده از آن را نمي آموزيم. از راديو و تلويزيون گرفته تا دوچرخه و خودرو و از تلفن همراه گرفته تا كامپيوتر و اينترنت. لذا همواره بسياري از خانواده ها خسارت هاي جبران ناپذيري را پرداخت مي كنند.

 

امروزه والدين نگران كودكانشان هستند تا مبادا وبگردي ها دردسر هايي براي فرزندانشان داشته باشد. آنان نگرانند. يادمان نرود اینترنت می تواند مکانی گسترده برای کودکان باشد تا بیاموزند، سرگرم شوند، با دوستان مدرسه ای گپ بزنند، و با آسودگی خیال به مکاشفه بپردازند. اما درست همانند دنیای واقعی، وب هم می تواند برای کودکان خطرناک باشد. قبل از اینکه به کودکانتان اجازه دهید که بدون نظارت شما به اینترنت متصل شوند، یک سری از قوانین باید تعیین شوند.

 


 

اگر نمی دانید که از کجا آغاز کنید، در اینجا چندین ایده در مورد چیزهایی که باید با کودکانتان بحث کنید تا به آنها در مورد استفاده ایمن تر از اینترنت بیاموزید، آورده شده است:



1 - کودکانتان را تشویق کنید که تجارب اینترنتی خود را با شما سهیم شوند. همراه با کودکانتان از اینترنت لذت ببرید.



2 - به فرزندانتان بیاموزید که به غرایز خود اعتماد کنند. اگر در مورد چیزی احساس ناخوشایندی دارند، باید به شما درباره آن بگویند.



3 - اگر فرزندانتان به اتاق های گفتگو سر می زنند، از برنامه های پیام رسان فوری و بازی های ویدویی آنلاین استفاده می کنند، یا فعالیت های دیگری که به نامی برای مشخص کردن خودشان نیاز است، انجام می دهند، به آنها در انتخاب این نام کمک کنید و مطمئن شوید که این نام باعث افشاء هیچ اطلاعات شخصی درموردشان نمی شود.



4 - به فرزندانتان تأکید کنید که هرگز آدرستان، شماره تلفن یا سایر اطلاعات شخصی شامل جایی که به مدرسه می روند یا جایی که دوست دارند بازی کنند را ارسال نکنند.



5 - به کودکان بیاموزید که تفاوت بین درست و غلط در اینترنت همانی است که در دنیای واقعی وجود دارد.



6 - به کودکان بیاموزید که چگونه به دیگر استفاده کنندگان از اینترنت، احترام بگذارند. مطمئن شوید که آنها می دانند قواعد رفتار خوب فقط به دلیل اینکه پشت کامپیوتر هستند، تغییر نمی کند.



7 - به فرزندان تأکید کنید که به دارایی های دیگر کاربران احترام بگذارند. برایشان توضیح دهید که کپی های غیرقانونی از کارهای دیگران – مانند موسیقی، بازی های تصویری و سایر برنامه ها- مانند دزدیدن آنان از یک فروشگاه است.



8 - به کودکان بگویید که هرگز نباید دوستان اینترنتی خود را شخصا" ملاقات کنند. توضیح دهید که دوستان اینترنتی ممکن است همانی که خود می گویند، نباشند.



9 - به کودکانتان بیاموزید که هرچه که می خوانند و می بینند، صحیح نیست. آنها را تشویق کنید که در مورد صحت مطالب اینترنت از شما سؤال کنند.



10 - فعالیت های اینترنتی کودکان خود را با نرم افزارهای پیشرفته کنترل کنید. کنترل های اینچنینی می توانند به شما در تصفیه کردن محتویات مضر، آگاهی از سایت هایی که کودکانتان سر می زنند و فهمیدن آنچه انجام می دهند، کمک کنند.

 

 

 

 

منبع:  shahrzadpress

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 0098111238 در تاریخ: چهارشنبه 21 خرداد 1393 ، ساعت 08:03 ق ظ
خطرناکه حسن...
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20