*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

كم آبي و بكارگيري چاه های عمیق و نيمه عميق در روستا

 

برنج نام خود را به همراه دارد " به رنج " و از جمله گرفتاري هاي آن كمبود آب است.

دو هفته اي مي شود كه آب رودخانه هاي روستا كاهش چشمگيري داشته و كشاورزان براي آماده سازي زمين كشاورزي و شاليزارهاي خود پمپ هاي چاه آب را براي استفاده از آب هاي زير زميني آغاز كردند.

 

 

 

 

نشا در روستا چند روزي است كه آغاز شده و مشكل کم آبی روند كاشت و داشت برنج را دشوارتر مي سازد. كشاورزان روستا و اهالي، اين روزها نگرانند كه روزها و شبهاي سختي را بايد پشت سر بگذارند. از طرفی آماده سازی زمین های برنجکاری، به آب فراوان نیاز دارد و پس از آماده کردن نیز، کل زمین باید آب تخت شود.

 

ناگفته نماند که اکثر( آیش های) روستایمان مجهز به چاه عمیق و نیمه عمیق کشاورزی می باشد و متولیان این چاه ها خود را برای راه اندازی موتورهای برقی و دیزلی چاه ها آماده می کنند.

 

بعضي از كشاورزاني كه شاليزارهاي خود را با آب چاه های عمیق پوشش نمی دهد، مشغول آماده سازی پمپ های کوچک آب (روبین) و لاریروبی چاه های سطحی خود می باشند.

 

 

 

 

یکی از مهمترین مسائل پیش رو، تهیه سوخت مورد نیاز ادوات کشاورزی می باشد، از جمله نفت سفيد و گازوئيل. اين نوع سوخت با توجه به ميقدار ليتري كه دولت در اختيار كشاورزان قرار داده نا مناسب بوده و كشاورزان مجبور به تهيه آن در جايگاه هاي سوخت روستا، با قيمت بالا از رانندگان خودروهاي سنگين هستند.

 

رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد مي گويد سوخت مورد نياز كشاورزان بويژه گازوئيل، تامين شده است و سهميه هاي در نظر گرفته شده، تا حدود زيادي نيازشان را برآورده مي كند اما براي تهيه نفت سفيد داراي مشكل هستيم كه سهميه بسيار ناچيزي به اين بخش اختصاص يافته است.

 

با توجه به اینکه سال های گذشته نیز کشاورزان عزیز مشکل کم آبی را تجربه نمودند، بنظر می رسد، متحمل صرف هزینه های سنگینی خواهند شد، که امیدواریم با برنامه ریزی خوب و حمایت مسئولین امر و همکاری و همراهی کشاورزان با یکدیگر، بر این مشکل، که یکی از مهمترین احتیاجات برنجکاریست، فائق آیند و باران اين رحمت خداوند هم بر شاليزارهاي روستا ببارد تا سال پربار و پرمحصولی داشته باشیم، انشااله.

 

 

 


 

لازم به يادآوري مي باشد بارش باران نسبتا" شديدي را امروز صبح در روستا شاهد بوديم و بر اساس پيش بيني هواشناسي مازندران، امشب تا غروب فردا پنجشنبه، به تدريج با افزايش ابر همراه با وزش باد نسبتا" شديد، رگبار و رعد و برق، هواي روستا بارندگي خواهد بود.

 

 

 

 

 

  تهیه و تنظیم: مهدی قاسمی ايمني

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # حسینی ایمنی در تاریخ: پنج شنبه 04 ارديبهشت 1393 ، ساعت 03:02 ب ظ
نقل قول
با تشکر و سپاس فراوان
lllممنون از این طرح خوب
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20