*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جمع آوري زباله هاي روستا در هاله اي از ابهام!!


 

با توجه به جمع آوري زباله ها طي چند ماه گذشته در روستاي ايمن آباد و كروكلا و استقبال اهالي از اين اقدام شايسته نهاد اجرايي روستاي ايمن آباد، پايين كروكلا و بالاكروكلا، دو هفته اي مي باشد كه زباله ها در روستا جمع آوري نمي شود.

 

 

 

بر اساس آخرين خبرها علت اصلي مشكل پيش آمده افزايش قيمت حمل بهداشتي زباله ها اعلام شده است.

 

در سال جديد حق الزحمه جمع آوري و حمل بهداشتي زباله هایی که به مکان انجيلسي درازکلاي بابل انتقال می يافت، افزایش 90 درصدي داشته است.

 

يعني به ازاي هر خانواده مبلغ 3500 تومان در ماه به 6500 تومان در ماه افزايش يافت كه شرايط را براي عقد قرارداد دوباره بسيار پيچيده و شايد غير ممكن نمايد.

 

اين افزايش قيمت را از سوي مسئولان روستاي انجيل سي اعلام نمودند كه مبلغ قرارداد را نزديك به دوبرابر افزايش دادند.

 

اين افزايش قيمت در زمينه جمع آوري و حمل بهداشتي زباله، بسياري از روستاهاي بخش لاله آباد بابل را دچار بحران جدي نموده است.

 

 

 

 

سيد هادي حسيني ايمني رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد با عرض پوزش از اهالي روستا عنوان نمودند: با توجه به بدهي دهياري روستا به مدير عامل شركت جمع آوري زباله ي بخش لاله آباد يعني آقاي هاديان، ابراز اميدواري كردند طی نشست و رايزني با ايشان و هماهنگی ایشان با بخشدار لاله آباد و فرماندار بابل، قیمت نهایی برای جمع آوری زباله برآورد و هرچه سريعتر اعلام شود.

 

 

سيد علي هاشمي كرويي رئيس شوراي اسلامي روستاي پايين كروكلا نيز ضمن پوزش از اهالي روستا، حمل زباله را با قيمت پيشنهادي غير ممكن اعلام نمودند و ادامه دادند: مبلغ 3500 توان را با زحمت فراوان جمع آوري مي كرديم كه با شرايط فعلي و دو برابر شدن مبلغ مورد نظر، غير ممكن به نظر مي رسد و مردم روستا اقدام به پرداخت چنين هزينه اي نخواهند كرد.

 

 

سيد محمد هاشمي كرويي دهيار روستاي بالاكروكلا نيز از اهالي اين روستا عذرخواهي نمودند و اميدوار هستند با پيگيري هايي كه به همراه دهياران و اعضاي شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد، پايين كروكلا و ساير روستاهاي بخش انجام خواهند داد، سعي مي شود درصد اين افزايش قيمت كاهش يافته، تا بتوان شرايط را براي حمل زباله در سال جاري نيز هموار نمود. جمع آوري مبلغ پيشين يعني 3500 تومان بسيار سخت و دشوار صورت مي گرفت و اين افزايش قيمت ادامه كار را غير ممكن مي نمايد.

 

 

 

اما به نظر مي رسد هر چند افزايش قيمت قطعي شود و به تصويب برسد، پرداخت اين هزينه از سوي اهالي در هر شرايطي به نفع بهداشت و سلامت اهالي بويژه كودكان روستا خواهد بود.

 

در هر صورت خانواده ها با تفكيك، جمع آوري و فروش ضايعاتي چون كاغذ، مقوا، پلاستيك، شيشه، قوطي هاي مواد غذايي و ... در زباله هاي منزلشان مي توانند بخشي يا تمامي هزينه هاي ماهيانه حمل زباله را تامين نمايند.

 


 

 

با اميد به همكاري بيشتر و بهتر مسئولان اجرايي بخش و شهرستان

 

و در ادامه اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا

 

و داشتن محيط زيستي سالم، براي خود و فرزندانمان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 0111 در تاریخ: شنبه 23 فروردين 1393 ، ساعت 12:01 ق ظ
با سلام خدمت اعضای محترم شورای اسلامی و دهیاران گرامی و ضمن تشکر از زحماتی که در راستای جمع آوری زباله متحمل می شوید، لطفا تمام تلاش خود را ابتدا در راستای آموزش خانواده ها نسبت به تفکیک زباله در منازل و کاستن مقدار زباله تولیدی نمایید .
نقل قول
 
 
0 # 238 در تاریخ: شنبه 23 فروردين 1393 ، ساعت 11:01 ق ظ
تازه راحت شده بودیم از شر آشغال ها.
خواهشا" همکاری کنيم تا این طرح از بین نره.
نقل قول
 
 
0 # ح.الف در تاریخ: شنبه 23 فروردين 1393 ، ساعت 04:01 ب ظ
به نظرم اگه مردم پول يارانه شون رو كه هر ماه بدون زحمت به حسابشون واريز مي شه فقط 6هزار تومنش رو كنار بزارن، آب از آب تكون نخوره.
اگه 10هزار تومن هم باشه باز ارزش داره زباله از روستا خارج بشه. واقعا" آينده ي بچه ها رو تهديد مي كنه.
آي پدرا و مادرا به فكر خودتون نيستين به فكر بچه هاتون باشين.
حداقل از پول يارانه بچه تون اگه اين مبلغ رو پرداخت بكنين، بچه ها وقتي بزرگ شدن ازتون تشكر مي كنن.
اميدواريم همه به اين مهم فكر بكنن و به بقيه آگاهي بدن.
نقل قول
 
 
0 # پیشنهاد دهنده در تاریخ: شنبه 23 فروردين 1393 ، ساعت 05:01 ب ظ
باتوجه به افزایش قیمتها اعم از هزینه دستمزد کارگر، نگهداری خودروها و دیگر هزینه های مشمول،افزایش قیمت، منطقی به نظرمی رسد البته نه 2برابر//////
بیاییم با همکای همدیگر این امر مهم را ساماندهی کنیم.
نقل قول
 
 
0 # 0098111238 در تاریخ: یکشنبه 24 فروردين 1393 ، ساعت 01:01 ق ظ
انشاالله با کمک و دست به دست هم دادن شوراهای محترم و دهیارهای گرامی، این مشکل هم هرچه زودتر حل بشه و محله خودمون رو پاک و پاکیزه ببینیم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20