*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

وزش باد شديد، قطعي برق و باز هم خسارت به خزانه هاي برنج روستا

 

به علت شکل گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی بر روی سواحل حنوبی دریای مازندران، هوای مازندران و روستاي مان ايمن آباد و كروكلا، حدود ساعت  12:30 امروز يكشنبه 17 فروردين ماه، با وزش باد شدید همراه شد كه شديدتر از وزش بادي مي باشد كه در 6 روز پيش يعني 11 فروردين در روستا وزيدن گرفت و باعث خسارت دوباره به بيش از 80 درصد (اين آمار تقريبي و چشمي مي باشد) از خزانه هاي برنج شد و قطعي برق را براي اهالي روستا به همراه داشت.

 

 

 

به گفته دهيار روستاي بالاكروكلا و تعدادي از اهالي روستاي ايمن آباد اين خسارت فقط پلاستيك هايي كه بر روي خزانه قرار داده شده بود (نايلونِ تيم جار) و پايه هاي چوبي و فلزي را از جايش كند.

 

از طرفي وزش باد شديد، باعث برخورد پلاستيك با سطح خزانه برنج شد و گِل هاي اطراف را نيز به خزانه انتقال داد كه آسيب جدي به نشاء خزانه هاي كشاورزاني وارد نمود كه دو سه روز اخير خزانه شان را آماده نمودند.

 

روكش هاي پلاستيكي خزانه كه قديمي تر بودند پاره شده و كشاورزان مجبورند براي روكش مجدد خزانه، پلاستيك نو خريداري نموده و به نصب دوباره آن بپردازند. هر خزانه به طور ميانگين هزينه اي حدود 30000 تومان براي تهيه پلاستيك، بار مالي براي كشاورزان دارد.

 

نكته ديگر اينكه برق روستاي بالاكروكلا نيز به دليل كنده شدن تيره برق كنار كارخانه شاليكوبي روستاي پايين كروكلا(بالاتر از تكيه پايين كروكلا به سمت بالاكروكلا) و سرنگون شدن آن، به كلي برق روستاي بالاكروكلا، پايين كروكلا و ايمن آباد قطع شده است.

 

با آغاز باد شديد، گردو غبار تمامي مناطق روستا را در بر گرفت و حتي باعث پخش شدن لباس هاي آويزان شده بر روي طناب هاي رخت آويز منازل، به روي درختان و خانه هاي همسايه ها شد.

 

هنوز بارش باران آغاز نشده است و بر اساس گزارش هاي اداره كل هواشناسي استان مازندران تا ساعتي ديگر شاهد بارندگي نسبتا" شديدي در روستا خواهيم بود.

 

بارندگي تا نيمه شب ادامه مي يابد اما فردا صبح هواي روستا مناسب و آسمان روستا صاف تا قسمتي نيمه ابري پيش بيني شده است.

 

 

 

 17 فروردين ساعت 20 :

 

 بر اساس آخرين خبرها، برق روستا با همكاري رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد و پايين كروكلا يعني آقايان سيد هادي حسيني ايمني و سيد علي هاشمي كرويي و همچنين سيد نادر هاشمي كرويي و دهيار بالاكروكلا سيد محمد هاشمي كرويي و عضو شوراي اين روستا يعني سيد احمد حسين نيا كاني مورد پيگيري قرار گرفت و برق روستا وصل شد.

 

خسارتي به واحدهاي مسكوني و تجاري وارد نيامد اما بيش از 90 درصد روكش هاي پلاستيكي خزانه هاي برنج از بين رفت.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20