*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

وزش باد شديد و خسارت به خزانه هاي برنج سرپوشيده روستا

 

به علت شکل گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی بر روی سواحل حنوبی دریای مازندران، هوای مازندران و روستاي مان ايمن آباد و كروكلا، ديروز يكشنبه دهم فروردين با وزش باد شدید همراه شد كه باعث خسارت به بيش از 80 درصد از خزانه هاي برنج شد.

 

 

به گفته اهالي روستا اين خسارت فقط پلاستيك هايي كه بر روي خزانه قرار داده شده بود (نايلونِ تيم جار) و پايه هاي چوبي و فلزي را از جايش كند.

 

از طرفي وزش باد شديد، باعث برخورد پلاستيك با سطح خزانه برنج شد و گِل هاي اطراف را نيز به خزانه انتقال داد كه آسيب جدي به نشاء خزانه وارد نكرد.

 

روكش هاي پلاستيكي خزانه كه قديمي تر بودند پاره شده و كشاورزان مجبور به خريد پلاستيك نو، براي روكش مجدد خزانه شدند. هر خزانه به طور ميانگين هزينه اي حدود 30000 تومان براي تهيه پلاستيك، بار مالي براي كشاورزان دارد.


پس از باد شديد ديروز بعد ازظهر، بارش باران نيز آغاز شد و كشاورزان زير بارش باران اقدام به تعمير و بازسازي پلاستيك هاي خزانه برنج كردند.

  

داداشي مدير كل هواشناسي مازندران نيز اظهارداشت: از صبح امروز دوشنبه نیز علاوه بر بارش باران، دمای هوای مازندران بین 15 تا 20 درجه کاهش خواهد یافت.

 

وی وضعیت دریای مازندران امروز و دوشنبه را طوفانی و مواج ذکر کرد و گفت: بارش در ارتفاعات دراین مدت به صورت برف خواهد بود.

 

مدیرکل هواشناسی مازندران افرود: همچنین در این مدت به علت بارش باران و برف ، آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای و اختلال در تردد خودروها در جاده های کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

 

 داداشی وضعیت هوای مازندران در روز سه شنبه این هفته را صاف تا کمی ابری دانست و گفت: هوای چهارشنبه مازندران که روز سیزده بدر است نیز صاف و نیمه ابری خواهد بود.

 

مدیر کل هواشناسی مازندران وضعیت هوای مازندران از شب چهارشنبه را بارندگی پیش بینی کرد و بیان داشت: بارندگی تا روز جمعه ادامه دارد.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 0098111238 در تاریخ: دوشنبه 11 فروردين 1393 ، ساعت 11:01 ق ظ
ممنون از مسولان محترم وبسایت...
انشااله كه به خواست خداوند دیگر شاهد همچین خسارتی به کشاورزان عزیز نباشیم.
نقل قول
 
 
0 # سید حسن حسینے در تاریخ: دوشنبه 11 فروردين 1393 ، ساعت 01:01 ب ظ
واقعا" کشاورزى شغلى سخت و پر درد سری هست جدا از خرج و مخارج بالا و پول دادن به کارگر براے اماده سازے و نشا و برداشت محصولات زمین...
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20