*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

وليمه حج، صرف علم آموزي شد

 

 

باز هم كار متفاوت يكي از خيّرين روستا تحسين اهالي را برانگيخت و شرايط خوبي را براي مديريت هزينه كردهاي مراسم سنتي و آئيني در روستاي مان ايمن آباد و كروكلا، رقم زد.

 

حاج محسن لاسمي ايمني كه از خيّرين بزرگوار نه تنها روستايمان بلكه كشورمان است، در يك اقدام جالب طي سفر معنوي حج عمره كه به همراه خانواده اش يعني همسر و دو فرزندش به خانه خدا داشت و بهار طبيعت 93 را با بهار روح و جان اجين ساخت، براي دادن وليمه به اعضاي فاميل، همسايگان، اهالي روستا، بستگان، دوستان و همكارانش كه آماري حدود 1700  نفره را ليست كرده بود، تعداد آنرا به 170 نفر كاهش داد و هزينه وليمه را، براي موارد زير اختصاص داد:

 

1_ كمك هزينه ي تحصيل دو دانشجو

 

2_ كمك هزينه ي تحصيل يك دانش آموز

 

3_ خريد يك دستگاه كامپيوتر براي مدرسه روستا

 

 



 

 حاج محسن لاسمي كه بهار متفاوتي را امسال به همراه خانواده اش پشت سر گذاشت، مهمترين دليل انجام اين كار پسنديده را برخورد با دانش آموزي ديد كه به دلايل مالي و وضعيت خانواده از ادامه تحصيل بازمانده بود و دو دانشجويي كه با بحران مالي براي ادامه تحصيل و كار تحيقاتي در دانشگاه، روبرو شدند.

 

ايشان اعتقاد دارند اهميت به امر آموزش و امر تعليم و تربيت يكي از مهمترين و اساسي ترين نيازهاي كشورمان در مسير پيشرفت و توسعه مي باشد.

 

اين تصميم حاج محسن لاسمي مورد استقبال انجمن خيّرين مدرسه ساز بابل و خانواده اش، بويژه پدر بزگوارش حاج حسن لاسمي ايمني قرار گرفت.

 

ايشان اعتقاد دارد در دنياي امروز جهاد با مال، كمتر از جهاد با جان نيست و اميدوار است با نيت پاك در مسيرهايي كه براي زندگي برمي گزيند حركت نمايد.

 

ايشان بر اين باور است كه:

 

نيّت پـاك ، زندگي پـاك را  به ارمغان مي آورد.

 

 

ايشان اجر و پاداش اين عمل پسنديده را تقديم به روح مادرش زنده ياد حاجيه نسا حسين نيا، برادرش زنده ياد حاج احمد لاسمي ايمني و پدر خانمش زنده ياد علي حسين  كرمي نمودند.

 


 

 

 

پيام كوتاهي از ايشان به اهالي روستا:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

فرا رسيدن نوروز باستاني را به اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا تبريك مي گويم و ايام فاطميه را تسليت.

 

اميدوارم سفر معنوي حج، قسمت همه ي آرزومندان شود. به عقيده ي بنده، سفر حقيقي حج، نه نياز به همّت است و نه قسمت، بلكه دعوتي مي باشد الهي كه اميدواريم خداوند اين دعوت نامه را به همه اهالي و بندگانش ارسال نمايد.

 

لحظه تحويل سال، كنار حرم امن الهي كه اميدوارم نايب الزياره شايسته اي براي اهالي بوده باشم، دعا كردم تا خداوند مردم را عاقبت به خير نمايد، ظهور ولي عصر(عج) را نزديك فرمايد و بيماران را شفا عنايت نمايد.


اميدوارم معنويتي كه در اين سفر بيش از گذشته به من دست داد، بتوانم اين اثر را در كارهاي روزانه ام طي روزها، ماه ها و سال هاي آينده حفظ نمايم و از همه اهالي مي خواهم خطاهاي بنده را ببخشايند.

 

محسن لاسمي ايمني

يكي از خدمتگذاران سراپا تقصير اهالي

 

 

 

 


توجه:

12 فروردين 1393:

آگاه شديم حاج محسن لاسمي در بستر بيماري مي باشد كه شرايط جسمي اش نسبت به چند روز گذشته بهتر شده است. ايشان به دليل دريافت ويروس ناقل بيماري از طرف يكي از حجاج در عربستان، به بيماري عفونت ريه مبتلا شد كه خوشبختانه رو به بهبودي مي باشد.

 

 

 

 

باسپاس از: محمدحسن لاسمي ايمني

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # باحال در تاریخ: یکشنبه 10 فروردين 1393 ، ساعت 03:01 ب ظ
حاج محسن از همکلاسی دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بنده بوده بی شک ایشان از همه لحاظ از من و امسال من، پیشی گرفته و قطعا" ایشان افتخار محل می باشد خدا طول عمر باعزت به ایشان و خانواده ایشان اعطا فرماید.
نقل قول
 
 
0 # سیدحسن حسینی در تاریخ: یکشنبه 10 فروردين 1393 ، ساعت 04:01 ب ظ
آقاى حاج محسن لاسمى خداوند به شما و خانواده بزرگتان عمر طولانى و باعزت عطا کند...
نقل قول
 
 
0 # ح.الف در تاریخ: یکشنبه 10 فروردين 1393 ، ساعت 05:01 ب ظ
سلام به حاج محسن.
كار زيبايي رو انجام داد.اميدواريم مردم روستامون هم از اين كارا بيشتر بكنن تا اينكه پونصد، هزار، دو هزار آدم سير رو دعوت بكنن و تو سوم و هفتم و چهلم و همچنين وليمه هاي حج ريخت و پاش بكنن.
يكي از بستگانم تو سال گذشته هفت ميليون تومان واسه هفتم و چهلمش هزينه شد حالا سومش رو هم كه مردم پول مي دن واسه دور هم نشستن و غذا خوردن بگذاريد روش.
محرم هم كه جاي خودش رو داره و به سفره جشن بيشتر شبيه هست تا سفره عزا.
به نظرم بايد بزرگان روستا همت بكنن تا كوچيكترها ياد بگيرن.
نقل قول
 
 
0 # هاشمي در تاریخ: یکشنبه 10 فروردين 1393 ، ساعت 06:01 ب ظ
كار حاج آقاي لاسمي هميشه جالب توجه مي باشد.
جمله زيبايي را گفتند+اين دوره و زمونه آدم نمي تواند از مالش بگذرد.هرچند پس از مرگمون خيلي كارها بدون اجازه با مال و اموالمان مي كنند.
خيلي درست اشاره كردند ح.الف تا كي اينقدر شكم پرستي+ در كجاي دينمون گفته سوم وهفتم وچهلم وسالگرد بگيريد و حيف و ميل بكنيد. مردم همش گريه مي كنند پول نداريم+ نمي رسيم+ وضعيت مملكت خرابه+ ... و بعضي ها پول حمل زباله رو نمي دهند اما همين مردم بيست ميليون خرج مكه + وليمه + سوغاتي مي كنند پس دارند. همين مردم پدر و مادرش مي ميرند يا برادرو خواهرش، 10 تا 15 ميليون صرف مراسم كفن و دفن و 3 و 7 و 40 و سالگرد و سنگ قبرش مي كنند. فايدش اصلا" چيست؟ شما يكجاي قرآن يا احاديث مستند سراغ داريد اين كارها رو تاييد بكند.
آيا اصلا" مسجد جاي غذا خوردن هست يا نماز خواندن؟ باريكلا به حاج محسن كه تو مسجد اين كار وليمه دهي رو انجام ندادند.
يك مراسم بعدازظهري با چاي و خرما فايدش به همون اندازه نهار دهي هست يعني 10 ميليون با 200 هزار تومن نتيجه اش يكي هست.
ولاتصرفوا اصراف نكنيد.
درود بر حاج آقاي محسن لاسمي.دمش گرم و عمرش دراز باشد.
اگه خداي ناكرده يكي از بستگانش هم فوت كردند(بهرحال مرگ حق هست) چقدر خوب است همين كار رو انجام بدهند حال مراسم جشن كه جاي خودش رادارد.
نقل قول
 
 
0 # تلي مسك در تاریخ: یکشنبه 10 فروردين 1393 ، ساعت 07:01 ب ظ
سلام مي كنم و تحسين مي كنم كار شايسته اي كه آقاي حاج محسن لاسمي انجام داده اند.
اما نكته مهمي كه آقاي لاسمي بايد مد نظر داشته باشد انتخاب افرادي مي باشد كه اين كمك ها به آنان مي شود.
به نظر بنده بايد افرادي باشند كه باهوش بوده و سرمايه گذاري ها پيامد خوبي داشته باشد و در آينده توليد علم كنند مثل دكتر فريد خودمان. نه افرادي كه مي خواهند فقط مدرك بگيرند.
اميدوارم كه همواره سلامت و سرزنده باشند.
نقل قول
 
 
0 # 0098111238 در تاریخ: یکشنبه 10 فروردين 1393 ، ساعت 11:01 ب ظ
ممنون از خیر بزرگ حاج محسن لاسمى...
شماافتخار بزرگ محله مایین.
نقل قول
 
 
0 # منوچهرعلي طالب بابلي در تاریخ: دوشنبه 11 فروردين 1393 ، ساعت 12:01 ق ظ
سلام عليكم،
وليمه دادن- مراسم متوفا- محرم ...؛ نبايد كوبيده شود. شما از عمل حاج محسن دفاع كنيد،اماقرار نيست عمل ديگران را خراب جلوه دهيد.
نه افراط و نه تفريط.
موفق باشيد.
نقل قول
 
 
0 # هاشمي در تاریخ: دوشنبه 11 فروردين 1393 ، ساعت 01:01 ب ظ
آقاي علي طالب، عقيده من اين است كه بايد به عقايد ديگران غلط باشد يا درست احترام گذاشت. اما براي تغيير رسم و فرهنگ مردم بايد مقاومت كرد.
اما شما يكجاي قرآن يا جمله اي از ائمه معصومين سراغ داريد كه درباره اين ريخت و پاش ها در مراسم عزا و حتي جشن سفارشي داشته باشد؟حتي قرباني مي كنيم در عيد قربان و خودمان استفاده مي كنيم جز يكي دو مورد كه به همسايه ها و بستگان مي دهيم آنهم آنهايي كه دارا هستند و تازه آنها هم از ذبح خودشان براي مان مي آورند، بجاي اينكه به مستمند بدهيم.
صدر اسلام هم خبري از اينگونه حيف و ميل ها نبود.شما يك آيه يا حديث بياوريد كه تاييد كند مسجد جاي غذا خوردن است يا حتي حمد و ستايش كسي جز خداي بزرگ را گفتن؟
محرم هم كه اردك و غاز و ماست و سبزي و حتي نوشابه هم كه ... بويژه در تكاياي روستاي پايين كروكلا.
صفوف نماز جماعت در محرم كجا و صفوف سفره شام محرم كجا!غذا را حذف كنيد يا ساده تر بگيريد ايمان و اعتقاد مردم را امتحان كنيد.
بنده عقيده دارم بايد از بدعت در دين جلوگيري كنيم و به سوي ساده زيستي و اهداف هر كاري قدم برداريم. الآن مردم بيشتر دنبال چشم و همچشمي هستند تا نيت خوب و پاك.
نقل قول
 
 
0 # ميثم صالحي ايمني در تاریخ: دوشنبه 11 فروردين 1393 ، ساعت 04:01 ب ظ
«بي مزد بود و منت هر خدمتي كه كردم/ يارب مباد كس را مخدوم بي عنايت»
خير نيك انديش جناب آقاي لاسمي؛
از درگاه احديت پيشگامي در عمل نيك توأم با عزت و عظمت سديد و عمر مديد را برايتان مسألت دارم.
نقل قول
 
 
0 # ح.الف در تاریخ: دوشنبه 11 فروردين 1393 ، ساعت 05:01 ب ظ
باز هم هزاران سلام به حاج محسن روستامون كه هميشه سنت شكني مي كنه.
با همه احترام خاصي كه براي علي طالب عزيز بابلي قائلم با همه طرز فكر و اعتقاداتش، تنها يه سئوال دارم و اون اينكه:
يه آيه بياريد تو قرآن، كه مسجد جاي غذا خوردنه؟
مسجد روستامون بخصوص صاحب الزمان ايمن آباد جاش رو به رستوران داده. هر كي دعوتي شون زياده چه عزا و چه وليمه مكه كربلا ميارن تو اين مسجد.
غيبت هم كه ماشااله قيامت كبراست.
واقعا" اين مسئله خيلي مهمه.
چون عادت كرديم توجهي به اصل دين و فرموده خدا نداريم. مثل همون فلسفه عيد قربانيه كه هاشمي عزيز اشاره كردن.
متاسفانه مي گن با اعتقادات مردم بازي نكنين خطرناكه. اعتراض بكني بهت انگ بي ديني مي زنن.
آقاي علي طالب خودتونو نبينيد و دور واطرافتون رو، خيلي از مردم نماز نمي خونن.
خدا رحم كنه...
صدها فرشته بوسه بر آن دست مي زنند
كز كار خلق يك گره بسته وا كنند
نقل قول
 
 
0 # منوچهرعلي طالب بابلي در تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393 ، ساعت 02:01 ق ظ
سلام عليكم
با تشكر از آقاي هاشمي، ح الف.
چه خوب بود دوستان خودشان را معرفي مي كردند و حضورا" خدمت مي رسيديم.
اشكال كار بعضي ها را به شكل عموم سرايت ندهيم و نگوييم همه. گاهي وقتها ما جاي مستحب و واجب، مكروه و حرام را جابجا مي كنيم.اينقدر حوادث را سياه و سفيد نبينيم ؛ اگر خاكستري ببينيم خوبه.
توضيح بيشتر باشد تا اين دو عزيز حضورا خدمتشان برسيم.
موفق باشيد.
نقل قول
 
 
0 # سید در تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393 ، ساعت 01:01 ب ظ
الهی! بهشت بی دیدار تو زندان است و زندانی به زندان بردن نه کار کریمان است.
سلام حاج محسن عزیز، سلامی به گرمای آتش جوانی. جوانانی که شما مدرسه شان را ساخته اید، سلامی به بزرگی آسمان و به زیبایی خورشید و به پاکی دریا سلام.
هم اکنون افتخار می کنم که به کسی پیام می دهم که سوار دنیا و تعلقات آن شده است و به هر گوشه و کنار می رود نه مثل ما که دنیا و تعلقاتش روی ما نشسته اند و ما به آنهاکولی می دهیم. کسانی که نقطه رجیم را با اعمال خیرشان برداشته اند و انفاق کرده اند و رحیم شدند. خوشحالم که امروز به کسی پیام میدهم که خداوند در مورد عمل خیرشان می فرماید: سخاوت درختی از درختان بهشت است که شاخه های آن در دنیاآویخته است. هر که شاخه ای از آن بگیرد بسوی بهشت کشانده می شود.
آفرین به شما و عملتان که شاخه نه، بلکه درخت های بهشتی را تک تک می کشید.
خوشابه حالتان که حافظ درباره شما میگوید:
غلام همت آنم که زیر چرخ کبود / ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است.
حقا که امانتدار خوبی برای خدا هستید.
شما هستی که بی حضور از سنگ و آجر و سیمان و.... طلا ساختید و کیمیا کردید.
در پایان می خواهم پیامم را با یک بیت شعر به پایان برسانم که:
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز / مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.
نقل قول
 
 
0 # ح.الف در تاریخ: پنج شنبه 14 فروردين 1393 ، ساعت 12:01 ق ظ
در جواب آقاي علي طالب بابلي
پيشنهاد مي كنم يه بار ديگه مطلب من و هاشمي رو بخونيد.
من كه گفتم نمي تونيم اظهار عقيده بكنيم هر وقت شرايطش جور شد حاضرم با شما تو مسجد و در ميان مردم كه براي مراسم سوم و يا وليمه جمع شدن سر سفره رنگين، صحبت بكنم و نظرات خودم رو با دليل بگم.
امروز مثل ديروز نيست مردم متوجه خيلي مسائل هستن كه چقدر اطلاعات اشتباه رو بعضي ها به خوردشون دادن و چه مسيرهايي رو خواسته و ناخواسته دارن ميرن.
حرف آخر:
مسجد يعني*
فرهنگ لغت دهخدا: سجده گاه،محلي براي سر بر زمين نهادن. فرهنگ لغت عميد:محل عبادت مسلمانان.
فرهنگ لغت معين:محل عبادت، جاي سجده
نقل قول
 
 
0 # سعید بشکم در تاریخ: یکشنبه 17 فروردين 1393 ، ساعت 06:01 ب ظ
عرض سلام واحترام خدمت حاج محسن لاسمی عزیز.این سعادت (کارهاری خیر)نصیب هر کسی نمی شود. شما علاوه بر اینکه نزد مردم محبوب و دوست داشتنی هستی بلکه مورد لطف خداوند هم قرار گرفته ای.
نقل قول
 
 
0 # اسماعیل نیا در تاریخ: پنج شنبه 02 مرداد 1393 ، ساعت 08:05 ق ظ
با سلام و احترام
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20