*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

نواي نوروزخوانان فردا در روستا مي پيچد

 

بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده و با نزديك شده به سال نو، مراسم سنتي و بومي محلي نوروزخواني فردا دوشنبه 26  اسفندماه در روستاي بالاكروكِلا برگزار مي شود.

 

 

 

سيد محمد هاشمي كرويي، دهيار روستاي بالاكروكلا با بيان اين مطلب افزودند:

مراسم از ساعت 14 از كنار خانه مسكوني دهيار روستا كه جمعي از بزرگان روستا به صرف نهار مهمان حاج نبي اله هاشمي كرويي مي باشند آغاز مي شود و پس از طي مسيري كه به سمت مسجد النبي(ص) ختم مي شود، روبروي اين مسجد همانند سال گذشته مراسم نوروز خواني به اجرا در مي آيد.

 

ايشان در ادامه افزودند در مراسم نوروزخواني امسال، به دليل مصادف شدن با ايِام فاطميه، بصورت جشن نوروزخواني برگزار نمي شود و با ذكر نام ائمه اطهار(ع) و توصيف طبيعت و بهار كه از الطاف خداوند متعال است، توسط گروه موسيقي محلي خِش نِوا، نويد آمدن بهار به مردم داده مي شود.

 

دكور سنتي و بومي محلي روستا با ابزار و وسايل قديمي كه در سال گذشته نيز به نمايش گذاشته شده بود به همراه پذيرايي شربت و شيريني انجام مي شود.

 

 

 

سيد محمد هاشمي كرويي در ادامه افزودند:

زمان شروع برنامه كه از ساعت 14 آغاز مي شود تا ساعت 17 ادامه دارد و پس از آن، اهالي به همراه نوروزخوانان مسيري را كه به سمت منزل حاج ذبيح اله پناهي ختم مي شود، طي خواهند نمود تا به ياد خواننده ديروز روستا كه حدود چهل روز است در كماست، عيادتي از ايشان صورت پذيرد و به اين شكل مراسم نوروزخواني به پايان خواهد رسيد.

 

 

 

دهيار روستاي بالاكروكلا از تمامي اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا دعوت نمودند تا در اين مراسم كهن نوروزخواني در روستاي بالاكروكلا حاضر شوند و شرايط براي پذيرايي همه عزيزان فراهم مي باشد.

 


جهت تماشاي تصاوير نوروزخواني سال گذشته، روي عكس بالا كليك كنيد

 

 

 


مراسم نوروزخواني

 

دوشنبه 26 اسفندماه 1392

ساعت 14 تا 17

 

روستاي بالاكروكِلا (قاضي محله)

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20